Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2025, 09:45

autor: Adrian Werner

Star Citizen przekroczył kolejną granicę. Teraz Chris Roberts może brać azymut na miliard dolarów

Star Citizen nie przestaje zbierać zawrotnych sum. Gra, pomimo pozostawiania w wersji alfa, powoli zbliża się do granicy miliarda dolarów.

Źródło fot. Cloud Imperium
i

Star Citizen osiągnął właśnie ważny punkt na osi czasu (i dochodu). Gracze wsparli już ten tytuł ponad 800 mln dolarów.

  1. Tę kwotę zebrano w ciągu 13 lat.
  2. Pomimo tak długiego okresu produkcji oraz tej przyprawiającej o zawrót głowy sumy, gra nadal pozostaje jedynie w fazie alfa.
  3. Przedłużający się cykl deweloperski nie zniechęca jednak oddanych fanów. Od 2022 r. Star Citizen zbiera ponad 100 mln dolarów każdego roku. 2024 r. twórcy zamknęli kwotą 116 mln dolarów.

Obecnie wciąż nie wiadomo, kiedy gra doczeka się wersji 1.0. Ostatnią wielką aktualizacją była wydana w grudniu ubiegłego roku Alpha 4.0, wprowadzająca do wirtualnego świata drugi układ gwiezdny w postaci Pyro – oferujący sześć planet i sześć księżyców, jak również wiele stacji kosmicznych i baz na asteroidach.

Wówczas zaimplementowano również technologię server meshing, która zapewnia lepszą stabilność i wydajność, zwłaszcza w ruchliwych lokalizacjach. Z kolei na pierwszą połowę tego roku zaplanowany został patch 4.1.

Nie znamy także dokładnej daty premiery fabularnej kampanii Squadron 42. Twórca Star Citizena, Chris Roberts, niedawno stwierdził, że nastąpi to w 2026 roku. Jeśli ten termin zostanie dotrzymany, oznaczać to będzie, że projekt zaliczył 10-letni poślizg w stosunku do oryginalnych planów.

  1. Oficjalna strona Star Citizen

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej