autor: Michał Zegar
Seria Tomb Raider sprzedała się 7 razy lepiej niż Deus Ex HR i MD
Embracer Group opublikował wyniki sprzedaży serii Tomb Raider i Deus Ex. Ta pierwsza rozeszła się ponad 7 razy lepiej od przygód Adama Jensena. Oczywiście nic w tym dziwnego, gdyż ma ona o wiele więcej odsłon.
Dzisiaj rano pisaliśmy o przejęciu studiów Crystal Dynamics, Eidos Montreal i Square Enix Montreal – a wraz z nimi szeregu popularnych marek, np. Deus Ex czy Tomb Raider – przez szwedzką spółkę Embracer Group. W związku z tym ta zdradziła nieco informacji o kondycji growych serii, które niebawem staną się częścią jej rodziny, oraz ich przyszłości.
88 mln Tomb Raiderów i 12 mln Deus Exów
Podczas dzisiejszej prezentacji dla inwestorów Embracer Group firma ujawniła, że:
- wszystkie gry AAA reprezentujące markę Tomb Raider – począwszy od premiery pierwszej części w 1996 roku – rozeszły się łącznie w 88 milionach egzemplarzy (38 mln z nich stanowią produkcje należące do ostatniej trylogii);
- w przypadku serii Deus Ex liczba ta wynosi ponad 12 mln sprzedanych kopii gier Deus Ex: Rozłam ludzkości i Deus Ex: Bunt ludzkości (także w wersji Director's Cut). Wygląda na to, że wynik nie dotyczy gry Deus Ex z 2000 roku i jej sequela, Deus Ex: Invisible War.
- Płatne mobilne tytuły o przygodach Lary Croft zostały pobrane ponad 53 miliony razy.
- Gry Deus Ex przeznaczone na smartfony i tablety mają na koncie 2 mln pobrań.
Dodatkowe informacje
Warto wspomnieć, że w 2017 roku informowaliśmy o wynikach sprzedaży gier Tomb Raider i Rise of the Tomb Raider. Pierwszy tytuł rozszedł się wtedy w 11 mln egzemplarzy, a jego sequel w 7 mln.
Należy też zaznaczyć, że seria Tomb Raider ma o wiele więcej odsłon niż Deus Ex. Nic więc dziwnego, iż sprzedała się ona ponad siedem razy lepiej niż Bunt ludzkości i jego kontynuacja.
Grafiki
Nowe i stare marki
W materiałach dla prasy Embracer Group potwierdziło, że Eidos Montreal pracuje w tym momencie nad kilkoma grami AAA – zarówno nowymi markami, jak i kolejnymi odsłonami uwielbianych serii. Niewykluczone, iż mowa o kolejnej odsłonie serii Deus Ex, zwłaszcza że wzmianka o niej została odnaleziona w zeszłorocznym wycieku bazy danych GeForce NOW.
W trakcie prezentacji Lars Wingefors (38:00), prezes Embracer Group, zapowiedział, że szczegóły o grach, nad którymi pracują obecnie wspomniane na wstępie studia, zostaną ujawnione najwcześniej dopiero po sfinalizowaniu transakcji związanej z przejęciem. Ta powinna dobiec końca między lipcem a wrześniem tego roku.
Trochę jeszcze poczekamy
Wingefors zasugerował również, że tworzone w tym momencie gry AAA studiów, które niebawem staną się własnością Embracer Group – np. zapowiedziany w kwietniu nowy Tomb Raider – ukażą się nie wcześniej niż dopiero w 2024 roku.
Co więcej, Square Enix Montreal ma kontynuować opracowywanie tytułów mobilnych na bazie znanych marek Crystal Dynamics i Eidos Montreal. Studio to ma na koncie choćby Deus Ex GO czy Larę Croft GO – obie produkcje wyróżniają się na tle innych smartfonowych gier ciekawą mechaniką i oprawą graficzną.
Rodzina jest najważniejsza
Po zakończeniu transakcji Embracer Group będzie posiadać 124 studia deweloperskie, które zatrudniają łącznie ponad 14 tys. osób i pracują obecnie nad 230 grami – w tym 30 z segmentu AAA.