zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie (10)
Jade Raymond przechodzi do EA i obejmuje szefostwo nad nowym Motive Studios
Krzysztof Nieradko, 13 lipca 2015, 19:15
Jade Raymond, do niedawna obejmująca funkcję dyrektora zarządzającego w Ubisoft Toronto, przeszła do firmy Electronic Arts. Producentka m.in. pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed stanęła na czele nowego zespołu deweloperskiego - Motive Studios, którego zadaniem będzie tworzenie nowych projektów i wsparcie innych ekip związanych z EA.
Wieści ze świata (The Talos Principle, Disney Infinity 3.0, Microsoft) 9/7/15
Łukasz Szliselman, 9 lipca 2015, 13:16
Dziś piszemy m.in. o rozszerzeniu do gry logicznej The Talos Principle, dacie premiery Disney Infinity 3.0 oraz zwolnieniach w firmie Microsoft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Minecraft, Star Citizen, Bloodborne) 7/7/15
Łukasz Szliselman, 7 lipca 2015, 12:51
Dziś piszemy m.in. o rekordowym zjeździe fanów Minecrafta, odejściu kluczowego pracownika ze studia tworzącego Star Citizen oraz kolejnym patchu do gry Bloodborne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (The Elder Scrolls Online, Albion Online, Mortal Kombat X, Batman: Arkham Knight, Retro City Rampage, Steam) 30/6/15
Janusz Guzowski, 30 czerwca 2015, 21:39
Dziś piszemy o odejściu dyrektora kreatywnego The Elder Scrolls Online, testach wersji alfa Albion Online, Predatorze w Mortal Kombat X, darmowej grze dla posiadaczy pecetowego wydania Batman: Arkham Knight, Retro City Rampage w wydaniu na MS-DOS i zmianach w polityce wymian Steam. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Chris Avellone opuszcza studio Obsidian Entertainment
Michał Kułakowski, 9 czerwca 2015, 19:31
Chris Avellone, legendarny projektant oraz scenarzysta gier RPG, ogłosił, że rozstaje się ze studiem Obsidian Entertainment, które współtworzył od 2003 roku. Avellone odgrywał kluczową rolę w produkcji tytułów, takich jak Planescape: Torment, Icewind Dale, Star Wars: Knights of the Old Republic II i Neverwinter Nights 2.
Wieści ze świata (PlanetSide 2, Black Tusk Studios, Matias Myllyrinne) 4/6/15
Kamil Zwijacz, 4 czerwca 2015, 16:23
Dziś piszemy m.in. o dacie premiery strzelanki PlanetSide 2 na konsoli PlayStation 4, zmianie nazwy studia Black Tusk oraz przejściu szefa Remedy Entertainment do firmy Wargaming. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Destiny, Oculus Rift, Electronic Arts) 20/5/2015
Łukasz Szliselman, 20 maja 2015, 12:31
Dziś piszemy m.in. o premierze dodatku House of the Wolves do gry Destiny, spotkaniu prasowym dotyczącym Oculus Rift oraz odejściu Franka Gibeau z firmy Electronic Arts. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Grandia II, Humble Paradox Bundle, Nvidia GRID, Hearthstone) 13/5/15
Patryk Greniuk, 13 maja 2015, 12:38
Dziś piszemy m.in. o planach wydania gry Grandia II na platformie Steam, nowej paczce gier w ramach dwutygodniowej oferty Humble Bundle, aktualizacji Nvidia GRID oraz przeprosinach Blizzarda za problemy w dostępie do Hearthstone. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Zynga znowu zwalnia - pracę straci około 360 osób
Łukasz Szliselman, 7 maja 2015, 12:06
Firma Zynga planuje zwolnić 18% załogi, czyli około 360 osób. Wydawca gier mobilnych zamierza poprawić swoją sytuację finansową skupiając się na kilku najpopularniejszych gatunkach, tym samym ograniczając liczbę wydawanych produkcji.
Wieści ze świata (Ronin, Guitar Hero Live, Godus) 21/4/15
Łukasz Szliselman, 21 kwietnia 2015, 13:38
Dziś piszemy m.in. o demie gry Ronin, dodatkowej zawartości do Guitar Hero Live oraz odejściu czołowego twórcy gry Godus ze studia 22 Cans. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Phil Harrison, wiceprezes europejskiego oddziału Xbox, opuścił firmę
Kamil Zwijacz, 18 kwietnia 2015, 11:02
Phil Harrison, wiceprezes europejskiego oddziału Xbox, opuścił szeregi firmy Microsoft, w której zajmował się m.in. nadzorowaniem studiów Rare i Lionhead. Wcześniej przez wiele lat pracował w firmie Sony, będąc jedną z kluczowych osób odpowiedzialnych za konsole PlayStation.
Wieści ze świata (I Am Bread, StarDrive 2, StarCraft II) 10/4/15
Łukasz Szliselman, 10 kwietnia 2015, 12:29
Dziś piszemy m.in. o premierze gry I Am Bread i StarDrive 2 oraz nowej fali banów w StarCraft II. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Hideo Kojima został zwolniony z Konami?
Piotr Bicki, 9 kwietnia 2015, 20:37
Kilka tygodni temu w internecie pojawiły się informacje, z których wynikało, że odpowiedzialny za powstanie serii Metal Gear Solid Hideo Kojima zakończył współpracę z firmą Konami. Pogłoski te później potwierdzono, nie ujawniono jednak żadnych szczegółów dotyczących sprawy. Nieco światła rzuca na nią wpis współpracującej ze słynnym Japończykiem piosenkarki Donny Burke, która stwierdziła, że Kojima został zwolniony.
Wieści ze świata (The Elder Scrolls Online, Prey 2, Visceral Games) 9/4/15
Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2015, 13:32
Dziś piszemy m.in. o darmowym weekendzie z The Elder Scrolls Online, stanowisku studia Human Head odnośnie skasowanego Prey 2 oraz zmianach w zarządzie studia Visceral Games. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (PayDay 2, DriveClub, Singularity) 24/3/15
Łukasz Szliselman, 24 marca 2015, 13:15
Dziś piszemy m.in. o przyszłym rozwoju gry PayDay 2, skali zwolnień w ekipie deweloperskiej gry DriveClub oraz możliwej kontynuacji Singularity. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Kojima odsunięty od serii MGS. Konami tworzy nową część z nowym zespołem
Jakub Błażewicz, 20 marca 2015, 18:00
Serwis Gamespot dotarł do nowych informacji dotyczących rozłamu pomiędzy Hideo Kojimą, ojcem serii Metal Gear, a firmą Konami. Według anonimowego informatora Kojima wraz z częścią współpracowników odejdą z Konami pod koniec roku.
Zwolnienia w Evolution Studios; DriveClub: PS Plus Edition w drodze
Kamil Zwijacz, 20 marca 2015, 12:10
Firma Sony postanowiła przeprowadzić restrukturyzację studia Evolution, w wyniku czego pracę straci część deweloperów, a pozostali skupią się na rozwoju gry DriveClub oraz dokończeniu DriveClub: PS Plus Edition.
Wieści ze świata (Game of Thrones: A Telltale Games Series, Borderlands: The Handsome Collection) 19/3/15
Łukasz Szliselman, 19 marca 2015, 13:58
Dziś piszemy m.in. o trzecim epizodzie Game of Thrones: A Telltale Games Series, postępach prac nad Borderlands: The Handsome Collection oraz zwolnieniach w Cryptic Studios. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Twórcy Space Hulk i Jagged Alliance: Flashback kończą z produkcją gier
Kamil Zwijacz, 19 marca 2015, 09:20
Studio Full Control nie będzie się już trudniło produkcją gier wideo. W wyniku problemów finansowych zwolniony został prawie cały zespół, a pozostali pracownicy zajmować będą się teraz tylko sprzedażą Space Hulk: Ascension i Jagged Alliance: Flashback oraz wspieraniem społeczności skupionej wokół tych projektów.
Twórca Valiant Hearts odchodzi z Ubisoftu zmęczony tworzeniem tytułów AAA
Michał Jodłowski, 13 marca 2015, 17:20
Yoan Fanise, jeden z byłych dyrektorów studia Ubisoft, odszedł z francuskiego giganta wydawniczego po 14 latach pracy. Jako powód podaje m.in. atmosferę, jaka zaczęła się tworzyć w wyniku prac nad tytułami AAA.
PlanetSide 2 traci dyrektora kreatywnego – problemów Daybreak / SOE ciąg dalszy
Krzysztof Mysiak, 14 lutego 2015, 13:10
Kolejny cios dla Daybreak Game Company, do niedawna znanego jako Sony Online Entertainment – wczoraj zespół opuścił dyrektor kreatywny gry PlanetSide 2, Matthew Higby. Trudno orzec, czy odbije się to na jakości wspomnianej produkcji, ale trudno nie uznać, że po niedawnej fali zwolnień to kolejny przejaw problemów twórców EverQuest i H1Z1.
