zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie (2)
Branża współczuje twórcom Hellblade 2, wyrażając także obawę o los deweloperów Dooma, Avowed i Psychonauts
Jakub Błażewicz, 9 maja 2024, 20:28
Po nagłym zamknięciu Tango Gameworks pojawiają się obawy o los innych studiów Xboxa. Dziennikarz Jez Corden ma też spore zastrzeżenia co do działań Microsoftu, który rzekomo nie bardzo wspiera swoje zespoły.
„Potrzebujemy mniejszych gier, które przyniosą nam prestiż i nagrody”. Ta deklaracja szefa Xbox Game Studios zaskoczyła nie tylko twórców Hi-Fi Rush
Jakub Błażewicz, 9 maja 2024, 10:36
Matt Booty z Xbox Game Studios uważa, że Microsoft potrzebuje małych i prestiżowych gier. Takich jak Hi-Fi Rush, którego twórcy zostali zamknięci w ramach ostatniej fali zwolnień.
Ostatnie słowa twórców Redfall i Hi-Fi Rush oraz Shinjiego Mikamiego. Gracze po 2559 dniach tracą nadzieję na zapowiedź Prey 2
Adrian Werner, 9 maja 2024, 07:46
Czołowi deweloperzy Arkane Austin i Tango Gameworks pożegnali się z tymi studiami po ich zamknięciu przez Microsoft. Z kolei fani zaczęli godzić się z tym, że Prey 2 nigdy nie powstanie.
Gracze Helldivers 2 ruszyli na ratunek zwolnionemu community managerowi. „W imię wolności i demokracji” chcą, by Sony przywróciło go na stanowisko
Zuzanna Domeradzka, 8 maja 2024, 19:07
Po zakończeniu afery dotyczącej łączenia kont PSN z profilami Steam w Helldivers 2, część fanów nie jest zadowolona ze zwolnienia jednego z pracowników studia Arrowhead Game. W związku z tym wystosowali petycję.
„Jest dobrym człowiekiem i dba o proces twórczy oraz deweloperów”. Były szef Blizzarda próbuje ocieplić wizerunek Phila Spencera
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 12:40
Mike Ybarra wziął w obronę Phila Spencera po ostatnich zwolnieniach Microsoftu, aczkolwiek nie zaprzecza, że szef działu gamingowego odpowiada za sytuację Xboxa.
Nawoływanie do zwrotów i review bombingu zakończyło karierę community managera Helldivers 2
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 08:25
Helldivers 2 odzyskało pozytywne opinie na Steamie, ale zachowanie menadżerów ds. społeczności nadal wzbudza kontrowersje. Jeden z nich, Spitz, ostatecznie stracił pracę.
„To pie****ny cios w plecy”, szef Arkane Lyon wystosował dramatyczny apel po dużych zwolnieniach w Microsofcie. Branża opłakuje twórców Hi-Fi Rush
Zuzanna Domeradzka, 7 maja 2024, 19:36
Informacja o zamknięciu przez Microsoft 4 kolejnych studiów deweloperskich została bardzo negatywnie przyjęta przez społeczność. Wściekły jest m.in. szef Arkane Lyon.
Ostre cięcia w Bethesdzie. Microsoft zamknął studia, które dały nam Hi-Fi Rush i Redfall
Marcin Bukowski, 7 maja 2024, 16:24
Microsoft przeprowadził zwolnienia w studiach należących do Bethesdy, przy okazji zamykając kilka z nich, w tym twórców Hi-Fi Rush oraz Redfalla.
Take-Two zwalnia. Deweloperzy i dziennikarze nie kryją oburzenia: „to absolutnie okrutna i niezrozumiała decyzja”
Kamil Kleszyk, 2 maja 2024, 21:27
Zapowiedziana przez Take-Two redukcja etatów prawdopodobnie dotknęła twórców gry Kerbal Space Program 2, czyli studio Intercept Games z Seattle. Deweloperzy i dziennikarze komentują sytuację.
Miał dość survival horrorów. Shinji Mikami, twórca Resident Evil, ujawnił, dlaczego odszedł ze studia Tango Gameworks
Kamil Kleszyk, 28 kwietnia 2024, 09:00
Legenda branży, Shinji Mikami, ujawnił, że planował opuścić studio Tango Gameworks wiele lat wcześniej, ale nie zrobił tego, ponieważ czuł się odpowiedzialny za projekty, które wówczas tworzono.
Riot Games go zwolniło, po kilku godzinach firma outsourcingowa zgłosiła się do artysty z ofertą robienia skórek do LoL-a
Zuzanna Domeradzka, 25 kwietnia 2024, 18:56
Pewien grafik koncepcyjny po zwolnieniu przez Riot Games otrzymał propozycję pracy przy tworzeniu skinów do League of Legends od firmy outsourcingowej. Twierdzi, że to część „nieetycznych praktyk biznesowych” dużych korporacji.
„Przyjąłem wiele ciosów i krytyki”. Bolesne doświadczenia nie przeszkadzają Larsowi Wingeforsowi w szefowaniu Embracer Group i kontynuowaniu wizji firmy
Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2024, 14:42
Lars Wingefors przyznaje, że zasługuje na krytykę swoich działań, ale wciąż wierzy w wizję Embracer Group.
„Mamy nadzieję, że wszyscy szybko znajdą pracę”. Twórcy RPG Gloomhaven wypuścili demo nowej gry i tego samego dnia zwolnili ponad połowę pracowników
Jakub Błażewicz, 24 kwietnia 2024, 12:09
Po prawie roku bez wydawcy demo turowego RPG Ironmarked trafiło na Steama, a z pracą pożegnała się połowa twórców ze studia Flaming Fowls.
Zwolnienia u właściciela Rockstar Games, 2K i Private Division. Pod topór idzie szereg niezapowiedzianych gier i projektów
Adrian Werner, 17 kwietnia 2024, 09:44
Firma Take Two Interactive ogłosiła duże zwolnienia. W ramach oszczędności skasowano także kilka nieujawnionych projektów. Jeszcze niedawno Take-Two zarzekało się, że „nie planuje takich działań”.
Twórca hitowego survivalu State of Decay obwinia pracowników o upadek swojego najnowszego studia
Maciej Gaffke, 13 kwietnia 2024, 11:48
Jeff Strain, który ma w swoim dorobku taki hit, jak survival State of Decay, obwinił pracowników za zamknięcie swojego studia Possibility Space.
„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia
Kamil Kleszyk, 6 kwietnia 2024, 12:41
Reżyser wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, odniósł się do trapiącej branżę gier fali zwolnień, nazywając ją „chorą”. Deweloper uważa, iż nieprawdą jest, że zwolnień nie można uniknąć.
Zwolnienia u twórców CoH3. Relic próbuje przetrwać w „coraz bardziej niestabilnej branży”
Marcin Bukowski, 5 kwietnia 2024, 11:47
Po niedawnym rozwodzie z firmą Sega, Relic Entertainment poinformowało o kolejnych zwolnieniach. Tym razem ze studiem pożegnało się 41 osób.
Nie trzeba było długo czekać na potwierdzenie zwolnień w Gearbox. Przejęcie przez Take-Two ma swoje konsekwencje
Adrian Werner, 3 kwietnia 2024, 13:33
Przejęcie studia Gearbox przez firmę Take-Two Interactive poskutkuje wieloma zwolnieniami w pierwszym z tych podmiotów.
Embracer zwalnia tempo po zażegnaniu wielkiego kryzysu. Jest „zdecydowanie za wcześnie”, żeby kupować kolejne studia
Kamil Kleszyk, 29 marca 2024, 17:34
Dyrektor generalny Embracer Group, Lars Wingefors, ogłosił, że szwedzka spółka dopiero zakończyła proces restrukturyzacji i nie jest jeszcze gotowa na przejmowanie kolejnych studiów.
