autor: Michał Kułakowski
Chris Avellone opuszcza studio Obsidian Entertainment
Chris Avellone, legendarny projektant oraz scenarzysta gier RPG, ogłosił, że rozstaje się ze studiem Obsidian Entertainment, które współtworzył od 2003 roku. Avellone odgrywał kluczową rolę w produkcji tytułów, takich jak Planescape: Torment, Icewind Dale, Star Wars: Knights of the Old Republic II i Neverwinter Nights 2.
Chris Avellone ogłosił na Twitterze, że opuszcza istniejące od 2003 roku studio Obsidian Entertainment, którego był współzałożycielem i jednym z szefów. Nazwisko Avellone powinno być znane fanom klasycznych pecetowych RPG-ów. Autor, pracujący jako scenarzysta oraz projektant, zaczynał karierę pod koniec lat 90. w firmie Interplay i legendarnym studiu Black Isle. Zajmował się tam Falloutem 2, a także stanął na czele zespołu przygotowującego grę Planescape: Torment. Kolejnym poważnym projektem twórcy była seria Icewind Dale. Po założeniu Obsidian Entertainement współuczestniczył i odgrywał istotną rolę w przygotowaniu wszystkich najważniejszych produkcji zespołu, w tym drugich odsłon cyklów Star Wars: Knights of the Old Republic oraz Neverwinter Nights, a także nowszych tytułów, takich jak Fallout: New Vegas, Wasteland 2 (wraz z inXile Entertainment) oraz Pillars of Eternity.
Avellone nie zdradził na razie swoich przyszłych planów, ale potwierdził, że ma w zanadrzu kolejne projekty, o których nie może jednak na razie nic więcej powiedzieć. Niewykluczone, że autor przeniesie się do studia inXile Entertainment i zaangażuje w pełni w produkcję gry Torment: Tides of Numenera, która jest promowana jako duchowy spadkobierca Planescape: Torment. Możliwe jest także, że rozpocznie zbiórkę pieniędzy na nowe, w pełni autorskie RPG. Na razie pozostaje nam czekać na dalszy rozwój sytuacji.