Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie (9)

Seria Mass Effect na ławce rezerwowych; redukcje w BioWare Montreal
Seria Mass Effect na ławce rezerwowych; redukcje w BioWare Montreal

Krzysztof Sobiepan, 11 maja 2017, 09:02

Następne gry w świecie Mass Effect stanęły pod znakiem zapytania. Wedle anonimowych źródeł, seria została bowiem zamrożona po niezadowalających wynikach Mass Effect: Andromeda. Dodatkowo deweloper odpowiedzialny za Andromedę został zredukowany do roli studia wspomagającego.

Kolejna ważna osoba opuszcza szeregi Valve
Kolejna ważna osoba opuszcza szeregi Valve

Krystian Pieniążek, 2 maja 2017, 15:10

Ostatnie dwanaście lat Chet Faliszek spędził w firmie Valve. W tym czasie współtworzył scenariusze kilku ważnych gier, a także stał się twarzą „VR-owej strony” działalności firmy w kontaktach z deweloperami. W tym momencie drogi jego i korporacji Gabe'a Newella się rozchodzą.

Palmer Luckey opuszcza Oculus VR
Palmer Luckey opuszcza Oculus VR

Miłosz Szubert, 31 marca 2017, 08:48

Palmer Luckey, jeden z założycieli Oculus VR oraz projektant gogli wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, odchodzi z firmy. Dziś ma być jego ostatni dzień na stanowisku.

Założyciel Interplay i inXile myśli o emeryturze
Założyciel Interplay i inXile myśli o emeryturze

Krzysztof Sobiepan, 24 marca 2017, 08:52

Brian Fargo ma za sobą ponad 35 lat w branży gier wideo. Rozważa więc udanie się po zakończeniu obecnego projektu - Wasteland 3 - na zasłużony odpoczynek od kreowania wirtualnych światów.

Wieści ze świata (Shadow Warrior 2, Nintendo Switch, Gwint, Telltale Games, LawBreakers) 17/3/2017
Wieści ze świata (Shadow Warrior 2, Nintendo Switch, Gwint, Telltale Games, LawBreakers) 17/3/2017

Krzysztof Mysiak, 17 marca 2017, 14:30

Dziś piszemy o darmowym DLC (aktualizacji) Bounty Hunt Part 1 do gry Shadow Warrior 2, podwojeniu produkcji konsoli Nintendo Switch na kolejny rok, e-sportowym turnieju Gwent Challenger w Gwinta: Wiedźmińską grę karcianą, zmianie na stanowisku prezesa studia Telltale Games oraz o starcie zamkniętych beta testów LawBreakers. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Conan Exiles, Homefront: The Revolution, Naughty Dog, Dead by Daylight, Rain World) 9/3/2017
Wieści ze świata (Conan Exiles, Homefront: The Revolution, Naughty Dog, Dead by Daylight, Rain World) 9/3/2017

Krzysztof Mysiak, 9 marca 2017, 16:38

Dziś piszemy o cenzurze narzuconej przez Microsoft w Conan Exiles na XOne, premierze ostatniego DLC do Homefront: The Revolution (Beyond the Walls), odejściu z Naughty Dog współprezesa Christophe’a Balestry, dodaniu do Dead by Daylight postaci z Left 4 Dead i o pięknej platformówce Rain World. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Peter Moore / Electronic Arts, The Secret World) 28/2/2017
Wieści ze świata (Peter Moore / Electronic Arts, The Secret World) 28/2/2017

Krzysztof Mysiak, 28 lutego 2017, 16:25

Dziś piszemy o odejściu Petera Moore’a z Electronic Arts i przejściu do klubu piłkarskiego Liverpool oraz o zamiarze gruntownego odświeżenia gry The Secret World i innych planach na przyszłość studia FunCom. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zwolnienia w Activision. Pracę straciło m.in. około 20 pracowników studia Infinity Ward
Zwolnienia w Activision. Pracę straciło m.in. około 20 pracowników studia Infinity Ward

Jakub Mirowski, 11 lutego 2017, 13:45

Niedługo po ogłoszeniu rekordowych przychodów za rok 2016, firma Activision zwolniła kilkadziesiąt osób z wewnętrznych zespołów deweloperskich. Pracę stracili m.in. pracownicy Infinity Ward, Treyarch czy Beenox.