Daybreak Games – masowe zwolnienia w byłym Sony Online Entertaiment
Luc, 12 lutego 2015, 10:15
Ciąg dalszy problemów Daybreak Games - studia odpowiedzialnego m.in. za H1Z1 oraz EverQuest. Po niedawnym przejęciu przez inną spółkę oraz zmianie nazwy, nowi włodarze dawnego Sony Online Entertaiment zaczęli zwalniać dotychczasowych pracowników.
Sega koncentruje się na PC-tach i urządzeniach mobilnych
Kamil Zwijacz, 30 stycznia 2015, 17:48
Koncern Sega ujawniła, że w wyniku restrukturyzacji zamierza zredukować liczbę zatrudnionych pracowników. Pracę straci 300 osób, a sama firma zamierza skupić się na cyfrowych produkcjach dedykowanych PC-tom i urządzeniom mobilnym.
Codemasters - firma przechodzi restrukturyzację, z pracą pożegna się około 30 osób
Kamil Zwijacz, 10 stycznia 2015, 11:04
Źródła serwisu Eurogamer twierdzą, że z pracą w firmie Codemasters pożegna się około 30 osób, w tym deweloperzy tworzący nową, niezapowiedzianą jeszcze odsłonę serii DiRT. Przedstawiciel studia potwierdził, że u brytyjskiego dewelopera i wydawcy zachodzą zmiany kadrowe, ale żaden z powstających projektów nie został anulowany.
Rovio – twórcy Angry Birds zwalniają ponad 100 pracowników
Krzysztof Mysiak, 4 grudnia 2014, 20:25
Firma Rovio Entertaiment (twórcy marki Angry Birds) poinformowała, że dobiegł końca ogłoszony na początku października proces zwolnień. Spółka pozbędzie się ostatecznie ok. 110 pracowników – o 20 mniej niż zapowiadano pierwotnie – i zamknie jeden ze swoich dwóch fińskich oddziałów.
Fala zwolnień w studiu odpowiedzialnym za WildStar
Jakub Mirowski, 24 października 2014, 15:54
Około 60 osób zostało zwolnionych ze studia Carbine - zespołu odpowiedzialnego za wydane w czerwcu MMORPG WildStar. Oficjalnym powodem cięć kadrowych jest nowa strategia biznesowa wydawcy gry, NCsoftu, który ma zamiar mocniej skupić się na produkcjach na smartfony oraz tablety.
The Elder Scrolls Online - fala zwolnień wśród twórców gry
Jakub Mirowski, 4 września 2014, 18:40
Ze studia ZeniMax Online, odpowiedzialnego za The Elder Scrolls Online, została zwolniona znaczna część pracowników. Według przedstawicieli zespołu jest to zamierzone działanie, jednak jedna z osób, która straciła posadę, uważa, że jest to spowodowane kiepskimi wynikami finansowymi gry.
Microsoft – największa fala zwolnień w historii firmy [news zaktualizowany]
Michał Kułakowski, 17 lipca 2014, 21:45
W ciągu najbliższego roku spółka Microsoft planuje zwolnić 18 tysięcy swoich pracowników. Jest to największa redukcja zatrudnienia w kilkudziesięcioletniej historii firmy, która powstała w połowie lat 70. Działania dyrekcji najmocniej dotkną dywizję urządzeń oraz usług, w której znajdują się piony odpowiedzialne, między innymi, za smartfony, marketnig oraz konsolę Xbox.
Scenarzystka Uncharted dołącza do zespołu tworzącego sandboksowe Gwiezdne Wojny
Łukasz Szliselman, 4 kwietnia 2014, 11:34
Dyrektorem kreatywnym nadchodzącego sandboksa opartego na marce Star Wars została Amy Hennig, scenarzystka serii Uncharted. Pani Hennig dołączyła do studia Visceral Games m.in. dlatego, że sama jest fanką Gwiezdnych Wojen.
Disney Interactive zwalnia 700 pracowników i zmienia taktykę
Łukasz Szliselman, 7 marca 2014, 12:06
Disney Interactive zmienia taktykę – firma ograniczy liczbę tworzonych przez siebie tytułów, a częściej udzielać będzie licencję zewnętrznym studiom. Większy nacisk położony zostanie na rynek mobilny oraz na rozwój marki Disney Infinity. Zmiany te jednak okazały się kosztowne – w ich wyniku, pracę straciło około 700 osób.
Naughty Dog bez scenarzystki odpowiedzialnej za serię Uncharted
Bartosz Woldański, 5 marca 2014, 13:17
Koncern Sony Computer Entertainment potwierdził oficjalnie, że Amy Hennig, główna scenarzystka oraz dyrektor kreatywny serii Uncharted, opuściła zespół deweloperski Naughty Dog. Jej pożegnanie ze studiem odpowiedzialnym za takie gry, jak Jak czy The Last of Us, nie wpłynie na pracę przy kolejnych przygodach Nathana Drake’a.
Zwolnienia w Sony Santa Monica związane ze skasowaną produkcją nowej gry
Michał Kułakowski, 27 lutego 2014, 21:00
W tym tygodniu Sony ogłosiło, że zwolniło część pracowników w studiu deweloperskim Santa Monica, znanym dzięki serii God of War. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez jednego z byłych pracowników, decyzja ta była związana z przerwaniem produkcji nowej gry/marki, którą od jakiegoś czasu przygotowywał zespół.
Zmiany w 2K Czech – zamknięcie oddziału w Pradze. Mafia III leci do USA?
Łukasz Szliselman, 10 stycznia 2014, 13:35
Oddział studia 2K Czech w Pradze, który podobno pracował nad grą Mafia III, został zamknięty. Część czołowych członków zespołu wysłano do siedziby głównej firmy 2K Games w USA. Czy to właśnie tam tworzona będzie teraz kontynuacja serii?
Liczne zwolnienia u twórców BioShocka 2 i The Bureau. Mówi się o likwidacji studia
Krzysztof Mysiak, 18 października 2013, 10:28
Firma 2K poinformowała o zwolnieniu pewnej części personelu zatrudnionego w 2K Marin, czyli studiu odpowiedzialnym głównie za BioShocka 2 i The Bureau. Co gorsza, nieoficjalne źródła donoszą, że w istocie zespół praktycznie przestał istnieć.
Microsoft – reorganizacja firmy. Ujawniono nowych szefów działów stojących za Xboksem
Krzysztof Mysiak, 12 lipca 2013, 11:00
Microsoft dokonuje zasadniczej reorganizacji firmy, upublicznionej poprzez e-mail rozesłany do pracowników firmy. Odpowiedzialność za Xboksa One będzie teraz spoczywać na przynajmniej dwóch różnych działach.
Zynga zapowiada masowe zwolnienia
Łukasz Szliselman, 4 czerwca 2013, 09:48
Kolejne zwolnienia w firmie Zynga sięgną aż 18% pracowników, czyli około 520 osób. Kłopoty spowodowane są spadającą popularnością przeglądarkach gier studia. W obliczu trudności, Zynga zamierza jeszcze mocniej niż dotychczas skupić się na rynku mobilnym.
Electronic Arts zwalnia – PopCap Vancouver i Quicklime Games zamknięte
Łukasz Szliselman, 26 kwietnia 2013, 11:03
Zwolnień w firmie Electronic Arts ciąg dalszy. Tym razem dotknęły one pracowników PopCap Vancouver i Quicklime Games, a same studia zamknięto. Możliwe, że w ostatnim czasie firma podziękowała za współpracę nawet ośmiuset osobom.
Kolejne zwolnienia w Electronic Arts. Posady tracą pracownicy Playfish i EA Hyderabad
Kamil Zwijacz, 17 kwietnia 2013, 10:22
Firma Electronic Arts przechodzi ciężki okres. Wczoraj okazało się, że kilka projektów z serwisu społecznościowego Facebook zostanie zamkniętych, a dzisiaj dowiedzieliśmy się, że część pracowników studia Playfish (twórcy likwidowanych gier) została zwolniona. Dodatkowo redukcja etatów dotknęła także indyjski oddział firmy.
Ron Gilbert opuszcza studio Double Fine i zapowiada grę na iOS
Szymon Liebert, 12 marca 2013, 17:45
Ron Gilbert opuścił studio Double Fine, z którym opracował platformówkę przygodową The Cave. Producent legendarnego The Secret of Monkey Island nie zamierza rezygnować z tworzenia gier – jego nowy projekt trafi na urządzenia iOS.
