Największe problemy Civilization 7 zostały częściowo naprawione przez fana. Nowa strategia Firaxis otrzymała arcyważny mod, doskonale znany graczom Civilization 6
Fan o ksywce wltk poprawił jeden z największych braków w interfejsie Civilization 7, wypuszczając szalenie przydatną modyfikację Detailed Map Tacks.

Lutowa premiera Sid Meier's Civilization VII okazała się sporym rozczarowaniem. Studio Firaxis Games próbuje ratować grę aktualizacjami, ale idzie mu to mocno opornie. Niektórzy fani postanowili nie czekać na oficjalne patche i rozpoczęli tworzenie modów z własnymi poprawkami. W tym tygodniu zadebiutował jeden z najważniejszych projektów tego typu, Detailed Map Tacks, którego autorem jest wltk.
Poprawia on jeden z najważniejszych problemów interfejsu gry poprzez dodanie nowego menu zawierającego wszystkie możliwe budynki i cuda w Civilization 7. Za jego pomocą wybierasz jeden z nich, upuszczasz go na kafelek, a mod pokazuje ci dokładnie, ile zasobów wygenerowałby ten budynek, gdybyś go tam zbudował. Co więcej, jeśli następnie umieścisz obok niego inny obiekt, mod obliczy wydajność wynikającą z ich sąsiedztwa i powie ci, czy te budynki się uzupełniają, czy nie.
W rezultacie mod zapewnia nam możliwość przeanalizowania potencjalnych korzyści i statystyk każdego kafelka. Pozwala także na stworzenie dokładnego planu rozwoju całej cywilizacji, a następnie zrealizowania go, co jest niesamowicie przydatne zwłaszcza na najwyższych poziomach trudności.
Mod jest wciąż w fazie beta i nie wszystko działa jeszcze w pełni tak, jak powinno, ale już teraz jest on czymś, co warto zainstalować, grając w Sid Meier's Civilization VII. Poza poprawkami niedoróbek autor ma w planach także dodanie nowych funkcji. Niestety, jedna rzecz, której nie będzie w stanie zrobić, to sprawić, aby przygotowane porównania i plany nie były kasowane po zmianie epoki, bo na to nie pozwala (przynajmniej na razie) silnik gry.
Gracze mocno czekali na ową modyfikację. Opracowana przez tego samego autora wcześniejsza wersja moda dedykowana Sid Meier’s Civilization VI cieszyła się dużą popularnością – na samym tylko Steam Workshop projekt subskrybuje ponad 2 mln osób. Trzeba przy tym pamiętać, że szósta odsłona serii miała taką funkcjonalność już w podstawowej wersji, a wltk jedynie ją rozbudował. Natomiast w „siódemce” w ogóle brakuje takiej opcji, więc mod tego twórcy jest tym bardziej przydatny.
Przypomnijmy, że Sid Meier's Civilization VII zadebiutowało 11 lutego tego roku na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Gra została przyjęta chłodno, co najlepiej pokazuje fakt, że na Steamie ma jedynie 49% pozytywnych recenzji. Co gorsza, jej odbiór tylko się pogarsza, bo licząc wyłącznie opinie z ostatnich 30 dni, jedynie w 43% z nich najnowsza odsłona cyklu jest chwalona.
W rezultacie wielu fanów Cywilizacji odpuściło sobie, przynajmniej na razie, tę grę. Dobrze ilustrują to wyniki aktywności. Wczorajszy rekord Civlization 7 wyniósł 18 679 graczy bawiących się równocześnie na Steamie, podczas gdy w przypadku szóstej części serii było to 45 242 osób. Mało tego, popularność „siódemki” systematycznie spada i jak tak dalej pójdzie to lada moment zacznie ona regularnie przegrywać nawet z Civilization V, bo wczoraj w najgorętszym momencie dnia w drugi z tych tytułów na Steamie grało 17 728 osób jednocześnie.
- Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie
- Sid Meier's Civilization VII na Steamie
- Sid Meier's Civilization VII – oficjalna strona gry