zwolnienia / zatrudnienia - sprzęt i technologie (5)
Disney zwolni 7 tys. pracowników; stara się obniżyć koszty o 5,5 mld dolarów
Mateusz Libera, 9 lutego 2023, 12:30
The Walt Disney Company poinformowało, że zwolni nawet 7 tys. pracowników. Powodem mają być pieniądze. Ten ruch pozwoli firmie zaoszczędzić aż 5,5 mld dolarów. Na horyzoncie są też dobre wieści dla widzów.
Pracownicy Valve opowiadają o sekretach Steama
Michał Ciężadlik, 26 stycznia 2023, 14:40
Twórcy z kanału People Make Games przeprowadzili śledztwo dotyczące standardów pracy i polityki Valve. W tym celu zorganizowano serię wywiadów – kilkunastu obecnych i byłych pracowników opowiedziało o sekretach firmy.
Weteran Blizzarda zwolniony po proteście przeciwko klasyfikowaniu pracowników
Adrian Werner, 24 stycznia 2023, 09:14
Jeden z weteranów studia Blizzard został zwolniony z firmy po proteście przeciwko wprowadzeniu systemu rankingowego pracowników, który w jego opinii jest niesprawiedliwy i psuje kulturę pracy w zespole.
Jeden z ojców serii Mass Effect opuszcza BioWare po 19 latach pracy
Michał Ciężadlik, 23 stycznia 2023, 14:40
Mac Walters, będący reżyserem znanym z serii Mass Effect, poinformował, że po niemal dwóch dekadach postanowił opuścić BioWare. Twierdzi, że to „czas na zmiany”.
Zwolnienia w Microsofcie uderzą w twórców Starfielda i nie tylko
Adrian Werner, 19 stycznia 2023, 09:22
Ogłoszone duże zwolnienia w firmie Microsoft nie ominą studiów tworzących gry. Z pracą mają pożegnać się deweloperzy pracujący w takich zespołach, jak Bethesda, 343 Industries czy The Coalition.
Stworzył nowe XCOM-y, po 14 latach opuszcza Firaxis
Hubert Śledziewski, 11 stycznia 2023, 16:30
Garth DeAngelis, współtwórca nowych odsłon serii XCOM oraz świeżego Marvel's Midnight Suns, opuszcza szeregi studia Firaxis Games po czternastu latach pracy.
Forza Horizon w tarapatach? Z Playground Games odeszli czołowi twórcy
Krzysztof Mysiak, 10 stycznia 2023, 14:11
Właśnie ogłoszono powstanie studia Maverick Games. Założyli je byli pracownicy Playground Games, w tym Mike Brown, reżyser kreatywny gry Forza Horizon 5. Z jego słów wyłania się mało optymistyczny obraz sytuacji, w jakiej tkwi ten wyścigowy cykl.
Cios dla twórców NFS Unbound, grupa weteranów odeszła z Criterion
Adrian Werner, 18 grudnia 2022, 06:57
Po wydaniu NFS Unbound studio Criterion Games opuściło pięciu kluczowych pracowników. Najstarszy z nich w EA przepracował ponad 30 lat.
Chris Metzen, jeden z ojców Warcrafta, wraca do Blizzarda po latach
Zuzanna Domeradzka, 15 grudnia 2022, 21:41
Jeden z ojców Warcrafta, Chris Metzen, wrócił w szeregi Blizzarda po sześcioletniej nieobecności jako doradca kreatywny, który pomoże przy WoW-ie.
Producent Disco Elysium zwolniony z ZA/UM, afery ciąg dalszy
Hubert Śledziewski, 9 listopada 2022, 14:30
Afery w estońskim studiu ZA/UM ciąg dalszy. Martin Luiga poinformował, że szeregi zespołu odpowiedzialnego za Disco Elysium niedobrowolnie opuściła kolejna osoba. Tym razem padło na producenta gry, Kaura Kendera.
Microsoft zwalnia ludzi, także z oddziału Xboxa
Adam Adamczyk, 19 października 2022, 10:26
Około tysiąc osób zatrudnionych w Microsofcie otrzymało wypowiedzenie z pracy. Cięcia dotknęły m.in. oddziału Xboxa.
Splinter Cell Remake stracił reżysera; pracował nad Blacklist, AC Unity i Far Cry 6
Hubert Śledziewski, 17 października 2022, 09:30
Splinter Cell Remake stracił reżysera. David Grivel opuścił Ubisoft po jedenastu latach pracy nad grami z takich serii, jak Assassin’s Creed, Far Cry czy Splinter Cell właśnie.
Battlefield z wielką stratą, Lars Gustavsson odchodzi po 22 latach
Jakub Błażewicz, 9 września 2022, 15:55
Lars „Mr. Battlefield” Gustavsson kończy z Battlefieldem. Dyrektor kreatywny serii rozstaje się ze studiem DICE po ponad 20 latach.
Producent Cyberpunk 2077 odchodzi z CD Projekt RED
Krzysiek Kalwasiński, 6 września 2022, 15:47
CD Projekt RED traci kolejnego weterana. Po 15 latach studio opuszcza Jędrzej Mróz – jeden z głównych producentów Cyberpunka 2077 oraz dwóch ostatnich Wiedźminów.
Naughty Dog straciło weterana z 21-letnim stażem; stał za animacjami
Kamil Kleszyk, 16 lipca 2022, 15:35
Josh Scherr, jedna z kluczowych postaci w zespole Naughty Dog, postanowił rozstać się z firmą, z którą związany był przez przeszło dwie dekady. Między innymi jemu zawdzięczamy sukces serii Uncharted czy fenomenalne The Last of Us: Part II.
Scenarzystka Deus Ex i Strażników Galaktyki przechodzi do BioWare
Adrian Werner, 3 lipca 2022, 07:48
Odpowiedzialna za fabuły Marvel's Guardians of the Galaxy oraz najnowszych odsłon cyklu Deus Ex Mary DeMarle opuściła zespół Eidos Montreal i dołączyła do studia BioWare.
Unity z problemami; Kotaku informuje o wielkich zwolnieniach
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2022, 10:04
W Unity doszło do fali zwolnień. Najprawdopodobniej wynika ona z nieprzemyślanych decyzji strategicznych.
Bobby Kotick z reelekcją, ku frustracji Internetu
Jakub Błażewicz, 23 czerwca 2022, 11:06
Tegoroczne spotkanie inwestorów firmy Activision Blizzard zakończyło się reelekcją zarządu (w tym Bobby'ego Koticka) oraz niezobowiązującym przegłosowaniem premii i raportu w sprawie walki spółki z mobbingiem.
Zwolnienia, kasowane projekty i brak celu; problemy u twórców Mafii
Przemysław Dygas, 27 maja 2022, 11:14
Hangar 13 ma kolejne problemy. Twórcy Mafii 3 borykają się z falą zwolnień oraz bolesną restrukturyzacją.
Mafia 4 może być prequelem i powstać na UE5. Hangar 13 traci szefów
Michał Zegar, 5 maja 2022, 18:45
Źródła serwisu Kotaku donoszą, że studio Hangar 13 pracuje nad nową odsłoną serii Mafia, która ma działać w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i być prequelem oryginalnej trylogii.
Crysis 4 odkrywa pierwsze karty; do składu dołącza reżyser Hitmana 3
Michał Ciężadlik, 4 maja 2022, 12:43
Studio Crytek ogłosiło nazwisko reżysera Crysisa 4. Jest nim Mattias Engström, który wyreżyserował m.in. Hitmana 3 z 2021 roku.
Protestujący pracownicy Activision Blizzard wykluczeni z podwyżek
Przemysław Dygas, 8 kwietnia 2022, 10:45
Około 1100 pracowników tymczasowych otrzymało podwyżki i możliwość pracy na pełny etat w Activision. Nie dotyczy to jednak osób, które wcześniej przystąpiły do protestów.
Reżyser Days Gone dołączył do twórców nowego Tomb Raider
Miłosz Szubert, 6 kwietnia 2022, 10:25
Jeff Ross, jeden z reżyserów gry Days Gone, pochwalił się na Twitterze, że dołączył do studia Crystal Dynamics. Warto przypomnieć, że wczoraj podało ono, iż pracuje nad kolejną odsłoną cyklu Tomb Raider.
Sony zwalnia pracowników w PlayStation w ramach „globalnej transformacji”
Jakub Błażewicz, 1 kwietnia 2022, 12:25
Około 90 pracowników PlayStation pożegnało się z pracą w ramach „globalnej transformacji” Sony, najpewniej oznaczającej nacisk na bezpośrednią sprzedaż produktów, z pominięciem rynku detalicznego.
