Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2025, 12:45

Zwolnienia w PlayStation. Redukcja może mieć związek z nagłym zwrotem w planach wydawniczych firmy

Sony zwolniło wielu pracowników w PlayStation Visual Arts. Jest to pokłosie niedawnego anulowania projektów m.in. od Bend Studio czy Bluepoint Games.

Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i

Przynosimy wieści na temat kolejnych zwolnień w branży gier. Tym razem doszło do nich w należącym do Sony studiu PlayStation Visual Arts z siedzibą w San Diego. Informacja ta pochodzi od Abby LeMaster, która pracowała w firmie do 2021 roku, a obecnie zatrudniona jest w Riot Games. Wczoraj zamieściła ona w serwisie LinkedIn post, gdzie przekazała, że wiele znanych jej osób utraciło pracę.

To była trudna chwila, gdy się obudziłam i przeczytałam wiadomości, że wielu z moich przyjaciół i byłych współpracowników z PSVA zostało dziś rano zwolnionych. […] Dzisiejsze redukcje były bardzo dotkliwe. PSVA zwolniło programistów z wieloletnim doświadczeniem w danej dziedzinie; talenty, które będzie niezwykle trudno odzyskać. Ta branża może być nieprzewidywalna, ale umiejętności, doświadczenie i pasja ludzi, z którymi pracowałam w PSVA, są niezaprzeczalne.

Do innego źródła dotarł serwis Kotaku, który przekazał, że część zwolnień powiązana jest z niedawno anulowanymi projektami, takimi jak gry-usługi od Bend Studio i Bluepoint Games. Podobno mają one jednak znacznie szerszy zakres. Niestety nie poznaliśmy dokładnej liczby osób, które pożegnały się ze stanowiskami.

To jednak nie wszystko, gdyż zwolnienia dotarły również do PlayStation Studios Malaysia, którego zadaniem było wspieranie pracy zespołu Visual Arts. Taką informację przekazał jeden z byłych już pracowników oddziału w serwisie LinkedIn.

To był trudny początek tygodnia dla nas w PlayStation Studios Visual Arts. Miała miejsce masowa fala redukcji zatrudnionych, która dotknęła Malezję i naszych globalnych odpowiedników, i niestety nie jestem już częścią marki.

PlayStation Visual Arts zajmuje się wspieraniem wewnętrznych studiów Sony w zakresie grafiki, animacji i pomocy technicznej. Zespół współpracował m.in. z Naughty Dog przy odświeżonych wersjach The Last of Us Part 1 i 2.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej