zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie (2)

Zwolnienia u twórców remake'u doskonałego horroru Until Dawn. Wieść spadła na nich jeszcze przed premierą
Adrian Werner, 5 września 2024, 12:15
Pracujące nad remakiem Until Dawn studio Ballistic Moon dotknęły zwolnienia. Stało się to na miesiąc przed premierą tej gry.

Porażka Legionu Samobójców miała skutkować zwolnieniami w Rocksteady. Wyleciało ponoć ponad 50% pracowników działu kontroli jakości
Zuzanna Domeradzka, 2 września 2024, 17:34
Najwyraźniej w studiu Rocksteady rozpoczyna się kryzys, na co mają wskazywać pierwsze zwolnienia pracowników. Powodem restrukturyzacji są ponoć bardzo słabe wyniki osiągane przez Suicide Squad: Kill The Justice League.

Nawet diabeł płacze, gdy Dragon's Dogma i Devil May Cry tracą reżysera. Legenda branży opuszcza Capcom po ponad 30 latach
Marcin Bukowski, 1 września 2024, 11:10
Reżyser serii Devil May Cry oraz Dragon’s Dogma odchodzi z Capcomu. Japoński deweloper pracował w firmie ponad 30 lat.

Tworzenie gier wideo jest „praktycznie nieprzewidywalne”, dlatego pogoń dużych korporacji za kwartalnymi zyskami nie ma sensu, twierdzi wydawca Manor Lords
Zuzanna Domeradzka, 19 sierpnia 2024, 19:48
Wydawca Manor Lords, odnosząc się do masowych zwolnień w branży gier, obarczył winą za nie strategię dużych korporacji.

Star Wars: Eclipse straciło głównego scenarzystę. Adam Williams odpowiadał za fabułę Detroit: Become Human, a teraz spróbuje sił z własnym studiem
Kamil Kleszyk, 16 sierpnia 2024, 13:37
Osoby, które czekają na premierę Star Wars: Eclipse, mogą poczuć się nieco zaniepokojone. Z odpowiedzialnym za projekt studiem Quantic Dream pożegnał się bowiem główny scenarzysta gry – Adam Williams.

Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku
Adrian Werner, 10 sierpnia 2024, 00:00
Skala zwolnień w branży gier poraża. Ten regularnie aktualizowany artykuł pozwoli Wam się połapać w tym, jakie studia dotknęły redukcje w tym roku.

Bungie skasowało tajemniczy projekt, ale nie było to Destiny 3. Studio opublikowało oświadczenie
Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2024, 08:56
Plotki o skasowaniu nowej gry Bungie zmartwiły fanów Destiny, ale dziennikarze potwierdzają, że Project Payback nie był kontynuacją tej serii. Deweloper wystosował oświadczenie.

Legendarne studio kolejną ofiarą masowych zwolnień. Meta zamknęła twórców God of War na PSP i The Order 1886
Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2024, 10:45
Ready at Dawn Studios zakończyło żywot wskutek działań firmy Meta, która chce ograniczyć ogromne straty Reality Labs. Źródłem informacji jest serwis Android Central.

Szef Sony nie owija w bawełnę, masowe zwolnienia u twórców Destiny 2 były konieczne. „Powodem restrukturyzacji są koszty, struktura i optymalizacja finansów”
Zuzanna Domeradzka, 7 sierpnia 2024, 20:25
Prezes Sony zabrał głos w sprawie masowych zwolnień w studiu Bungie. Stwierdził wprost, że celem restrukturyzacji zaspołu odpowiedzialnego za Destiny 2 była optymalizacja kosztów firmy.

Bungie mierzy się z gigantycznymi problemami finansowymi, a CEO studia inwestuje miliony w kolekcję klasycznych samochodów
Kamil Kleszyk, 1 sierpnia 2024, 13:44
Dyrektor generalny Bungie, Pete Parsons, znalazł się w ogniu krytyki po serii masowych zwolnień w studiu. Wrogie nastroje wobec dewelopera dodatkowo spotęgowała informacja o zakupionych przez niego klasycznych pojazdach po tym, jak w 2022 roku firmę przejęło Sony.

