Do Civilization 7 zmierza ogromna aktualizacja 1.2.0. Zmian i nowości będzie cała masa, a wiele z nich to zasługa graczy
Civilization 7 wkrótce otrzyma aktualizację 1.2.0. Studio Firaxis Games już teraz zdradza, co nowego trafi do jego strategii. Na graczy czeka m.in. klasyczny tryb drużynowy oraz opcja One More Turn.

Studio Firaxis Games ogłosiło datę wydania kolejnej dużej aktualizacji do Sid Meier’s Civilization VII. Patch 1.2.0 ma zadebiutować 22 kwietnia (choć termin ten może jeszcze ulec zmianie) i – zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią – przyniesie on sporo nowości i poprawek. Studio nie ukrywa też, że wiele zmian wynika z sugestii graczy i zachęca społeczność do dalszego zaangażowania.
Najważniejsze nowości w aktualizacji 1.2.0
Jednym z kluczowych elementów łatki 1.2.0 będzie dodanie do gry 10 nowych zasobów, z których każdy wzbogaci rozgrywkę o wydarzenia fabularne. Jednocześnie wprowadzony zostanie świeży system losowego rozmieszczania zasobów, który wpłynie na unikalność naszych sesji.
Twórcy dodadzą także mechanikę Hemisphere Identity – niektóre zasoby (zwłaszcza Treasure Resources) będą pojawiać się tylko na jednej półkuli lub kontynencie, co ma zachęcić graczy do eksploracji. Warto wspomnieć, że same Treasure Resources zapewnią teraz pasywne efekty.
Rozwój populacji
Zmieniony zostanie też sposób, w jaki rozwija się populacja. Starą formułę wzrostu (sześcienną) zastąpi nowa, kwadratowa, co ma przełożyć się na znacznie płynniejszy rozwój. „Wzrost populacji skaluje się teraz znacznie płynniej w całej kampanii, nawet w późniejszych epokach” – czytamy w komunikacie deweloperów. Według Firaxis Games osiągnięcie poziomu populacji wiejskiej powyżej 8 czy 9 nie powinno już być żmudnym procesem, ciągnącym się przez setki tur. Najbardziej powinno to ucieszyć graczy lubujących się we frakcjach skoncentrowanych na produkcji żywności (jak np. Pachacuti) – to właśnie ze względu na ich feedback zainicjowano owe zmiany.
One More Turn – tryb nieskończonej gry
Zgodnie z zapowiedziami, do Civilization 7 trafi również opcjonalny tryb nieskończonej rozgrywki – Just One More Turn… Pozwoli on kontynuować kampanię po zakończeniu ery współczesnej. Co prawda nie da się już zdobyć nowych opcji na zwycięstwo, a postęp er zostanie zablokowany, ale nadal będzie można dokończyć pozostałe ścieżki zwycięstw, obejrzeć cutscenki i jeszcze trochę poeksperymentować ze swoim imperium.
Tryb drużynowy
Aktualizacja 1.2.0 wprowadzi też klasyczny tryb drużynowy, znany z poprzednich części serii. Gracze z tego samego zespołu będą dzielić:
- widoczność mapy;
- statusy relacji i wojny z innymi liderami;
- a przede wszystkim: zwycięstwo – jeśli jeden członek drużyny wygra, wygrywa cała ekipa.
Drużyny nie będą jednak współdzielić badań technologicznych, postępu kulturowego ani ścieżek dziedzictwa – tak by każda cywilizacja zachowała swoją tożsamość. Jak podkreśla Firaxix: „To dopiero nasza pierwsza wersja drużyn w Civ VII, więc wszystkich naszych fanów MP prosimy o przesyłanie opinii!”.
Pozostałe zmiany i usprawnienia
Wśród pozostałych nowości znajdziemy m.in.:
- „Napraw wszystko” – nową opcję w oknie produkcji, która pozwoli naprawić wszystkie uszkodzone elementy miasta jednym kliknięciem;
- mniej katastrof naturalnych – zmniejszona zostanie częstotliwość ich występowania na niższych poziomach trudności;
- erozja wybrzeży – lepsze rozplanowanie linii brzegowych na wybranych typach map;
- kolejne poprawki interfejsu i quality of life – szczegóły poznamy wraz z pełnymi notkami aktualizacji.
Co dalej?
W maju Firaxis Games planuje chwilową przerwę w udostępnianiu nowych treści – studio skupi się na pracy nad większymi nowościami, które mają pojawić się w czerwcu.
DLC Right to Rule – dopiero latem
Na koniec warto dodać, że zapowiadana płatna kolekcja dodatków Right to Rule (6 pomniejszych DLC) została przesunięta na lato 2025 roku. Zawartość tej paczki poznamy bliżej premiery.