World of Warcraft PC
WoW
Epicka gra z gatunku MMORPG, której akcję osadzono w uniwersum znanym z kultowej serii RTS-ów fantasy firmy Blizzard.
WoW Premiera PC
23listopada2004
pudełko PL
11lutego2005
producent: Blizzard Entertainment wydawca: Blizzard Entertainment wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Blizzard posłuchał graczy i zapowiedział zmiany na rocznicowych serwerach WoW: Classic
Blizzard nie chce zaczynać z WoW-em od nowa. Reżyser gry komentuje problematyczny „schemat” z eventami
WoW: Midnight przyniesie funkcję, na którą gracze MMORPG Blizzarda czekają od blisko 20 lat. Zapowiedziano WoW Classic: Mists of Pandaria
World of WarCraft to pozycja, która należy do gatunku cRPG. Przygotowana została specjalnie z myślą o rozgrywce w trybie massive online multiplayer, gdzie w szranki stanąć może tysiące graczy z całego świata. Gra przenosi nas do starganego różnymi wojnami i zniszczeniem fantastycznego świata Azeroth - znanego z serii WarCraft.
Minęło zaledwie kilka lat od wydarzeń znanych z WarCrafta III: The Frozen Throne. Pomimo zażegnania minionych konfliktów świat Azeroth nie zaznał spokoju. Na przekór staraniom zmęczonych już nieustanną walką i pragnących spokoju mieszkańców, na horyzoncie pojawiły się nowe zagrożenia.
W Azeroth uformowały się dwie zwalczające się grupy: Sojusz, w skład którego wchodzą przedstawiciele ras: Ludzi, Krasnoludów, Nocnych Elfów oraz Gnomów. Na przeciwko nim stanęła zaś Horda skupiająca Orków, Taurenów, Nieumarłych oraz Trolli.
Świat World of WarCraft jest w całości zamieszkały, począwszy od zimnych lodowych pustyń Winterspring, aż po duszną dżunglę Stranglethorn. Na obszarach tych występują zarówno istoty inteligentne, jak i takie, którym rzeczonej inteligencji niestety brakuje. Tylko od nas zależy to, kim się staniemy. Możliwości jest wiele...
Osoby lubujące nutkę tajemniczości, klimaty nocy i otaczającą wszystkich przyrodę wybiorą najprawdopodobniej przedstawiciela rasy Nocnych Elfów zamieszkujących mistyczne lasy Kalidaru. Należy tutaj pamiętać jednak o tym, iż Nocnym Elfom strasznie trudno nawiązać jest kontakt z przedstawicielami innych ras ze względu na wyższość jaką w stosunku do nich odczuwają.
Z Khan Modan pochodzą natomiast potężne i harde Krasnoludy, które przez wiele lat zamieszkiwania gór ich ojczyzny wyuczyły się niemal do perfekcji fachu kowalskiego. Ich dość skromny wzrost nie przeszkadza wcale w dzierżeniu potężnych i śmiercionośnych toporów. Strategię ich walki cechuje forma defensywna - ich twierdze są praktycznie nie do zdobycia. Szczególną renomą wśród pozostałych ras cieszą się precyzyjni strzelcy oraz gryfi jeźdźcy wywodzący się właśnie z rodu Krasnoludów.
Główny człon Hordy stanowi zaś nikt inny, jaki zielonoskórzy Orkowie. W przeszłości ich umysły opętane były przez potężne moce Płonącego Legionu, jednakże teraz Orkowie kierują się swoim własnym rozsądkiem. Stali się uduchowionymi istotami, które nie utraciły jednak swojej mocy i potęgi.
Taureni to kolejni przedstawiciele Hordy. Są to silni wojownicy, którzy wyglądem bez wątpienia przypominają byki. Pomimo tężyzny fizycznej przedstawiciele tej rasy potrafią również dość skutecznie posługiwać się wszelakimi czarami i zaklęciami. Ponadto Taureni przejawiają silne przywiązanie do Matki Ziemi, z której to właśnie czerpią poniekąd swe szamańskie moce.
Jeśli jednak jesteś godną i prawą osobą wybrać możesz także przedstawiciela Ludzi i miecz koło miecza, tarcza koło tarczy, stanąć do walki aby godnie reprezentować mieszkańców Lordaeronu.
Tworzenie naszego bohatera nie kończy się jednak wyłącznie na określeniu jego rasy i wyglądu. Równie ważnym aspektem jest wybranie profesji. Podobnie jak ras jest ich równie dużo: Wojownicy, Magowie, Szamani, Warlockowie, Druidzi, Łowcy, Paladyni, Łotrzykowie, Kapłani.
Świat World of WarCraft to przeogromne miejsce, największymi zaś krainami oprócz Azeroth są: Kalimdor, Khaz Modan, Lordaeron, Northrend, Quel'Thalas oraz Stranglethorn. Wszystkie zamieszkane są natomiast przez różne stworzenia. Jedne mniej niebezpieczne, drugie wręcz przeciwnie. Podczas przemierzenia np. Stranglethornu napotkać można bazyliszka, przed którym mniej doświadczeni bohaterowie powinni uciekać, gdzie pieprz rośnie, jeśli oczywiście życie im miłe. W krainie Elfów, tj. Kalidarze uważać należy na latające Harpie, które na swoją przekąskę wybrały już niejednego walecznego podróżnika. To tylko skromna część bestiariusza, jaki występuje w World of WarCraft. Uzupełniają go takie potwory, jak: Defias Thief, Frostmane Troll, Gnoll, Green Dragonspawn, Harvest Golem, Jungle Troll, Kobold, Rockjaw Trogg, Skeleton, Venom Spider, Furbolg.
Należy zaznaczyć również to, iż nieustannie nad rozwojem świata gry i tworzeniem kolejnych jeszcze bardziej interesujących i ekscytujących zadań czuwa ogromna grupa osób. Oczywiście wszystko po to, aby World of WarCraft cieszył każdego gracza przez długie dni, miesiące a może nawet i lata. Niestety taki stan rzeczy wiąże się również z uiszczaniem comiesięcznej opłaty abonamentowej. Jednak jak to się mówi za przyjemności trzeba płacić...
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: tysiące
Ocena użytkowników: 8 / 10 na podstawie 7064 głosów czytelników.
World of Warcraft cena w dniu premiery: 199,90 PLN
Klasyfikacja PEGI World of Warcraft
World of Warcraft Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-760 2.8 GHz / AMD FX-8100 2.8 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 560 / Radeon HD 7850 lub lepsza
- 70 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-4770 3.4 GHz / AMD FX-8310 3.4 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / 3 GB Radeon R9 280 lub lepsza
- 70 GB HDD
- Windows 10 64-bit