Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 18 września 2015, 13:20

Głowny architekt silnika Fox Engine odszedł z Konami

Serwis Gameblog przekazał informację o odejściu z Konami Juliena Mercerona, wcześniej nadzorującego prace nad silnikiem Fox Engine. Doniesienia potwierdził serwis IGN.

Julien Merceron stał na czele zespołu opracowującego Fox Engine. - Julien Merceron odszedł z Konami - wiadomość - 2015-09-18
Julien Merceron stał na czele zespołu opracowującego Fox Engine.

Ledwo ucichły dyskusje na temat afery ze zwolnieniem Hideo Kojimy z firmy Konami (ostatecznie zakończonej… oficjalnymi podziękowaniami dla japońskiego twórcy), a już pojawiły się pogłoski dotyczące odejścia kolejnego pracownika wydawcy Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Chodzi o doniesienia francuskiego blogu Gameblog o odejściu z zespołu Juliena Mercerona, szefa działu technicznego, który nadzorował prace nad silnikiem Fox Engine, wykorzystanym w „piątce” oraz jej prologu, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, jak również w świeżo wydanym Pro Evolution Soccer 2016. Merceron dołączył do Konami w październiku 2013 roku, wcześniej przez cztery lata pracował w studiu Crystal Dynamics pod nadzorem firmy Square Enix. Informację o jego odejściu potwierdzili informatorzy serwisu IGN.

Jak na razie nieznane są powody opuszczenia studia przez Mercerona, aczkolwiek pojawiły się pogłoski, że jest to kolejna konsekwencja decyzji podjętej przez Konami o skupieniu się na rynku mobilnym. Może się to również wiązać z zaprzestaniem dalszych prac rozwojowych nad Fox Engine. Jakiekolwiek by nie były powody tej decyzji, raczej nie poprawi to reputacji Konami, i tak już nadszarpniętej po wspomnianej aferze z Kojimą oraz anulowaniu gry Silent Hills.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej