Głowny architekt silnika Fox Engine odszedł z Konami
Serwis Gameblog przekazał informację o odejściu z Konami Juliena Mercerona, wcześniej nadzorującego prace nad silnikiem Fox Engine. Doniesienia potwierdził serwis IGN.
Ledwo ucichły dyskusje na temat afery ze zwolnieniem Hideo Kojimy z firmy Konami (ostatecznie zakończonej… oficjalnymi podziękowaniami dla japońskiego twórcy), a już pojawiły się pogłoski dotyczące odejścia kolejnego pracownika wydawcy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Chodzi o doniesienia francuskiego blogu Gameblog o odejściu z zespołu Juliena Mercerona, szefa działu technicznego, który nadzorował prace nad silnikiem Fox Engine, wykorzystanym w „piątce” oraz jej prologu, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, jak również w świeżo wydanym Pro Evolution Soccer 2016. Merceron dołączył do Konami w październiku 2013 roku, wcześniej przez cztery lata pracował w studiu Crystal Dynamics pod nadzorem firmy Square Enix. Informację o jego odejściu potwierdzili informatorzy serwisu IGN.
Jak na razie nieznane są powody opuszczenia studia przez Mercerona, aczkolwiek pojawiły się pogłoski, że jest to kolejna konsekwencja decyzji podjętej przez Konami o skupieniu się na rynku mobilnym. Może się to również wiązać z zaprzestaniem dalszych prac rozwojowych nad Fox Engine. Jakiekolwiek by nie były powody tej decyzji, raczej nie poprawi to reputacji Konami, i tak już nadszarpniętej po wspomnianej aferze z Kojimą oraz anulowaniu gry Silent Hills.