autor: Kamil Zwijacz
Scenarzystka Rise of the Tomb Raider opuszcza Crystal Dynamics
Studio Crystal Dynamics poinformowało, że Rhianna Pratchett, scenarzystka gier Tomb Raider oraz Rise of the Tomb Raider, opuściła szeregi firmy i nie będzie współpracować z deweloperami przy nowej części serii.
Rhianna Pratchett, córka słynnego Terry’ego Pratchetta i scenarzystka znana z takich gier jak Mirror's Edge i Heavenly Sword, postanowiła pożegnać się ze swoimi ostatnimi pracodawcami ze studia Crystal Dynamics, o czym poinformowano na oficjalnym profilu serii Tomb Raider na Twitterze. Utalentowana pisarka odgrywała główną rolę w tworzeniu historii opowiadanych w dwóch ostatnich częściach cyklu – Tomb Raiderze z 2013 roku i Rise of the Tomb Raider z 2015 roku. Oznacza to, że kolejna, niezapowiedziana jeszcze odsłona powstanie już bez jej udziału. Niestety nie wiadomo też, nad czym teraz będzie pracować Rhianna Pratchett, gdyż stwierdziła tylko, że podejmie się nowych przygód i nie dodała nic więcej.
Na temat nowego Tomb Raidera obecnie nie wiemy praktycznie nic, choć jakiś czas temu pojawiły się pierwsze plotki. Jeden z kanadyjskich użytkowników forum Reddit podczas jazdy metrem zauważył na laptopie innego pasażera prezentację gry zatytułowanej Shadow of the Tomb Raider. Firma Square Enix, wydawca serii, ani studio Crystal Dynamics, nie zabrali jednak głosu w tej sprawie.
Ostatnią odsłoną serii Tomb Raider jest Rise of the Tomb Raider. Lara Croft tym razem zamierza dokończyć badania swojego ojca, który próbował odnaleźć zaginione miasto Kitież, skrywające tajemnicę nieśmiertelności.
Gra ukazała się najpierw na konsolach Xbox One i Xbox 360. Po kilku miesiącach trafiła do użytkowników PC-tów, a na samym końcu zadebiutowała na PlayStation 4. Specjalne wydanie zatytułowane 20. Rocznica Serii oferuje „podstawkę”, wszystkie wypuszczone wcześniej dodatki, nowy rozdział kampanii Więzy krwi i kilka mniejszych elementów.