Współtwórca Gwinta w Wiedźminie 3 odchodzi z CD Projekt RED
Miłosz Szubert, 31 marca 2022, 16:00
Rafał Jaki ogłosił, że z końcem czerwca opuści studio CD Projekt RED. Jest on między innymi współtwórcą anime Cyberpunk: Edgerunners, które pojawi się na platformie Netflix, oraz scenarzystą komiksu Wiedźmin: Ronin. Pełnił także niebagatelną rolę przy opracowaniu Gwinta w Wiedźminie 3.
Ważna postać opuszcza Valve po 22 latach pracy
Hubert Śledziewski, 30 marca 2022, 16:48
Szeregi firmy Valve opuściła jej mała legenda. Mowa o Dougu Lombardim, który przez dwadzieścia dwa lata pełnił funkcję prezesa ds. marketingu.
Znane z New World i Lost Ark studio Amazon Games opuścił jego szef Mike Frazzini
Adrian Werner, 27 marca 2022, 09:02
Ze studia Amazon Games odszedł stojący na jego czele Mike Frazzini. W liście do personelu uspokoił, że nie wpłynie to na pracę zespołu.
Community manager WoW-a opuszcza Blizzard po 9 latach
Przemysław Dygas, 22 marca 2022, 12:54
Dotychczasowy community manager World of Warcraft opuścił szeregi Blizzarda. Opinie na jego temat wśród graczy są mocno podzielone.
BioWare zatrudniło do prac nad Mass Effect 5 youtubera analizującego scenariusze gier i filmów
Adrian Werner, 14 marca 2022, 11:51
Youtuber znany z analizowania fabuł gier oraz filmów dołączył do studia BioWare, gdzie będzie pracował nad Mass Effect 5.
Perfect Dark straciło kolejnego kluczowego dewelopera
Adrian Werner, 13 marca 2022, 09:20
Z zespołu pracującego nad rebootem Perfect Dark odszedł reżyser gry. Wcześniej studio The Initiative opuścił naczelny projektant produkcji.
Studio Ubisoftu pracujące nad grami Avatar i Star Wars straci szefa
Adrian Werner, 13 marca 2022, 08:55
Należące do firmy Ubisoft studio Massive Entertainment, które pracuje obecnie nad Avatar: Frontiers of Pandora i grą Star Wars, wkrótce opuści jego szef David Polfeldt.
Dragon Age 4 jest „w środku produkcji”; BioWare straciło kolejnego producenta
Jakub Błażewicz, 23 lutego 2022, 22:19
Studio BioWare potwierdziło obecny status gry Dragon Age IV. Prace nad grą postępują, aczkolwiek projekt stracił producenta wykonawczego.
Pracujący przy Cyberpunku 2077 menedżer ds. jakości opuszcza CD Projekt RED
Hubert Śledziewski, 20 stycznia 2022, 19:52
Łukasz Babiel, menedżer ds. kontroli jakości w CD Projekt RED, postanowił opuścić szeregi studia po jedenastu latach pracy. Brał udział m.in. w tworzeniu Cyberpunka 2077.
Kotick może stracić funkcję CEO Activision Blizzard; Schreier o reakcjach pracowników firmy
Agnieszka Adamus, 18 stycznia 2022, 21:06
Pojawiły się doniesienia, że Bobby Kotick może odejść ze stanowiska CEO Activision Blizzard. Ma się to wydarzyć po zakończeniu procedury przejęcia firmy przez Microsoft.
Activision Blizzard pozbyło się prawie 40 pracowników z powodu afer
Adrian Werner, 18 stycznia 2022, 12:52
Według Wall Street Journal firma Activision Blizzard pozbyła się prawie 40 pracowników zamieszanych w afery związane z mobbingiem i molestowaniem seksualnym.
Gameplay designer Wiedźmina 2 opuszcza szeregi CD Projekt RED
Przemysław Dygas, 11 stycznia 2022, 12:07
Mateusz Kanik opuścił szeregi CD Projekt RED. Projektant pracował nad Wiedźminem 2 oraz Cyberpunkiem 2077.
Zwolnienia i strajki - problemy w Raven Software
Agnieszka Adamus, 6 stycznia 2022, 13:39
Od 6 grudnia w Raven Software trwa strajk pracowników działu kontroli jakości. Wynika on z faktu, że 12 testerów zostało zwolnionych. Po trzech tygodniach od rozpoczęcia protestu osoby biorące w nim udział postanowiły wystosować pismo do kierownictwa Activision Blizzard.
Skull & Bones traci współreżysera
Jakub Błażewicz, 5 stycznia 2022, 19:10
Skull & Bones straciło kolejnego ważnego twórcę, który rozstał się z firmą Ubisoft. Tym razem bez kontrowersji w tle, ale marna to pociecha dla graczy czekających na piracki sandbox.
Ze studia odpowiedzialnego za Forza Horizon odszedł jeden z założycieli
Agnieszka Adamus, 5 stycznia 2022, 17:17
Studio odpowiedzialne za serię Forza Horizon traci lidera. Z Playground Games odszedł jego szef i współzałożyciel Gavin Raeburn.
Hed opuszcza TVGRY, by skupić się na własnej działalności
Redakcja GRYOnline.pl, 5 stycznia 2022, 17:02
Na początku grudnia informowaliśmy o zmianach w TVGRY wraz z odejściem Gambrinusa. Częścią tego procesu jest również decyzja Heda o skupieniu się na własnym kanale.
Reżyser Valoranta odchodzi ze stanowiska na rzecz nowego projektu
Miriam Moszczyńska, 2 stycznia 2022, 09:45
Po 8 latach pracy nad Valorantem ze stanowiska reżysera gry odchodzi Joe Ziegler. Postanowił on skupić się na nowym, tajemniczym projekcie studia Riot Games.
Coraz mniej ludzi chce pracować dla Facebooka. Zuckerberg zwiększa płace
Michał Zegar, 22 grudnia 2021, 19:50
Coraz więcej deweloperów unika pracy w Facebooku (Meta), a liczba odchodzących pracowników z firmy drastycznie wzrosła. Koncern stara się pozyskać więcej rąk do pracy zwiększając płace.
Ubisoft zmaga się z odpływem pracowników; prace nad grami zwalniają
Przemysław Dygas, 21 grudnia 2021, 10:37
Ubisoft mierzy się z odpływem deweloperów. Tyczy się to zarówno głośnych nazwisk, jak i pracowników niższego szczebla.
Reżyser Age of Empires 4 opuścił studio Relic Entertainment
Adrian Werner, 20 grudnia 2021, 11:46
Studio Relic Entertainment opuścił Quinn Duffy, czyli reżyser gry Age of Empires 4.
Twórcy Call of Duty: Warzone protestują przeciwko nagłym zwolnieniom
Jakub Błażewicz, 6 grudnia 2021, 20:26
Decyzja firmy Activision Blizzard o zwolnieniu wielu testerów Raven Software nie spodobała się także innym pracownikom studia.
Zwolnienia u twórców Call of Duty; The Game Awards 2021 bez Activision Blizzard
Jakub Błażewicz, 4 grudnia 2021, 11:55
Activision Blizzard zwalnia licznych doświadczonych testerów studia Raven Software. „Pomysłowy” sposób na podwyżki dla pozostałych pracowników nie zyskał firmie uznania deweloperów, a być może i Geoffa Keighleya.
Battlefield 2042 bez szefa projektu po premierze gry
Jakub Błażewicz, 25 listopada 2021, 10:14
Szef projektu gry Battlefield 2042 wkrótce rozstanie się ze studiem EA DICE. Rzekomo nie ma to związku z problemami jego ostatniego tytułu po premierze.
Seria Dragon Age utraciła doświadczonego dyrektora kreatywnego
Miriam Moszczyńska, 24 listopada 2021, 11:52
Starszy dyrektor kreatywny serii Dragon Age opuścił studio BioWare. Zarząd zapewnia, że rozwój kolejnej części cyklu nie jest zagrożony. Nie wiemy jeszcze, kto zastąpi Matta Goldmana.
Główny scenarzysta Assassin’s Creed powraca do Ubisoftu
Hubert Śledziewski, 12 listopada 2021, 21:04
Siedem i pół miesiąca – dokładnie tyle potrwał „rozwód” Darby’ego McDevitta z Ubisoftem. Dyrektor narracji w Assassin’s Creed: Valhalla i scenarzysta Black Flaga oraz Revelations powróci do prac nad serią i jest „podekscytowany dalszą podróżą”.
Far Cry stracił lidera. Seria skręci w kierunku gry-usługi
Adrian Werner, 12 listopada 2021, 10:08
Firmę Ubisoft opuścił Dan Hay, dyrektor kreatywny serii Far Cry. Pojawiły się także doniesienia, że następna odsłona cyklu będzie grą-usługą.