autor: Krzysztof Nieradko
Jade Raymond przechodzi do EA i obejmuje szefostwo nad nowym Motive Studios
Jade Raymond, do niedawna obejmująca funkcję dyrektora zarządzającego w Ubisoft Toronto, przeszła do firmy Electronic Arts. Producentka m.in. pierwszej odsłony serii Assassin’s Creed stanęła na czele nowego zespołu deweloperskiego - Motive Studios, którego zadaniem będzie tworzenie nowych projektów i wsparcie innych ekip związanych z EA.
- Jade Raymond pełniła rolę dyrektora zarządzającego Ubisoft Toronto od momentu jego powstania, od 2009 roku.
- Producentka sprawowała pieczę nad takimi dużymi tytułami jak pierwsze Assassin’s Creed, Assassin’s Creed II, Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist oraz Watch Dogs.
- Bohaterka opuściła szeregi francuskiego wydawcy w październiku zeszłego roku.
- Raymond szefuje teraz nowemu Motive Studios.
Pod koniec zeszłego roku doszły nas słuchy, że pełniąca funkcję dyrektora zarządzającego w Ubisoft Toronto Jade Raymond odchodzi ze stanowiska. Wygląda na to, że znana producentka znalazła już nowego patrona – firmę Electronic Arts. Zgodnie ze stosownym wpisem, który pojawił się na oficjalnej stronie internetowej amerykańskiego wydawcy i producenta, Raymond objęła szefostwo nad nowo powstałym studiem Motive z siedzibą w Montrealu. Zajmie się ono zarówno tworzeniem własnych projektów, jak i wsparciem dla innych zespołów pracujących pod skrzydłami EA.
Przede wszystkim mowa o firmie BioWare, która intensywnie pracuje nad wyczekiwanym Mass Effect: Andromeda, ale również o studiu Visceral Games. Jak się okazuje, druga z wymienionych ekip zajmuje się nową grą w uniwersum Star Wars, mającą stanowić połączenie cyklu Uncharted i anulowanego dwa lata temu, efektownego Star Wars 1313. Rolę dyrektora kreatywnego w tym przypadku pełni była producentka z Naughty Dog - Amy Hennig.
To tyle jeśli chodzi o nowości z, nazwijmy to, nowej drogi życia zawodowego, jaką objęła opisywana bohaterka. Niewątpliwie wkrótce poznamy efekty pracy nowo utworzonego Motive Studios, jak również być może usłyszymy co nieco o jego autorskim IP. A jakie jest Wasze zdanie w tym temacie? Czy dotychczasowe doświadczenie Jade Raymond okaże się przydatne w przypadku nowych tytułów szykowanych przez „Elektroników”?