Crytek zwalnia kolejnych pracowników
Crytek zwalnia kolejnych pracowników

Krzysztof Sobiepan, 2 lutego 2017, 09:29

Redukcji ciąg dalszy. Tym razem firma Crytek zmniejszyła liczbę etatów w swojej siedzibie głównej we Frankfurcie. W wyniku tego kroku pracę straciło 15 osób.

Wieści ze świata (Hitman, FoxNext, Motive, Battleborn) 20/1/2017
Wieści ze świata (Hitman, FoxNext, Motive, Battleborn) 20/1/2017

Kamil Zwijacz, 20 stycznia 2017, 12:02

Dziś piszemy o wsparciu dla technologii HDR w grze Hitman, growym dziale 21st Century Fox, nowej pracownicy w studiu Motive oraz dużej aktualizacji Battleborn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Scenarzystka Rise of the Tomb Raider opuszcza Crystal Dynamics
Scenarzystka Rise of the Tomb Raider opuszcza Crystal Dynamics

Kamil Zwijacz, 4 stycznia 2017, 14:31

Studio Crystal Dynamics poinformowało, że Rhianna Pratchett, scenarzystka gier Tomb Raider oraz Rise of the Tomb Raider, opuściła szeregi firmy i nie będzie współpracować z deweloperami przy nowej części serii.

Obsidian Entertainment zwalnia część ekipy pracującej nad Armored Warfare
Obsidian Entertainment zwalnia część ekipy pracującej nad Armored Warfare

Łukasz Szliselman, 9 grudnia 2016, 13:57

Studio Obsidian Entertainment poinformowało o redukcji etatów w ekipie zajmującej się grą Armored Warfare. Zwolnienia są bezpośrednim wynikiem decyzji wydawcy tytułu, firmy My.com, o częściowym przeniesieniu prac do swojego biura głównego.

Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Dark Souls, Daybreak Game Company, The Game Awards) 7/12/2016
Wieści ze świata (Red Dead Redemption, Dark Souls, Daybreak Game Company, The Game Awards) 7/12/2016

Krzysztof Mysiak, 7 grudnia 2016, 15:25

Dziś piszemy o udostępnieniu Red Dead Redemption w usłudze PlayStation Now, możliwym wypuszczeniu serii Dark Souls na konsoli Nintendo Switch, kolejnej zmianie na stanowisku szefa studia Daybreak Game Company i o sukcesie The Game Awards 2016. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Chris Taylor, czyli ojciec Total Annihilation, odszedł ze studia Wargaming i wkrótce założy własne
Chris Taylor, czyli ojciec Total Annihilation, odszedł ze studia Wargaming i wkrótce założy własne

Adrian Werner, 23 listopada 2016, 11:00

Znany z Total Annihilation, Supreme Commander i Dungeon Siege projektant Chris Taylor zwolnił się z firmy Wargaming. Twórca za kilka miesięcy zamierza założyć nowe studio niezależne, gdzie zajmie się mniejszymi produkcjami.

Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016
Wieści ze świata (Starbreeze, Robinson: The Journey, YouTube, Fallout 4, Skyrim SE, DICE) 8/11/2016

Krzysztof Mysiak, 8 listopada 2016, 14:56

Dziś piszemy o starcie programu wydawniczego Starbreeze IndieLabs studia Starbreeze, premierze Robinson: The Journey, wsparciu dla technologii HDR na YouTube, wsparciu dla modów w grze Fallout 4 na PS4, finalnej wersji patcha 1.1 do Skyrim Special Edition oraz o odejściu Patricka Bacha ze studia DICE. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

GameForge zwalnia 1/5 pracowników, kolejne problemy Black Desert – Wieści MMO (31/10/2016)
GameForge zwalnia 1/5 pracowników, kolejne problemy Black Desert – Wieści MMO (31/10/2016)

Michał Marian, 31 października 2016, 11:31

Dzisiaj piszemy m.in. o zwolnieniach w ekipie GameForge, czyli wydawcy TERA czy Aion, oficjalnej zapowiedzi dużej aktualizacji 3.0 (Revelation) do ArcheAge, krytycznym błędzie w Black Desert, który pozwalał graczom na dorobienie się wielkich fortun, a także o halloweenowych obchodach w Guild Wars 2.

Wieści ze świata (David Brevik / Path of Exile, afera hazardowa Valve Software, CoD: Infinite Warfare) 19/10/2016
Wieści ze świata (David Brevik / Path of Exile, afera hazardowa Valve Software, CoD: Infinite Warfare) 19/10/2016

Krzysztof Mysiak, 19 października 2016, 15:09

Dziś piszemy o dołączeniu przez Davida Brevika (współtwórcy Diablo) do zespołu rozwijającego grę Path of Exile, odpowiedzi Valve Software na zarzuty Komisji Hazardowej w związku z aferą wokół Counter-Strike: Global Offensive oraz o występie kierowcy wyścigowego Lewisa Hamiltona w Call of Duty: Infinite Warfare. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Sony, Tom Chilton / World of Warcraft, Beat Cop, Battleborn) 14/10/2016
Wieści ze świata (Sony, Tom Chilton / World of Warcraft, Beat Cop, Battleborn) 14/10/2016

Krzysztof Mysiak, 14 października 2016, 14:37

Dziś piszemy o przewidywanym terminie ujawnienia i wypuszczenia pierwszych gier mobilnych od Sony, przesunięciu Toma Chiltona, reżysera World of Warcraft, do innego projektu Blizzarda, opóźnieniu premiery gry Beat Cop oraz o pierwszym DLC i kolejnej aktualizacji z nową zawartością do Battleborna. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Forza Horizon 3, Rocket League, Kerbal Space Program, FNaF Sister Location, Anno 2205, Necropolis) 5/10/2016
Wieści ze świata (Forza Horizon 3, Rocket League, Kerbal Space Program, FNaF Sister Location, Anno 2205, Necropolis) 5/10/2016

Krzysztof Mysiak, 5 października 2016, 17:01

Dziś piszemy o pierwszym patchu do gry Forza Horizon 3, wypuszczeniu aktualizacji AquaDome do Rocket League, dużych zwolnieniach w studiu Squad (twórcy Kerbal Space Program), możliwym opóźnieniu Five Nights at Freddy’s: Sister Location, trzecim dużym DLC do Anno 2205 (Frontiers) oraz o premierze Necropolis na PS4 i XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North
Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North

Kamil Zwijacz, 29 września 2016, 14:31

Kyle Rowley, główny projektant Quantum Break, pochwalił się na Twitterze, że dołączył do ekipy CD Projekt RED i pracuje obecnie nad Cyberpunkiem 2077 wraz z producentem rozgrywki z Rockstar North.

Projektant zadań w World of Warcraft i scenarzysta StarCraft II: Legacy of the Void odchodzą z Blizzarda
Projektant zadań w World of Warcraft i scenarzysta StarCraft II: Legacy of the Void odchodzą z Blizzarda

Kamil Zwijacz, 18 września 2016, 15:34

Z firmy Blizzard Entertainment odeszli dwaj ważni pracownicy - Craig Amai, główny projektant zadań w grze World of Warcraft, i James Waugh, scenarzysta StarCraft II: Legacy of the Void.

Wieści ze świata (Dragon Age IV, Chris Metzen / Blizzard, Star Wars: Battlefront, Company of Heroes) 13/9/2016
Wieści ze świata (Dragon Age IV, Chris Metzen / Blizzard, Star Wars: Battlefront, Company of Heroes) 13/9/2016

Krzysztof Mysiak, 13 września 2016, 14:00

Dziś piszemy o możliwym udziale Alexisa Kennedy’ego (współzałożyciela Failbetter Games) w pracach nad Dragon Age IV, odejściu Chrisa Metzena z Blizzard Entertainment, darmowym tygodniu z dodatkiem Bespin do Star Wars: Battlefront i o 10-leciu Company of Heroes. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Prey for the Gods, LawBreakers, Adam Boyes / Sony) 8/7/2016
Wieści ze świata (Prey for the Gods, LawBreakers, Adam Boyes / Sony) 8/7/2016

Krzysztof Mysiak, 8 lipca 2016, 13:45

Dziś piszemy o kickstarterowej zbiórce pieniędzy na Prey for the Gods, weekendowych alfa-testach gry LawBreakers (zaktualizowanej do wersji 0.4) i o odejściu Adama Boyesa z Sony. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Jay Wilson / Blizzard, Anno 2205, World of Final Fantasy) 7/6/2016 [Aktualizacja: PES 2015]
Wieści ze świata (Jay Wilson / Blizzard, Anno 2205, World of Final Fantasy) 7/6/2016 [Aktualizacja: PES 2015]

Krzysztof Mysiak, 7 czerwca 2016, 16:54

Dziś piszemy o odejściu Jaya Wilsona z firmy Blizzard Entertainment, darmowym DLC Big Five Pack do Anno 2205 (wypuszczonym z patchem 1.6) i o dacie premiery gry World of Final Fantasy. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości. [Aktualizacja: dodaliśmy wzmiankę o bliskim wyłączeniu serwerów Pro Evolution Soccer 2015]

Wieści ze świata (Doom, Xbox One, Grim Dawn, BioWare, 5th Cell) 22/3/2016
Wieści ze świata (Doom, Xbox One, Grim Dawn, BioWare, 5th Cell) 22/3/2016

Krzysztof Mysiak, 22 marca 2016, 14:20

Dziś piszemy o multiplayerowych trybach w grze Doom, niezauważonym przez nikogo ujawnieniu nowej marki BioWare na GDC 2016, bardzo dużych zwolnieniach w studiu 5th Cell, kolejnych tytułach wstecznie kompatybilnych na Xboksie One oraz zapowiedzi narzędzi moderskich do Grim Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zwolnienia w studiu Carbine. Co dalej z grą WildStar?
Zwolnienia w studiu Carbine. Co dalej z grą WildStar?

Szymon Liebert, 12 marca 2016, 15:05

Studio Carbine było zmuszone pożegnać się z częścią swojej ekipy i odwołać premierę gry WildStar w Chinach. Deweloper planuje w dalszym ciągu wspierać amerykańską i europejską wersję tej produkcji z gatunku MMORPG, ale jej przyszłość wygląda coraz mniej różowo.

Tomasz Gop będzie pracował nad Lords of the Fallen 2
Tomasz Gop będzie pracował nad Lords of the Fallen 2

Adam Mirkowski, 11 marca 2016, 16:26

Deweloper, znany z pracy nad Wiedźminem 2 oraz pierwszą częścią Lords of the Fallen, opuszcza Techland i powraca do CI Games. Obejmie stanowisko game designera i skoncentruje się na kontynuacji swojego ostatniego dzieła.

Ekipa Mass Effect: Andromedy traci starszą edytorkę
Ekipa Mass Effect: Andromedy traci starszą edytorkę

Michał Jodłowski, 8 marca 2016, 12:55

Cameron Harris, starsza edytorka w studiu BioWare, planuje opuścić ekipę deweloperską gry Mass Effect: Andromeda, a także branżę wirtualnej rozrywki. Będzie to trzecie odejście z zespołu nadchodzącej, najnowszej części serii Mass Effect w ostatnim czasie.

Warren Spector, producent pierwszego System Shocka, pracuje przy trzeciej części
Warren Spector, producent pierwszego System Shocka, pracuje przy trzeciej części

Kamil Zwijacz, 17 lutego 2016, 20:20

Warren Spector, słynny producent gier komputerowych, znany z takich tytułów jak Wing Commander i Deus Ex, dołączył do OtherSide Entertainment - zespołu tworzącego zapowiedzianą kilka miesięcy temu grę System Shock 3.

David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, dołącza do Beamdog. Jest nadzieja na Baldur's Gate III?
David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, dołącza do Beamdog. Jest nadzieja na Baldur's Gate III?

Jakub Mirowski, 11 lutego 2016, 11:19

W niecały miesiąc po odejściu z kanadyjskiego studia BioWare, David Gaider - scenarzysta znany z pracy nad takimi hitami jak seria Dragon Age, Baldur's Gate II czy Neverwinter Nights - dołączył do firmy Beamdog.

David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, opuścił szeregi BioWare
David Gaider, główny scenarzysta serii Dragon Age, opuścił szeregi BioWare

Adrian Werner, 23 stycznia 2016, 13:22

Z pracy w studio BioWare zrezygnował David Gaider, czyli człowiek, który był głównym scenarzystą trylogii Dragon Age i autorem kwestii wypowiadanych przez droida HK-47 w Star Wars: Knights of the Old Republic.

Producentka obrazów Tarantino dołącza do ekipy filmowej Activision Blizzard. Będą ekranizacje StarCrafta i Diablo?
Producentka obrazów Tarantino dołącza do ekipy filmowej Activision Blizzard. Będą ekranizacje StarCrafta i Diablo?

Janusz Guzowski, 14 stycznia 2016, 14:05

Stacey Sher, producentka najważniejszych filmów Quentina Tarantino, m.in. Pulp Fiction, Django czy Nienawistnej ósemki, została współkierownikiem studia filmowego Activision Blizzard. Zadaniem przedsiębiorstwa jest przenoszenie najważniejszych marek amerykańskiego holdingu na ekrany kin i telewizorów. Obecnie w produkcji znajduje się serial animowany Skylanders Academy, w planach jest także ekranizacja serii Call of Duty. Drugim współkierownikiem studia jest Nick van Dyk, były szef Disneya.

Szef studia Rockstar North, Leslie Benzies, odchodzi z pracy
Szef studia Rockstar North, Leslie Benzies, odchodzi z pracy

Janusz Guzowski, 13 stycznia 2016, 13:26

Studio Rockstar potwierdziło, że wieloletni szef oddziału Rockstar North, Leslie Benzies, odchodzi z pracy. Szkocki producent był zaangażowany w tworzenie takich tytułów jak Max Payne 3, Red Dead Redemption, L.A. Noire, Manhunt 2 czy seria Grand Theft Auto. Benzies od siedemnastu miesięcy przebywał na urlopie, na który udał się po premierze gry GTA V w wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4.

Scenarzysta gier z serii Half-Life opuścił szeregi firmy Valve
Scenarzysta gier z serii Half-Life opuścił szeregi firmy Valve

Kamil Zwijacz, 8 stycznia 2016, 19:00

Marc Laidlaw, scenarzysta i projektant poziomów w grach z serii Half-Life, nie pracuje już w Valve. Postanowił on odpocząć od branży elektronicznej rozrywki i skupić się na bardziej samodzielnych projektach.

Mass Effect: Andromeda traci starszego dyrektora ds. rozwoju
Mass Effect: Andromeda traci starszego dyrektora ds. rozwoju

Jakub Mirowski, 29 grudnia 2015, 09:50

Chris Wynn, starszy dyrektor ds. rozwoju w zespole odpowiedzialnym za Mass Effect: Andromeda, rozstaje się z firmą BioWare i wraca do Stanów Zjednoczonych.

The Elder Scrolls Online - zwolnienia w europejskiej filii ZeniMax Online Studios
The Elder Scrolls Online - zwolnienia w europejskiej filii ZeniMax Online Studios

Kamil Zwijacz, 19 grudnia 2015, 11:00

Według irlandzkiej gazety Connact Tribune, tamtejsza filia ZeniMax Online Studios, będąca biurem obsługi europejskich graczy, została praktycznie zamknięta, gdyż z pracą pożegnało się około 300 osób. Bethesda zaprzecza tym doniesieniom, choć nie ukrywa, że zwolnienia miały miejsce.

Wieści ze świata (CoD Black Ops III, Just Cause 3, Final Fantasy VI, The Banner Saga, Riot Games, Crystal Dynamics) 17/12/2015
Wieści ze świata (CoD Black Ops III, Just Cause 3, Final Fantasy VI, The Banner Saga, Riot Games, Crystal Dynamics) 17/12/2015

Krzysztof Mysiak, 17 grudnia 2015, 15:00

Dziś piszemy m.in. o nowych patchach do Call of Duty: Black Ops III i Just Cause 3, debiucie Final Fantasy VI na PC, dacie premiery The Banner Saga na PS4 i XOne, wykupieniu Riot Games przez Tencent oraz zmianie na fotelu szefa Crystal Dynamics. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (DLC do Anno 2205, Minecraft: Story Mode, nowy tryb w GTA Online, zwolnienia w Red 5 Studios) 25/11/2015
Wieści ze świata (DLC do Anno 2205, Minecraft: Story Mode, nowy tryb w GTA Online, zwolnienia w Red 5 Studios) 25/11/2015

Kamil Kubiczek, 25 listopada 2015, 15:00

Dziś piszemy m.in. o darmowym DLC do Anno 2205, premierze trzeciego epizodu Minecraft: Story Mode, nowym trybie w GTA Online i zwolnieniach w Red 5 Studios. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Twórcy Just Cause 3 zwalniają pracowników
Twórcy Just Cause 3 zwalniają pracowników

Kamil Zwijacz, 31 października 2015, 10:03

Ekipa Avalanche Studios skurczyła się w ostatnich miesiącach o około 20 pracowników. Firma jakiś czas temu wydała grę Mad Max, obecnie kończy prace nad Just Cause 3, więc z częścią deweloperów postanowiono się pożegnać.

Wieści ze świata (Black Desert, InXile, Rovio, Mighty No. 9, Football Manager 2016) 22/10/2015
Wieści ze świata (Black Desert, InXile, Rovio, Mighty No. 9, Football Manager 2016) 22/10/2015

Krzysztof Mysiak, 22 października 2015, 15:50

Dziś piszemy m.in. o zapowiedzi alfa-testów gry Black Desert, otwarciu drugiego biura przez InXile Entertainment, zwolnieniach w Rovio, planach opracowania sequela Mighty No. 9 oraz prezentacji nowego silnika meczowego w Football Manager 2016. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015
Wieści ze świata (Until Dawn 2, Call of Duty: Black Ops III, Humble Bundle) 13/10/2015

Krzysztof Mysiak, 13 października 2015, 13:40

Dziś piszemy m.in. o perspektywach powstania gry Until Dawn 2, przeprosinach od Treyarch za niefortunną akcję promocyjną Call of Duty: Black Ops III na Twitterze, zwolnieniach w Humble Bundle oraz dacie premiery pecetowej wersji Hyperdimension Neptunia Re;birth 3. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Legenda gatunku RPG dołącza do twórców Divinity: Original Sin II
Legenda gatunku RPG dołącza do twórców Divinity: Original Sin II

Luc, 26 września 2015, 11:39

Chris Avellone po odejściu ze studia Obsidian nie pozostawał długo bezrobotny. Legendarny twórca gier RPG postanowił wspomóc swoim talentem Divinity: Original Sin II.

Wieści ze świata (Total War: Arena, Adr1ft, Minecraft, Maxis, Dying Light, FIFA 16, Diablo III) 25/9/2015
Wieści ze świata (Total War: Arena, Adr1ft, Minecraft, Maxis, Dying Light, FIFA 16, Diablo III) 25/9/2015

Krzysztof Mysiak, 25 września 2015, 13:50

Dziś piszemy m.in. o starcie zamkniętych beta-testów Total War: Arena, opóźnieniu Adr1ft, wsparciu dla Oculus Rifta w Minecrafcie, odejściu Lucy Bradshow (szefowej Maxis) z Electronic Arts, szansie umieszczenia swojego imienia w Dying Light: The Following, liczbie pobrań dema gry FIFA 16 i weekendowych bonusach w Diablo III. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Heroes of the Storm, Revolution Software, SW The Old Republic, Tokyo Game Show) 21/9/15
Wieści ze świata (Heroes of the Storm, Revolution Software, SW The Old Republic, Tokyo Game Show) 21/9/15

Maciej Żulpo, 21 września 2015, 14:00

Dziś piszemy m. in. o planach studia Revolution Software (twórców Broken Sword), ponownym nawiązaniu współpracy scenarzysty Mass Effecta z BioWare oraz związanych z grą Heroes of the Storm bonusach dorzucanych do nowych kart NVIDII. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Głowny architekt silnika Fox Engine odszedł z Konami
Głowny architekt silnika Fox Engine odszedł z Konami

Jakub Błażewicz, 18 września 2015, 13:20

Serwis Gameblog przekazał informację o odejściu z Konami Juliena Mercerona, wcześniej nadzorującego prace nad silnikiem Fox Engine. Doniesienia potwierdził serwis IGN.

Tatsumi Kimishima nowym prezesem Nintendo
Tatsumi Kimishima nowym prezesem Nintendo

Bartłomiej Plewnia, 14 września 2015, 20:13

Po przedwczesnej śmierci Satoru Iwaty, dotychczasowego prezesa Nintendo, i długotrwałych spekulacjach dotyczących tego, kto zasiądzie w fotelu najważniejszej osoby w koncernie, firma ujawniła nazwisko nowego szefa. To Tatsumi Kimishima, wieloletni weteran japońskiego giganta.

QC Games - twórcy skasowanego Shadow Realms opuścili studio BioWare  i robią grę dla firmy Nexon
QC Games - twórcy skasowanego Shadow Realms opuścili studio BioWare i robią grę dla firmy Nexon

Adrian Werner, 6 września 2015, 12:48

Trzon ekipy odpowiadającej za skasowany kilka miesięcy temu projekt Shadow Realms opuścił szeregi studia BioWare i założył własny zespół nazwany QC Games. Autorom udało się już zdobyć kontrakt wydawniczy z firmą Nexon, który pozwoli im opracować nieujawnioną jeszcze sieciową grę akcji.

Angry Birds 2 pobrane 50 milionów razy. Mimo to Rovio planuje liczne zwolnienia
Angry Birds 2 pobrane 50 milionów razy. Mimo to Rovio planuje liczne zwolnienia

Piotr Doroń, 27 sierpnia 2015, 11:07

Znakomity wynik na poziomie 50 milionów pobrań, osiągnięty przez Angry Birds 2 w zaledwie miesiąc od premiery, nie uchronił firmy Rovio przed koniecznością przeprowadzenia restrukturyzacji. W efekcie pracę może stracić nawet 260 osób zatrudnionych u fińskiego dewelopera.

Wieści ze świata (Pro Evolution Soccer 2016, MechWarrior Online, Daybreak Game Company) 23/7/15
Wieści ze świata (Pro Evolution Soccer 2016, MechWarrior Online, Daybreak Game Company) 23/7/15

Łukasz Szliselman, 23 lipca 2015, 12:20

Dziś piszemy m.in. o lepszej grafice w Pro Evolution Soccer 2016 na Xboksie One, usprawnieniom technicznym rozgrywek sieciowych w grze MechWarrior Online oraz ustąpieniu Johna Smedleya ze stanowiska prezesa Daybreak Game Company. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Tomasz Gop został odsunięty od Lords of the Fallen 2 i opuścił CI Games
Tomasz Gop został odsunięty od Lords of the Fallen 2 i opuścił CI Games

Krzysztof Mysiak, 23 lipca 2015, 11:50

Marek Tymiński, prezes CI Games, poinformował, że RPG akcji Lords of the Fallen 2 powstanie bez udziału Tomasza Gopa – producenta, który kierował pracami nad pierwszą odsłoną. Tym samym deweloper opuścił szeregi wspomnianej firmy. Przy okazji dowiedzieliśmy się, kiedy prace nad „dwójką” ruszą pełną parą i kto obejmie nad nią pieczę.