Zwolnienia w Valve
Marcin Pietruszewski, 15 lutego 2013, 11:32
Zmiany personalne w firmie Valve, kojarzonej z markami Half-Life i Portal oraz z platformą Steam. Zwolnionych zostało kilka osób, w tym Jason Holtman, menadżer ds. rozwoju. Gabe Newell, szef Valve twierdzi, że żadne projekty nad którymi pracuje firma nie zostaną anulowane.
Plotki o skasowaniu pecetowego Epic Mickey 2. Zamknięto Junction Point Studios
Adrian Werner, 29 stycznia 2013, 13:48
Według najnowszych plotek wersja pecetowa gry Epic Mickey 2: Siła Dwóch została skasowana. Co więcej, pojawiły się doniesienia, że firma Disney Interactive zamierza również zamknąć odpowiedzialne za ten projekt studio Junction Point.
Zwolnienia u twórców PlayStation All-Stars Battle Royale
Aleksander Kaczmarek, 27 stycznia 2013, 13:00
Około 20 pracowników studia SuperBot Entertainment pożegnało się z pracą. Amerykański oddział firmy Sony Computer Entertainment zapewnił jednak, że redukcja etatów nie wpłynie na najbliższe plany związane z dodatkami DLC do gry PlayStation All-Stars Battle Royale.
Zwolnienia w firmie Petroglyph – przyszłość gry End of Nations zagrożona?
Grzegorz Ferenc, 6 grudnia 2012, 11:00
Serwis Eurogamer donosi, że studio Petroglyph, pracujące nad grami End of Nations i Rise of Immortals: Battle for Graxia, zwolniło 30 pracowników. Ma to miejsce nieco ponad tydzień po bezterminowym odłożeniu startu otwartych beta-testów strategicznej gry MMO.
Zynga na celowniku hakerów z grupy Anonymous – 800 osób straci pracę?
Szymon Liebert, 30 października 2012, 10:45
Hakerzy z Anonymous twierdzą, że Zynga zwolni jeszcze około 800 pracowników. Grupa straszy producenta FarmVille wypuszczeniem tajnych dokumentów i gier, jeśli nie wstrzyma on swoich planów restrukturyzacyjnych.
Silicon Knights, twórcy Eternal Darkness i Too Human, na skraju bankructwa
Adrian Werner, 27 października 2012, 18:30
W sieci pojawiły się informacje sugerujące, że znane z gier Eternal Darkness i Too Human studio Silicon Knights zwolniło większość pracowników. Co więcej, na jaw wyszły informacje, które stawiają szefostwo firmy w bardzo złym świetle.
Anulowanie prac nad Microsoft Flight i Project Columbia – zwolnienia w Microsoft Vancouver
Michał Kowalski, 26 lipca 2012, 13:05
Firma Microsoft wydała oświadczenie, w którym informuje o anulowaniu gry Project Columbia i wstrzymaniu prac rozwojowych nad symulatorem free to play Microsoft Flight. Jest to odpowiedź na plotki o całkowitym zamknięciu studia Microsoft Game Studios Vancouver.
Masowe zwolnienia w studiu odpowiedzialnym za grę Prototype 2
Marek Oramus, 29 czerwca 2012, 09:08
Firma Activision Blizzard podjęła decyzję o znacznym ograniczeniu działalności studia Radical Entertainment. Twórcy gry Prototype 2 przestaną tworzyć własne produkcje.
Twórcy Afterfall: InSanity przeżywają ciężkie chwile
Aleksander Kaczmarek, 28 maja 2012, 18:40
Mocno niepokojące informacje o sytuacji w Nicolas Games opublikował serwis gram.pl. Według anonimowych źródeł z należącym do spółki studiem deweloperskim Intoxicate pożegnała się znaczna część ekipy odpowiedzialnej za Afterfall: InSanity. Prezes Tomasz Majka uspokaja i twierdzi, że przynajmniej na tę chwilę firmie nie grozi upadłość.
Zwolnienia w studiu BioWare Austin, odpowiedzialnym za grę Star Wars: The Old Republic
Marek Oramus, 23 maja 2012, 09:07
Studio BioWare Austin przeprowadziło restrukturyzację, w wyniku której zatrudnienie straciła grupa osób odpowiedzialnych za grę MMO Star Wars: The Old Republic.
Atari zanotowało kolejny rok strat finansowych. Koncern likwiduje studio Eden Games
Grzegorz Ferenc, 11 maja 2012, 12:56
Koncern Atari opublikował raport o wynikach za rok finansowy 2011-2012. W celu zwiększenia rentowności, szefostwo spółki postanowiło zamknąć studio Eden Games, twórców serii Test Drive Unlimited.