autor: Zuzanna Domeradzka
Chris Metzen, jeden z ojców Warcrafta, wraca do Blizzarda po latach
Jeden z ojców Warcrafta, Chris Metzen, wrócił w szeregi Blizzarda po sześcioletniej nieobecności jako doradca kreatywny, który pomoże przy WoW-ie.
We wrześniu 2016 roku pisaliśmy o odejściu z Blizzard Entertainment po wielu latach pracy Chrisa Metzena, jednej z osób, które u zarania dziejów „Zamieci” ukształtowały serie Diablo, Warcraft, jak i StarCraft. Dzisiaj na profilu na Twitterze generalnego menadżera drugiej z tych marek, Johna Highta, pojawiła się informacja o powrocie Metzena do prac nad World of Warcraft.
Z wielką radością mogę ogłosić, że Chris Metzen dołączył do zespołu kierowniczego Warcrafta jako doradca kreatywny. Początkowo skupi się on na World of Warcraft, ale jego praca rozszerzy się na inne projekty tej rozwijającej się marki.
Chris był członkiem zespołu oryginalnie pracującego nad uniwersum Warcrafta już w 1994 roku i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że przywracamy go do świata, który pomógł stworzyć.
Dość ciekawy jest ten powrót Metzena, który odszedł z Blizzarda na własne życzenie po 22 latach pracy. Przyznał wtedy, że nie było to spowodowane przeskokiem do innych zajęć, a raczej chęcią przejścia na wczesną emeryturę. Najwyraźniej spokój w gronie rodzinnym nie był tym, czego rzeczywiście szukał, bo niedługo później ogłosił, że będzie pracował nad grami planszowymi.
Swoją drogą Chris Metzen znany jest również z podkładania głosu wielu postaciom wykreowanym przez Blizzard, takim jak Thrall (Warcraft) czy Bastion (Overwatch). Jego ogłoszony powrót dotyczy jednak przede wszystkim tworzenia zawartości do gier.
Warto dodać, że Metzen wraz z innym byłym pracownikiem Blizzarda, Ryanem Collinsem, jest autorem „papierowego” RPG w systemie Dungeons & Dragons o nazwie Auroboros: Coils of the Serpent. Projekt po udanej kampanii na Kickstarterze doczekał się kilku wydań.