Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 marca 2025, 12:05

Firaxis zatrudniło twórcę nieoficjalnych poprawek UI Civ 7. Gracze gratulują i liczą, że moder przyrządzi im „najlepszą Cywilizację wszech czasów”

Moder Sukritact stworzył już nieoficjalne poprawki interfejsu Sid Meier's Civilization 7. Teraz dołączył do Firaxis Games, ku entuzjastycznej reakcji graczy.

Źródło fot. Firaxis Games / Take-Two Interactive.
i

Popularny moder pomoże naprawić Sid Meier’s Civilization 7 jako nowy pracownik studia Firaxis Games.

To, że debiut „siódmej” Cywilizacji wypadł tak sobie (mówiąc oględnie), nie jest tajemnicą. Mimo sporych oczekiwań na razie więcej osób na Steamie gra w Civilization 6, a 50% pozytywnych opinii przy wysokiej cenie raczej nie zachęca kolejnych nabywców do dania szansy „siódemce”. A przecież to i tak znaczna poprawa w porównaniu z recenzjami na premierę.

Deweloper szybko zabrał się za naprawianie gry, czego efektem były pomniejsze łatki i duża aktualizacja z przedwczoraj (oraz, niezamierzenie, przedwczesne udostępnienie następnego DLC). Jednakże, jak zwracają uwagę gracze, wiele mówi fakt, że nawet po miesiącu praktycznie każda lista zmian uwzględnia znaczne poprawki interfejsu użytkownika – najbardziej krytykowanego elementu Civ 7.

O tym, jak bardzo UI doskwiera fanom serii, świadczy też entuzjastyczna reakcja na zatrudnienie przez Firaxis Sukrit „Sukritacta” Tanticharoenkiata / Tana – modera, który opracował ciepło przyjęty mod z usprawnieniami interfejsu Civ 7 (via Discord / BlueSky / Cooldown.pl). Dość zauważyć, że wpis na ten temat na forum serii w serwisie Reddit jest najczęściej „plusowanym” wątkiem ostatniego tygodnia, a w komentarzach dominuje skrajny entuzjazm.

„Let him cook”

Dorobek Sukritacta to bynajmniej nie tylko poprawki UI do „siódmej” Civki. Moder zaczął swoją przygodę z modowaniem od Civilization 5, a później stworzył podobne modyfkacje oraz bardziej ambitne projekty w „szóstce” (via Cooldown.pl). Trudno się więc dziwić, że fani cieszą się z jego zatrudnienia jako artysty technicznego.

Część graczy obawia się, jak wpłynie to na scenę moderską, skoro – jak przyznał wcześniej sam Tanmoderzy mają prościej, bo „nie muszą działać jako część struktury”, tak jak oficjalni twórcy. Ci ostatni muszą czekać na zatwierdzenie i przetestowanie swoich zmian, podczas gdy moderzy udostępniają swoje dzieła, kiedy chcą (nie mówiąc o tym, że gracze są bardziej pobłażiliwi dla baboli w fanowskiej modyfikacji niż tych z oficjalnej aktualizacji).

Niemniej większość graczy wyraźnie cieszy zatrudnienie Tana, uznając to zarówno za wielki sukces modera, jak i nadzieję na poprawienie interfejsu Civilization VII i całej gry w kolejnych miesiącach.

Popularny komentarz sugeruje przy tym, by Firaxis Games zostawiło Sukritacta samego w pokoju i pozwoliło mu „pichcić” (w oryg. „let him cook”), a następnie wydało jego dzieło „bez sprawdzania i zmian”. To ma pozwolić stworzyć „najlepszą Cywilizację wszech czasów”, która – co najważniejsze – trafi nie tylko na PC (jak mody), ale też na konsole.

  1. Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej