Twórcy Śródziemia: Cienia Mordoru i FEAR zostali zamknięci przez Warner Bros. Games. Anulowano też Wonder Woman, grę, która pochłonęła już 100 mln dolarów
Firma Warner Bros. Games zamknęła trzy swoje studia. Anulowano także grę Wonder Woman, która była w produkcji od kilku lat.

Najpierw Jason Schreier, dziennikarz i wiarygodny informator, opublikował rewelacje, jakby przedsiębiorstwo Warner Bros. Games zdecydowało się zamknąć studia Monolith Productions, Player First Games oraz WB San Diego – a ponadto anulowało zapowiedzianą kilka lat temu grę Wonder Woman. Chwilę później WB Games potwierdziło jego doniesienia, wydając oświadczenie dla serwisu Kotaku.
Dowiadujemy się z niego, ze zmiany mają wynikać z nowego kierunku wyznaczonego przez firmę, zakładającego skupienie się na największych markach. Ponadto są one pokłosiem tego, że nowe produkcje WB Games „nie spełniły oczekiwań”.
Musieliśmy podjąć kilka bardzo trudnych decyzji, aby ustrukturyzować nasze studia deweloperskie i inwestycje wokół tworzenia najlepszych możliwych gier z kluczowych marek – Harry Potter, Mortal Kombat, DC [głównie Batman – dop. red.] i Gra o tron. Po dokładnej analizie zamykamy trzy studia – Monolith Productions, Player First Games i Warner Bros. Games San Diego. Jest to strategiczna zmiana kierunku, a nie karanie tych zespołów ani talentów, które się w nich znajdują.
Produkcja gry wideo Wonder Woman studia Monolith nie będzie kontynuowana. [...] To następna trudna decyzja, ponieważ zdajemy sobie sprawę z bogatej historii Monolith w dostarczaniu fanom epickich wrażeń za pośrednictwem niesamowitych gier.
Schreier zwrócił uwagę na komentarze oburzonych użytkowników, winiących Davida Zaslava za ową sytuację. Według dziennikarza nie mają oni racji, gdyż przez ostatnie 10 lat firmą kierował David Haddad i to za jego czasów studio Monolith wpadło w kłopoty. Haddad zrezygnował jednak ze stanowiska w styczniu 2025 roku.
Przypomnijmy, że za tytuł z superbohaterką DC odpowiedzialne było studio Monolith Productions. Projekt rzekomo w dalszym ciągu był daleki od ukończenia, a jednocześnie stale rosły koszty jego produkcji (ponoć przekroczyły już 100 mln dolarów). Zamknięcie tak uznanego studia, jakim był Monolith, niezwykle smuci – w jego dorobku znajdują się w końcu takie uznane serie, jak Middle-earth: Shadow of..., F.E.A.R. czy Condemned. Można tu wymienić również choćby gry Blood i The Operative: No One Lives Forever. Jeśli zaś chodzi o pozostałe dwa zamknięte studia, Player First Games stworzyło bijatykę MultiVersus – co ciekawe, zostało zakupione przez Warner Bros. Games w lipcu 2024 r., na krótko przed wydaniem tej produkcji, której zamknięcie ogłoszono w zeszłym miesiącu – a WB San Diego produkowało głównie gry free-to-play.