Z zespołu Baldur's Gate 3 odszedł specjalista od wampirów i szkieletów. To jemu zawdzięczamy postać Astariona
Kamil Kleszyk, 29 marca 2024, 14:53
Trwającą blisko dekadę przygodę z Larian Studios zakończył właśnie scenarzysta Stephen Rooney. Twórca odpowiadał m.in. za kwestie Astariona w Baldur’s Gate 3.
Rewolucje u twórców Company of Heroes i Total War. Sega sprzedała studio Relic i dokonała zwolnień w Creative Assembly
Kamil Kleszyk, 28 marca 2024, 10:32
Studio Relic Entertainment rozstało się z firmą Sega. Twórcy serii Company of Heroes i Dawn of War postawili na niezależność. Wydawca dokonał też zwolnień w studiu Creative Assembly.
Twórcy remake'ów Crasha i Spyro idą w niezależność. Chcą kontynuować współpracę z Microsoftem, najpewniej przy Spyro 4
Adrian Werner, 27 marca 2024, 20:23
Toys for Bob stało się kolejnym studiem, które ucierpiało na zwolnieniach w firmie Microsoft. Początkowo niektórzy nawet podejrzewali, że zostało zamknięte.
„Prowadzimy biznes”. Phil Spencer uważa, że gry ekskluzywne są nieopłacalne, a zwolnienia w Activision były niezbędne
Zuzanna Domeradzka, 26 marca 2024, 20:41
Phil Spencer wypowiedział się na temat niedawnych zwolnień m.in. w nabytym przez Microsoft Activision Blizzard. Twierdzi, że udostępnianie wydanych już gier na wyłączność na nowe platformy jest niezbędne dla rozwoju marki.
Od 24 lat studio Cryptic tworzy świetne gry MMORPG. Teraz znajduje się na skraju zagłady
Kamil Kleszyk, 22 marca 2024, 13:58
Studio Cryptic, twórcy m.in. Star Trek Online oraz Neverwinter, to kolejny zasłużony zespół, który po przejęciu przez grupę Embracer powoli znika z mapy światowego gamedevu.
„Chciwość wydawców pie**** wszystko od zawsze”. Swen Vincke skrytykował plagę zwolnień w branży gier, odbierając nagrodę dla Baldur’s Gate 3
Zuzanna Domeradzka, 21 marca 2024, 20:10
Podczas rozdania nagród na gali Game Developer Choice Awards 2024 CEO Larian Studios wypowiedział się na temat plagi zwolnień przetaczającej się przez branżę gier. Swen Vincke nie szczędził ostrych słów.
Kolejny współtwórca Cyberpunka 2077 zmienił barwy. Migracja pomiędzy CD Projekt Red i Techlandem trwa
Zuzanna Domeradzka, 20 marca 2024, 22:17
Jeden ze scenarzystów Cyberpunka 2077 i dodatku Phantom Liberty odszedł ze studia CD Projekt Red. Zasilił on szeregi innego dużego polskiego zespołu deweloperskiego, Techlandu.
Przez 30 lat współtworzyła potęgę PlayStation, teraz dołączyła do Electronic Arts. Connie Booth będzie odpowiadać za RPG akcji
Jakub Błażewicz, 20 marca 2024, 16:55
Wiemy, dokąd udała się Connie Booth po rozstaniu z PlayStation. Producentka dołączyła do Electronic Arts, a jednym z jej zadań będzie „rewitalizacja” BioWare.
„To okropni i chciwi ludzie”. Twórca Dwarf Fortress nie kryje braku sympatii dla osób odpowiedzialnych za masowe zwolnienia w branży
Jakub Błażewicz, 20 marca 2024, 13:50
Nawet taki miłośnik krasnoludów jak twórca Dwarf Fortress uważa, że osoby odpowiedzialne za zwolnienia to „okropni ” i „bardzo chciwi ludzie”.
Deweloperzy GTA 6 komentują powrót pracowników do biur. „Utrata kluczowych osób byłaby dla gry czymś bardzo, bardzo złym”
Adrian Werner, 20 marca 2024, 12:44
Decyzja o zakończeniu pracy zdalnej w studiu Rockstar Games wywołała negatywne reakcje deweloperów. Część obawia się, że przez to zespół może stracić niektórych kluczowych pracowników.
„Nie mam do powiedzenia nic pozytywnego o Electronic Arts”. Reżyser Battlefielda 7 wymownie skomentował swoje odejście
Kamil Kleszyk, 16 marca 2024, 10:25
Marcus Lehto, który niedawno zakończył swoją przygodę z firmą Electronic Arts, nie ma zbyt dobrego zdania o byłych już pracodawcach.
Ktoś musiał zapłacić za fatalną premierę strzelanki PayDay 3. Padło na prezesa Starbreeze, który pożegnał się dziś z pracą
Maciej Gaffke, 12 marca 2024, 19:27
Ze studiem Starbreeze pożegnał się CEO Tobias Sjögren. Jego zwolnienie jest związane z kiepską premierą gry PayDay 3.
Battlefield 7 stracił kolejnego reżysera. To już trzeci mocny cios dla projektu w odstępie kilku miesięcy
Kamil Kleszyk, 11 marca 2024, 16:05
Marcus Lehto, który od dwóch lat pracował nad kampanią fabularną w Battlefield 7, zakończył współpracę z firmą Electronic Arts. Nie on jedyny rozstał się z projektem w ostatnim czasie.
Pod nosem Microsoftu pracownicy Activision stworzyli największy gamingowy związek zawodowy w Stanach Zjednoczonych
Maciej Gaffke, 9 marca 2024, 12:07
Pracownicy Activision postanowili stworzyć swój związek zawodowy pod skrzydłami Microsoftu. Gigant z Redmond zgodził się na funkcjonowanie takiego zrzeszenia w swoich strukturach.
RPG współtworzone przez ojca Zapomnianych Krain okazało się na tyle słabe i niepopularne, że po miesiącu zostało „zawieszone do odwołania”
Marcin Przała, 6 marca 2024, 21:00
Studio Spearhead Games wstrzymało pracę nad grą RPG Unforetold: Witchstone. Ponadto firma zwolniła większość pracowników, tłumacząc się kiepską sytuacją finansową. Tej z pewnością nie pomógł kiepski wynik tytułu we wczesnym dostępie.
Marc Messenger opuścił Blizzarda. To reżyser pamiętnych cinematików z WoW-a
Jakub Błażewicz, 6 marca 2024, 14:03
Reżyser filmowy Marc Messenger miał rozstać się z firmą Blizzard Entertainment na początku roku, po ponad 16 latach pracy m.in. nad kinowymi zwiastunami World of Warcraft.
Dragon Age: Dreadwolf z premierą zaplanowaną na 2024 rok. BioWare jest jej całkiem pewne (plotka)
Kamil Kleszyk, 1 marca 2024, 16:03
Wygląda na to, że plaga zwolnień, jaka dotknęła firmę Electronic Arts, nie storpeduje prac nad nowymi odsłonami serii Mass Effect i Dragon Age.
John Romero ubolewa nad stanem branży gier. „Nigdy czegoś takiego nie widziałem”
Adrian Werner, 1 marca 2024, 11:53
Legendarny John Romero, twórca Dooma i Quake'a, jest zaniepokojony sytuacją w branży gier i niespotykaną wcześniej skalą zwolnień.
„Śmierć poprzez 1000 cięć”. Sony w dwa lata miało „zabić” studio Firesprite, a teraz zwalnia jego pracowników
Maciej Gaffke, 29 lutego 2024, 20:30
W należącym do Sony studiu Firesprite miało dochodzić do dyskryminacji i zastraszania. Serwis Eurogamer przedstawił relacje byłych pracowników firmy.
EA skasowało Mandalorianina od twórców Star Wars Jedi. Wydawca zwalnia w sumie 670 osób
Adrian Werner, 29 lutego 2024, 09:41
EA tnie koszty. Firma skasowała grę FPS z Mandalorianinem, nad którą pracowało studio Respawn Entertainment. Zamknięto również zespół pracujący nad kampanią w grze Battlefield 7.
Sony Interactive Entertainment zwalnia i zamyka. Insomniac Games wydało komunikat, a twórcy Horizon tracą 10% załogi
Marcin Przała, 29 lutego 2024, 08:59
Sony to kolejny gigant branży gier wideo, który przeprowadził masowe zwolnienia. Redukcja etatów objęła największe studia firmy, czyli Naughty Dog i Insomniac Games.
667 mln dolarów od fanów nie uchroniło twórców Star Citizena od zwolnień. Pracownicy mówią o „wysoce toksycznej firmie"
Kamil Kleszyk, 29 lutego 2024, 07:55
Plaga zwolnień nie ominęła twórców Star Citizen. Odpowiedzialne za najdroższą grę w historii studio rozstało się z szeregiem pracowników, aczkolwiek dalej prowadzi rekrutację.
Twórcy Until Dawn, Little Nightmares i Dark Pictures w dużych opałach. Supermassive Games straciło 90 deweloperów
Maciej Gaffke, 26 lutego 2024, 19:39
Przetaczające się przez branżę zwolnienia nie ominęły studia Supermassive Games. Firma znana z horrorów pokroju Until Dawn czy The Quarry odprawiła 90 pracowników.
„Wiele firm pracuje w trybie przetrwania”, twierdzi Jason Schreier. Historia Cyberpunka 2077 stanowi promyk nadziei dla deweloperów
Kamil Kleszyk, 17 lutego 2024, 09:30
W trakcie tegorocznej gali D.I.C.E. Awards dało się wyczuć ponury klimat związany z trudną sytuacją, w jakiej znalazło się wielu deweloperów. Tak przynajmniej uważa dziennikarz Jason Schreier.
Samodzielny dodatek do RPG Disco Elysium trafił do kosza. Studio ZA/UM nie umknęło fali zwolnień
Zuzanna Domeradzka, 16 lutego 2024, 21:33
Niezapowiedziany, samodzielny dodatek do Disco Elysium został skasowany. Studio ZA/UM mierzy się również ze zwolnieniami.
Nie tylko Deus Ex. Embracer skasował prawie 30 gier
Adrian Werner, 15 lutego 2024, 12:58
Nowy Deux Ex nie był jedyną ofiarą czystek w grupie Embracer. Koncern miał w sumie skasować aż 29 niezapowiedzianych gier.
Twórcy Helldivers 2 nie zwalniają i szukają nowych pracowników, żeby przyspieszyć rozwój gry
Jakub Błażewicz, 15 lutego 2024, 10:40
Zespół Arrowhead Game Studios nieco się powiększy, by szybciej dostarczyć nową zawartość do wielkiego hitu lutego – Helldivers 2.
Premiera Homeworld 3 opóźniona. W studiu Blackbird Interactive doszło do zwolnień
Hubert Śledziewski, 15 lutego 2024, 08:44
Wyczekiwana strategia Homeworld 3 zaliczyła obsuwę niemal na ostatniej prostej przed premierą. Gra ukaże się ok. dwa miesiące później, niż zaplanowano.
Znienawidzony reżyser narracji WoW odszedł z Blizzarda
Jakub Błażewicz, 14 lutego 2024, 09:45
Steve Danuser potwierdził, że nie jest już reżyserem narracji World of of Warcraft, co bynajmniej nie zmartwiło większości fanów Azeroth.
Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44
Masowe zwolnienia w branży to tylko po części efekt przesadnego rozrostu rynku w czasach pandemii. Zdaniem deweloperów tworzenie gier stało się kosztowne i ryzykowne.
„Strzelanka AAA dla jednego gracza to okropny pomysł”. Twórcy Immortals of Aveum o porażce gry i zwolnieniach
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44
Immortals of Aveum pokazało, że niezła gra może okazać się całkowitą porażką. A także, jak twierdzi jeden z byłych twórców, że wydanie strzelanki AAA dla jednego gracza jako debiut Ascendant Studios było pomyłką.