Masowe zwolnienia w Telltale Games. Studio chce ograniczyć liczbę tworzonych gier
90 pracowników studia Telltale Games, znanego przede wszystkim z licencjonowanych przygodówek, zostało zwolnionych. Szef firmy tłumaczy decyzję o restrukturyzacji potrzebą zmiany polityki wydawniczej.
Od 2012 roku, kiedy studio Telltale Games wydało wyjątkowo poruszający pierwszy sezon epizodycznej przygodówki The Walking Dead, reputacja kalifornijskiego zespołu stopniowo ulegała coraz większej zmianie. Z producenta emocjonalnych gier, które swoją prostotę w zakresie mechaniki nadrabiały sprawnością narracyjną i doskonale rozpisanymi postaciami, firma ewoluowała w twórców taśmowo wydawanych, zaledwie poprawnych tytułów na coraz to nowych licencjach. Dobra wiadomość jest więc taka, że Telltale Games najwidoczniej postanowiło powrócić do swoich skromniejszych korzeni. Niestety, przez tę decyzję pracę straciło wiele osób.
- The Walking Dead – kwiecień–listopad 2012;
- The Wolf Among Us – październik 2013–lipiec 2014;
- The Walking Dead: Season Two – grudzień 2013–sierpień 2014;
- Tales from the Borderlands – listopad 2014–październik 2015;
- Game of Thrones – grudzień 2014–listopad 2015;
- Minecraft: Story Mode – październik 2015–wrzesień 2016;
- The Walking Dead: Michonne – luty–kwiecień 2016;
- Batman: The Telltale Series – sierpień–grudzień 2016;
- The Walking Dead: A New Frontier – grudzień 2016–maj 2017;
- Guardians of the Galaxy: The Telltale Series – kwiecień–listopad 2017.
Jak donosi serwis GamesIndustry, w studiu doszło do masowych zwolnień. Pracę straciło 90 osób, a więc prawie 25% zatrudnionego dotychczas personelu. Według zapewnień przedstawicieli Telltale Games, restrukturyzacja nie wpłynie w żaden sposób na zapowiedziane do tej pory projekty; ma po prostu pomóc firmie w pozostaniu liczącym się graczem na rynku interaktywnej rozrywki. „Nasza branża zmieniła się nie do poznania w przeciągu kilku ostatnich lat” - wyjaśnia Pete Hawley, prezes zespołu z kalifornijskiego San Rafael. „Środowisko, w którym działamy, wymaga od nas ewolucji, przeorganizowania i skupienia się na mniejszej liczbie gier o wyższej jakości, tworzonych przez mniej liczną ekipę”. Przy okazji Telltale Games zapowiedziało, że ma zamiar rozpocząć współpracę z nowymi partnerami, by móc poszerzyć nieco grono odbiorców swoich produkcji. Możliwe więc, że wyświechtana formuła dotychczasowych dzieł tego studia już wkrótce ulegnie poważniejszym zmianom.
Choć zwolnienia nigdy nie są przyjemną wiadomością, nie da się ukryć, że mogą one pomóc Telltale Games w powrocie do najwyższej formy. Począwszy od 2013 roku, studio regularnie pracuje nad kilkoma tytułami naraz. Przez ostatnie cztery lata na rynek trafiło dziewięć epizodycznych przygodówek autorstwa tego zespołu (następne dwie są w trakcie wydawania); zmiany w rozgrywce pomiędzy każdą z tych pozycji były minimalne. Jednocześnie jakość scenariuszy, które za czasów pierwszego sezonu The Walking Dead i The Wolf Among Us wynagradzały skrajnie uproszczoną mechanikę, zaczęła stopniowo spadać. Być może zmniejszenie zatrudnienia pozwoli Telltale Games na powrót na właściwe tory.
Zanim jednak przekonamy się, na czym ma polegać nowa polityka wydawnicza studia, musi ono uporać się z rozpoczętymi i dopiero zapowiedzianymi projektami. Obecnie zespół pracuje nad drugim sezonem Minecraft: Story Mode (do zakończenia pozostał jeden odcinek) oraz Batman: The Enemy Within (do końca jeszcze trzy epizody). Ponadto Telltale Games ma w planach także The Walking Dead: The Final Season oraz kontynuację świetnego The Wolf Among Us; oba tytuły mają zadebiutować w przyszłym roku. Wiadomo także, że doczekamy się kolejnego sezonu Game of Thrones, chociaż nie podano jeszcze przybliżonej daty premiery.