W ósmym sezonie Diablo 4 powróci wielki boss z Diablo 3. Blizzard chce utrudnić zdobywanie poziomów, tak by tylko 10% graczy osiągało najwyższe cele
Blizzard zaprezentował nowości zmierzające do Diablo 4 w 8. sezonie zabawy. Tych jest naprawdę sporo, a głównym daniem jest najpotężniejszy w grze boss, dobrze znany fanom trzeciej części.

Poznaliśmy szczegóły testów następnej aktualizacji do Diablo 4. Podczas ostatniej transmisji „Campfire Chat” podano informacje dotyczące Publicznego Serwera Testowego 2.2.0 (PTR 2.2), które zostały również opisane na stronie gry. Zmian jest dużo, a najbardziej zadowoleni powinni być gracze poszukujący większego wyzwania.
Diablo 4 stanie się trudniejsze
Diablo 4 to obecnie gra dla „tatuśków” (ang. Dad-gamer), z czego zdaje sobie sprawę nawet szef marki, Rod Fergusson. Sukces Path of Exile 2 pokazał jednak, że duża część graczy pragnie większego wyzwania i wygląda na to, iż Blizzard ma zamiar takowe nam zaoferować, nadal jednak chcąc, by Diablo IV pozostało tym bardziej casualowym hack’n’slashem.
Zespół zauważył, że 50% graczy osiągnęło w ostatnim sezonie 4. poziom udręki, dlatego ten aspekt zostanie utrudniony. Celem jest, aby w 8. sezonie jedynie 10% graczy udało się wspiąć tak wysoko. Każda udręka zostanie przeskalowana, a poziom trudności ostatniej odpowiadać będzie 76. levelowi w Dole Rzemieślnika z 7. sezonu.
Zabawę utrudni również zmniejszona liczba zdobywanych legendarnych przedmiotów, ponieważ Blizzard zauważył, że te wypadają średnio co 3-4 minuty grania. W zamian jednak wzmocnione zostaną itemy magiczne i rzadkie – będą one posiadać większą liczbę bonusów.
Powrót Władcy Kłamstw
Jeżeli graliście w Diablo 3, z pewnością dobrze pamiętacie Beliala, głównego bossa II aktu. Powróci on do czwartej części jako tzw. „pinnacle boss” – będzie to najpotężniejszy przeciwnik, z jakim przyjdzie nam się zmierzyć, stojący ponad Durielem i Andariel jako ostateczne wyzwanie.
Władca Kłamstw to jednak niejedyny nowy boss, który zawita do gry. Gracze Diablo 4 zmierzą się również z Urivarem z kampanii Vessel of Hatred oraz Zwiastunem Mefisto (ang. Mephisto Harbringer).
Dodatkowo przerobione zostaną klucze bossów. Od nowej aktualizacji podejdziemy do wyzwana za darmo, a klucz zużyjemy do otworzenia skrzynki z łupami po pokonaniu wroga.
Nowości sezonowe
Należy zaznaczyć, że wszystkie powyższe zmiany trafią do Diablo 4 „na zawsze”. Teraz przejdźmy jednak do nowości, które pozostaną w grze tylko do końca 8. sezonu.
Świeżą aktywnością będą tzw. „Apparition Incursions”, czyli wydarzenia w stylu boss-rush, które pojawią się losowo na mapie podczas zabawy. Po aktywacji takowego przyjdzie nam w określonym czasie pokonać wszystkich przeciwników, w tym dwóch bossów z puli dziesięciu. Po wykonaniu zadania pojawi się mniejsza forma Beliala, którą – bez zaskoczenia – również należy zabić.
Drugą nowością są moce bossów, czyli nic innego jak nowe umiejętności, które jeszcze bardziej wzmocnią nasze buildy. Zdobędziemy je, pokonując konkretnych bossów w świecie gry, a każda z nich składa się z dwóch części – głównej i modyfikatorów. Gracze będą mogli aktywować jedną zdolność główną i dostosować ją do swoich potrzeb za pomocą trzech modyfikatorów.
Poza wszystkimi wymienionymi nowościami nie zabraknie także zmian balansujących rozgrywkę. Jeżeli jesteście zainteresowani cyferkami, to odsyłam was do artykułu na stronie gry.
PTR 2.2 Diablo 4 rozpocznie się 11 marca i potrwa dokładnie tydzień, do 18 marca.
Abonament Game Pass kupisz tutaj
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!