Chris Taylor, czyli ojciec Total Annihilation, odszedł ze studia Wargaming i wkrótce założy własne
Znany z Total Annihilation, Supreme Commander i Dungeon Siege projektant Chris Taylor zwolnił się z firmy Wargaming. Twórca za kilka miesięcy zamierza założyć nowe studio niezależne, gdzie zajmie się mniejszymi produkcjami.
Chris Taylor, czyli ojciec takich gier jak Total Annihilation, Supreme Commander czy dwóch pierwszych odsłon cyklu Dungeon Siege, poinformował, że opuścił szeregi studia Wargaming. Obecnie chce odpocząć kilka miesięcy od branży, a potem zamierza otworzyć małe niezależne studio deweloperskie.
O twórcy od dłuższego czasu było cicho. W 2013 roku musiał sprzedać swoje studio, czyli Gas Powered Games, by uchronić je przed bankructwem. Zespół został przemianowany na Wargaming Seattle i wiemy, że od pewnego czasu pracuje nad jakimś dużym projektem. W jakiś czas po tym nowy właściciel nabył prawa do marki Total Annihilation, a Taylor delikatnie sugerował, że nowa odsłona serii może znajdować się w produkcji. Nie wiadomo, czy odejście szefa w jakiś sposób wpłynie na tę nieujawnioną jeszcze grę.
Przypomnijmy, że Chris Taylor zadebiutował w 1989 roku grą sportową Hardball. W latach 90. ubiegłego wieku dołączył do studia Cavedog, gdzie zaprojektował słynne Total Annihilation. W 1998 roku założył własny zespół nazwany Gas Powered Games, który opracował m.in. dwie pierwsze odsłony cykli Dungeon Siege oraz Supreme Commander.
Kilka lat temu Gas Powered Games zaczęło mieć problemy finansowe. Zespół próbował się bezskutecznie ratować różnymi chałturami, takimi jak np. kontrakt na rozwijanie Age of Empires Online. Ostatnią deską ratunku dla niezależnego studia miał być Kickstarter RPG-a Wildman, ale podczas zbiórki nie udało się zgromadzić kwoty minimalnej i ostatecznie Taylor zmuszony został sprzedać firmę.
Taylor raczej nie ma powodów do martwienia się o los swoich byłych współpracowników pod szyldem Wargamingu. Firma ma duże zasoby finansowe za sprawą popularnych gier free-to-play takich jak World of Tanks, World of Warplanes czy World of Warships. Jednocześnie od pewnego czasu próbuje również zdywersyfikować swój biznes, czego przejawem było sfinansowanie produkcji tradycyjnej płatnej strategii 4X Master of Orion. Mamy więc nadzieję, że spekulacje fanów znajdą pokrycie w rzeczywistości i zlokalizowany w Seattle oddział firmy Wargaming autentycznie pracuje nad wskrzeszeniem Total Annihilation.