220 pracowników Bungie zostało zwolnionych, a studio mocniej zacieśnia współpracę z Sony. „Byliśmy zbyt ambitni, nasze marginesy bezpieczeństwa finansowego zostały przekroczone”
Zuzanna Domeradzka, 31 lipca 2024, 19:31
W studiu Bungie doszło do kolejnych dużych zwolnień. Pomniejszony zespół ma jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z Sony i skupić się tylko na rozwoju Destiny 2 i Marathona.

Weteran rozstał się z Ubisoftem po 25 latach współpracy. Chce podążyć własną drogą
Zuzanna Domeradzka, 24 lipca 2024, 19:29
Weteran Ubisoftu, Davide Soliani, opuścił francuską firmę po 25 latach współpracy. Deweloper, który pracował nad serią Mario + Rabbids, chce podążać własną ścieżką.

Sztuczna inteligencja już powoduje zwolnienia w branży gier, choć proces jej wdrażania nie przebiega łatwo
Adrian Werner, 24 lipca 2024, 10:16
W sieci pojawiły się ciekawe doniesienia o tym, jak giganci z branży gier próbują wdrażać generatywne AI w produkcji gier, oraz o zwolnieniach, które są tego skutkiem.

Wszyscy pracownicy Humble Games zostali zwolnieni. „Branża gier jest niestabilna, została zalana przez ludzi, którzy podążają za wykładniczym wzrostem kosztem tworzenia świetnych gier i zespołów”
Zuzanna Domeradzka, 23 lipca 2024, 22:25
Doszło do kolejnych zwolnień w branży. Wszyscy pracownicy zajmującej się wydawaniem gier niezależnych firmy Humble Games zostali zwolnieni, gdyż przechodzi ona restrukturyzację.

Twórcy Gothica zakończyli działalność. Piranha Bytes zostało zamknięte (plotka, nowe poszlaki)
Jakub Błażewicz, 10 lipca 2024, 11:32
Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie, ale wygląda na to, że studio Piranha Bytes nie dostarczy światu ani Elexa 3, ani żadnej innej nowej gry.

Twórcy sequela Cyberpunka 2077 rosną w siłę. Do studia CD Projekt Red dołączyła scenarzystka, która wcześniej pisała dla Sony
Maciej Gaffke, 9 lipca 2024, 22:05
Zespół odpowiedzialny za sequel Cyberpunka 2077 powiększył się o kolejną specjalistkę. Mary Kenney pracowała wcześniej w studiu Insomniac Games i była zaangażowana m.in. w tworzenie Marvel’s Wolverine.

Sony chce ponoć mocniej postawić na dystrybucję cyfrową. Gigant ma zwolnić 250 osób, by ograniczyć produkcję fizycznych nośników danych
Marcin Bukowski, 30 czerwca 2024, 12:46
Sony rzekomo zamierza zwolnić około 250 pracowników z działu zajmującego się fizycznymi nośnikami. To efekt stale rosnącej popularności cyfrowej dystrybucji.

Ubisoft zwolnił kilkadziesiąt osób, by twórcy Prince of Persia: The Sands of Time Remake mogli „zrealizować swój ambitny plan działania”
Kamil Kleszyk, 29 czerwca 2024, 09:54
Ubisoft zdecydował się zwolnić część pracowników z oddziału w Toronto, który został niedawno zaangażowany do produkcji Prince of Persia: The Sands of Time Remake. Ma to dać pewność, że deweloperom uda się „zrealizować ich ambitny plan działania”.

Skasowanie Life by You oczami twórcy. „Możesz zrobić więcej, niż oczekiwano, a i tak możesz stracić grunt pod nogami 2 tygodnie przed premierą”
Jakub Błażewicz, 19 czerwca 2024, 10:55
Zamknięcie studia twórców Life by You nie zaskoczyło jednego z byłych pracowników, ale i tak nie był on zachwycony nagłą decyzją Paradoxu.

Twórcy Dying Light 2 także oszczędzają. Techland przeprowadził zwolnienia
Adrian Werner, 18 czerwca 2024, 12:23
Polski Techland to najnowsze studio, które przeprowadziło zwolnienia. Z pracą miało pożegnać się kilkanaście osób.

Szef FromSoftware idzie pod prąd i nie wyobraża sobie masowych zwolnień
Adrian Werner, 18 czerwca 2024, 10:00
Prezes studia FromSoftware stwierdził, że nie wyobraża sobie przeprowadzenia masowych zwolnień, tak popularnych obecnie w branży gier.

Szef Electronic Arts zarobił gigantyczne pieniądze w ciągu 12 miesięcy. W tym samym czasie zwolnił prawie 670 pracowników, żeby zaoszczędzić
Maciej Gaffke, 17 czerwca 2024, 18:27
Włodarze Electronic Arts zainkasowali potężne wypłaty w poprzednim roku fiskalnym. W tym samym czasie firma zwolniła prawie 700 pracowników.

Po klapie Alone in the Dark Embracer zdecydował o zamknięciu studia Pieces Interactive
Adrian Werner, 17 czerwca 2024, 14:07
Po rozczarowującej sprzedaży remake’u Alone in the Dark grupa Embracer zdecydowała się zamknąć odpowiedzialne za ten projekt studio Pieces Interactive.

Po 12 latach z Blizzarda odchodzi John Hight. Producent nadzorował rozwój WoW-a od czasów Mists of Pandaria
Marcin Bukowski, 14 czerwca 2024, 14:09
John Hight po 12 latach pracy opuszcza Blizzard Entertainment. W swojej karierze pracował m.in. nad Mists of Pandaria czy Reaper of Souls, a w 2021 roku objął pozycję dyrektora generalnego marki Warcraft.

Phil Spencer o licznych zwolnieniach: „podejmuję trudne decyzje, których nie kocham, ale które ktoś musi podjąć”
Jakub Błażewicz, 10 czerwca 2024, 13:57
Na pytanie o masowe zwolnienia w Microsofcie Phil Spencer powtórzył, że czasem musi podjąć decyzję, których „nie kocha, ale które ktoś musi podjąć”.

Właściciel Rockstar Games może całkowicie porzucić mniejsze gry, by skupić się na gigantach pokroju GTA, RDR i Borderlands
Maciej Gaffke, 1 czerwca 2024, 11:57
Firma Take-Two Interactive prawdopodobnie planuje pozbyć się marki wydawniczej Private Division. Według ostatnich doniesień właściciel Rockstar Games chce ją „zamknąć lub sprzedać”, by skupić się wyłącznie na produkcjach AAA.

Wymijające komunikaty szefa Take-Two o twórcach Kerbal Space Program 2 znalazły przykry finał
Jakub Błażewicz, 29 maja 2024, 09:50
Strauss Zelnick z Take-Two Interactive zapewnia, że nie zamknięto twórców Kerbal Space Program 2 i OlliOlli. Gracze temu nie dowierzają.

4532 etaty, 44 poszkodowane studia, 80 skasowanych gier. Oto efekt rocznych cięć w Embracer Group
Adrian Werner, 23 maja 2024, 09:55
Grupa Embracer wreszcie zakończyła cięcia. Były one wyjątkowo głębokie. Pozbyto się ponad czterdziestu studiów deweloperskich, a zatrudnienie spadło o prawie pięć tysięcy osób.

Duża zmiana na szczycie Arrowhead, szef studia chce być bliżej graczy Helldivers 2. „Bardziej troszczę się o balans broni niż kwartalne spotkania biznesowe”
Kamil Kleszyk, 22 maja 2024, 16:45
Do zaskakujących roszad nastąpiło na najwyższych szczeblach władzy w studiu Arrowhead. Dotychczasowego CEO firmy, Johana Pilestedta, zastąpi były dyrektor ds. rozwoju biznesu Paradox Interactive, Shams Jorjani.

Square Enix rewolucjonizuje swoje podejście do gier. Japończycy kończą z „ilością”, teraz celują w „jakość” i „multiplatformowość”
Zuzanna Domeradzka, 14 maja 2024, 08:54
Square Enix ujawniło nową strategię wydawniczą na najbliższe lata. Japońska firma chce wypuszczać swoje wysokobudżetowe gry na wielu platformach.

„To już nie Xbox, a Microsoft Gaming”. Weterani marki tłumaczą ostatnie zwolnienia
Jakub Błażewicz, 10 maja 2024, 10:07
Jeszcze przed ogłoszeniem kolejnych zwolnień weterani Xboxa potwierdzili, że obecnie szefowie Microsoftu zaczęli bardziej ingerować w dział gier spółki.

Branża współczuje twórcom Hellblade 2, wyrażając także obawę o los deweloperów Dooma, Avowed i Psychonauts
Jakub Błażewicz, 9 maja 2024, 20:28
Po nagłym zamknięciu Tango Gameworks pojawiają się obawy o los innych studiów Xboxa. Dziennikarz Jez Corden ma też spore zastrzeżenia co do działań Microsoftu, który rzekomo nie bardzo wspiera swoje zespoły.

„Potrzebujemy mniejszych gier, które przyniosą nam prestiż i nagrody”. Ta deklaracja szefa Xbox Game Studios zaskoczyła nie tylko twórców Hi-Fi Rush
Jakub Błażewicz, 9 maja 2024, 10:36
Matt Booty z Xbox Game Studios uważa, że Microsoft potrzebuje małych i prestiżowych gier. Takich jak Hi-Fi Rush, którego twórcy zostali zamknięci w ramach ostatniej fali zwolnień.

Ostatnie słowa twórców Redfall i Hi-Fi Rush oraz Shinjiego Mikamiego. Gracze po 2559 dniach tracą nadzieję na zapowiedź Prey 2
Adrian Werner, 9 maja 2024, 07:46
Czołowi deweloperzy Arkane Austin i Tango Gameworks pożegnali się z tymi studiami po ich zamknięciu przez Microsoft. Z kolei fani zaczęli godzić się z tym, że Prey 2 nigdy nie powstanie.

Gracze Helldivers 2 ruszyli na ratunek zwolnionemu community managerowi. „W imię wolności i demokracji” chcą, by Sony przywróciło go na stanowisko
Zuzanna Domeradzka, 8 maja 2024, 19:07
Po zakończeniu afery dotyczącej łączenia kont PSN z profilami Steam w Helldivers 2, część fanów nie jest zadowolona ze zwolnienia jednego z pracowników studia Arrowhead Game. W związku z tym wystosowali petycję.

„Jest dobrym człowiekiem i dba o proces twórczy oraz deweloperów”. Były szef Blizzarda próbuje ocieplić wizerunek Phila Spencera
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 12:40
Mike Ybarra wziął w obronę Phila Spencera po ostatnich zwolnieniach Microsoftu, aczkolwiek nie zaprzecza, że szef działu gamingowego odpowiada za sytuację Xboxa.

Nawoływanie do zwrotów i review bombingu zakończyło karierę community managera Helldivers 2
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 08:25
Helldivers 2 odzyskało pozytywne opinie na Steamie, ale zachowanie menadżerów ds. społeczności nadal wzbudza kontrowersje. Jeden z nich, Spitz, ostatecznie stracił pracę.

„To pie****ny cios w plecy”, szef Arkane Lyon wystosował dramatyczny apel po dużych zwolnieniach w Microsofcie. Branża opłakuje twórców Hi-Fi Rush
Zuzanna Domeradzka, 7 maja 2024, 19:36
Informacja o zamknięciu przez Microsoft 4 kolejnych studiów deweloperskich została bardzo negatywnie przyjęta przez społeczność. Wściekły jest m.in. szef Arkane Lyon.

Ostre cięcia w Bethesdzie. Microsoft zamknął studia, które dały nam Hi-Fi Rush i Redfall
Marcin Bukowski, 7 maja 2024, 16:24
Microsoft przeprowadził zwolnienia w studiach należących do Bethesdy, przy okazji zamykając kilka z nich, w tym twórców Hi-Fi Rush oraz Redfalla.

Take-Two zwalnia. Deweloperzy i dziennikarze nie kryją oburzenia: „to absolutnie okrutna i niezrozumiała decyzja”
Kamil Kleszyk, 2 maja 2024, 21:27
Zapowiedziana przez Take-Two redukcja etatów prawdopodobnie dotknęła twórców gry Kerbal Space Program 2, czyli studio Intercept Games z Seattle. Deweloperzy i dziennikarze komentują sytuację.

Miał dość survival horrorów. Shinji Mikami, twórca Resident Evil, ujawnił, dlaczego odszedł ze studia Tango Gameworks
Kamil Kleszyk, 28 kwietnia 2024, 09:00
Legenda branży, Shinji Mikami, ujawnił, że planował opuścić studio Tango Gameworks wiele lat wcześniej, ale nie zrobił tego, ponieważ czuł się odpowiedzialny za projekty, które wówczas tworzono.

Riot Games go zwolniło, po kilku godzinach firma outsourcingowa zgłosiła się do artysty z ofertą robienia skórek do LoL-a
Zuzanna Domeradzka, 25 kwietnia 2024, 18:56
Pewien grafik koncepcyjny po zwolnieniu przez Riot Games otrzymał propozycję pracy przy tworzeniu skinów do League of Legends od firmy outsourcingowej. Twierdzi, że to część „nieetycznych praktyk biznesowych” dużych korporacji.

„Przyjąłem wiele ciosów i krytyki”. Bolesne doświadczenia nie przeszkadzają Larsowi Wingeforsowi w szefowaniu Embracer Group i kontynuowaniu wizji firmy
Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2024, 14:42
Lars Wingefors przyznaje, że zasługuje na krytykę swoich działań, ale wciąż wierzy w wizję Embracer Group.

„Mamy nadzieję, że wszyscy szybko znajdą pracę”. Twórcy RPG Gloomhaven wypuścili demo nowej gry i tego samego dnia zwolnili ponad połowę pracowników
Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2024, 12:09
Po prawie roku bez wydawcy demo turowego RPG Ironmarked trafiło na Steama, a z pracą pożegnała się połowa twórców ze studia Flaming Fowls.

Zwolnienia u właściciela Rockstar Games, 2K i Private Division. Pod topór idzie szereg niezapowiedzianych gier i projektów
Adrian Werner, 17 kwietnia 2024, 09:44
Firma Take Two Interactive ogłosiła duże zwolnienia. W ramach oszczędności skasowano także kilka nieujawnionych projektów. Jeszcze niedawno Take-Two zarzekało się, że „nie planuje takich działań”.

Twórca hitowego survivalu State of Decay obwinia pracowników o upadek swojego najnowszego studia
Maciej Gaffke, 13 kwietnia 2024, 11:48
Jeff Strain, który ma w swoim dorobku taki hit, jak survival State of Decay, obwinił pracowników za zamknięcie swojego studia Possibility Space.

„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia
Kamil Kleszyk, 6 kwietnia 2024, 12:41
Reżyser wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, odniósł się do trapiącej branżę gier fali zwolnień, nazywając ją „chorą”. Deweloper uważa, iż nieprawdą jest, że zwolnień nie można uniknąć.

Zwolnienia u twórców CoH3. Relic próbuje przetrwać w „coraz bardziej niestabilnej branży”
Marcin Bukowski, 5 kwietnia 2024, 11:47
Po niedawnym rozwodzie z firmą Sega, Relic Entertainment poinformowało o kolejnych zwolnieniach. Tym razem ze studiem pożegnało się 41 osób.

Nie trzeba było długo czekać na potwierdzenie zwolnień w Gearbox. Przejęcie przez Take-Two ma swoje konsekwencje
Adrian Werner, 3 kwietnia 2024, 13:33
Przejęcie studia Gearbox przez firmę Take-Two Interactive poskutkuje wieloma zwolnieniami w pierwszym z tych podmiotów.

Embracer zwalnia tempo po zażegnaniu wielkiego kryzysu. Jest „zdecydowanie za wcześnie”, żeby kupować kolejne studia
Kamil Kleszyk, 29 marca 2024, 17:34
Dyrektor generalny Embracer Group, Lars Wingefors, ogłosił, że szwedzka spółka dopiero zakończyła proces restrukturyzacji i nie jest jeszcze gotowa na przejmowanie kolejnych studiów.