Kolejna ważna osoba opuszcza szeregi Valve
Ostatnie dwanaście lat Chet Faliszek spędził w firmie Valve. W tym czasie współtworzył scenariusze kilku ważnych gier, a także stał się twarzą „VR-owej strony” działalności firmy w kontaktach z deweloperami. W tym momencie drogi jego i korporacji Gabe'a Newella się rozchodzą.
Chet Faliszek jest kolejną ważną personą, która w ostatnich miesiącach opuściła szeregi Valve. W zeszłym roku z firmy Gabe’a Newella odszedł Marc Laidlaw, czyli scenarzysta i projektant poziomów gier z cyklu Half Life, z kolei w lutym Valve opuścił Erik Wolpaw – scenarzysta serii Portal oraz Half-Life 2: Episode One i Half-Life 2: Episode Two. Teraz korporację zostawia za sobą Chet Faliszek – jedna z „twarzy” firmy (zwłaszcza w kwestii kontaktów z deweloperami tworzącymi na gogle wirtualnej rzeczywistości) oraz współautor scenariuszy dla takich hitów, jak cykl Left 4 Dead i dwa wyżej wymienione epizody Half-Life 2.
Dlaczego Faliszek postanowił zrezygnować z ciepłej posadki i podążyć ku niejasnej przyszłości? Z samym zainteresowanym skontaktowała się redakcja serwisu GamesIndustry.biz – jak wynika z przesłanej przez niego krótkiej wiadomości, obyło się bez przysłowiowej „dramy” i szeroko pojętego skandalu. Faliszek wspomina o tym, że w ciągu ostatnich dwunastu lat pracy dostarczył „mnóstwo wspaniałych gier” i „trochę niesamowitego sprzętu”, a teraz chce najzwyczajniej w świecie wprowadzić pewne zmiany w swoim życiu.
Deweloperzy z pewnością będą za nim tęsknić – wspomina o tym Callum Underwood, czyli Senior Developer Strategy w firmie Oculus. Jego zdaniem Faliszek to osoba, której przede wszystkim VR-owa część branży gier wideo (ale nie tylko) zawdzięcza dynamiczny rozwój. Jest też druga strona medalu – Underwood jednocześnie przyznaje, że cieszy się, iż... „nie będzie musiał więcej słuchać o jego cholernych kotach”.
Bez wątpienia jego odejście z Valve odbije się w jakiś sposób na polityce VR-owej firmy Newella. W jaki? Na ten moment ta kwestia pozostaje otwarta – musimy więc czekać na to, co przyniesie przyszłość.