Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 listopada 2024, 10:22

Twórcy Star Citizen zwalniają po crunchu i CitizenConie (plotka)

Po crunchu w ramach przygotowań do wydarzenia CitizenCon studio Cloud Imperium Games miało zacząć zwalniać twórców Star Citizen „bez rekompensaty” lub podziękowań za pracę.

Źródło fot. Cloud Imperium Games.
i

Twórcy Star Citizen również przeprowadzają zwolnienia – póki co skromne, ale w dość niefortunnym momencie.

Jak donosi jeden z byłych pracowników Cloud Imperium Games (via Insider Gaming), w ciągu 2 dni po imprezie Citizencon studio miało zwolnić pracowników „bez żadnej rekompensaty” lub podziękowań i zaraz po tym, jak pracodawca wymusił pracę 7 dni w tygodniu.

Redakcja Insider Gaming zweryfikowała te doniesienia, aczkolwiek nie była w stanie potwierdzić skali zwolnień. Niemniej serwis dowiedział się, że – jak to często bywa – redukcje etatów dotknęły głównie działu kontroli jakości (QA / Quality Assurance), a łączna liczba poszkodowanych osób został oszacowana przez jedno źródło na około 12 pracowników (mniej więcej 1% wszystkich zatrudnionych).

Nie jest to więc „restrukturyzacja” na miarę tej, która dotknęła wiele innych studiów w ostatnich dwóch latach. Niemniej Insider Gaming zwraca uwagę, że CIG ma tendencję do przeprowadzania zwolnień stopniowo w ramach dłuższych okresów, a więc ów „tuzin” może być tylko początkiem większych zmian.

O crunchu przed CitizenConem słyszeliśmy z poprzednich doniesień Toma Hendersona. Pracownicy Cloud Imperium Games mieli być zmuszani do nadmiarowej pracy w ramach przygotowań do tego wydarzenia, pracując 7 dni w tygodniu co najmniej po 8 godzin dziennie. W związku z tym zwolnienie pracowników bez rekompensaty po CitizenConie mogłoby mocno zirytować twórców zatrudnionych przez studio. Zwłaszcza w kontekście setek milionów dolarów przekazanych przez fanów.

Deweloper nie opublikował żadnego komunikatu odnośnie do rzekomych zwolnień.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej