Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 stycznia 2025, 10:50

Główny projektant klas w Diablo 4 odchodzi z Blizzarda. „Cóż to była za długa, dziwna podróż”

Diablo 4 rozstało się z dotychczasowym głównym projektantem klas, który opuścił sutido Blizzard Entertainment po 15 latach.

Źródło fot. Adam Jackson / LinkedIn.
i

Po 15 latach szeregi Blizzard Entertainment opuścił Adam Jackson, główny projektant klas w Diablo 4.

Deweloper poinformował o zakończeniu swojej kariery w amerykańskim studiu we wpisie, który opublikował w serwisie X oraz, w dłuższej wersji, na LinkedIn. W tymże twórca stwierdził, iż praca w Blizzardzie była „długą i dziwną” podróżą, a jej koniec „słodkogorzki” – ale zaraz dodał, że nie może doczekać się swojej kolejnej przygody. Najwyraźniej Jackson, wzorem innych weteranów wielkich studiów, bynajmniej nie kończy z tworzeniem gier.

Nim zajął się klasami w czwartym Diablo, Adam Jackson rozpoczął swoją karierę, odpowiadając na zgłoszenia graczy World of Warcraft i, później, testując interfejsy takich gier, jak Hearthstone, Diablo 3 czy StarCraft 2. Później pomagał przy produkcji Heroes of the Storm i wreszcie Diablo 4.

Oczywiście, jako że Jackson po części odpowiadał za balans D4 jako główny projekt klas, informacja o jego odejściu wywołała dyskusje na temat tego, w jakim stopniu to jemu gracze zawdzięczali decyzje związane z potencjałem bojowym bohaterów Diablo IV.

W wypowiedziach internautów da się znaleźć zarówno osoby obwiniające jego lub „menedżerów” za niepopularne deycjze, jak i osoby zmartwione odejściem „pełnego pasji” twórcy (najwyraźniej część graczy wspomina ciepło Jacksona jeszcze z czasów aktywnego rozwoju HotS-a), a przede wszystkim głównego projektanta klas dla wciąż aktywnie rozwijanej „gry-usługi” (aczkolwiek Blizzard ma rozglądać się za zastępstwem co najmniej od grudnia).

Xbox Game Pass kupisz tutaj

Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej