Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2024, 16:43

autor: Adrian Werner

Star Citizen 4.0 Preview wprowadza zmiany i nowości, na które gracze kosmicznego sima od Chrisa Robertsa czekali od 2019 roku

Star Citizen dostał wersję Preview patcha Alpha 4.0. Łatka wprowadzą masę wyczekiwanych od lat zmian, w tym drugi system planetarny oraz ulepszenia technologii serwerów.

Źródło fot. Cloud Imperium Games
i

Aktualizacja (21 grudnia, godz. 16:43)

Kilka godzin po publikacji tej wiadomości Tom Henderson z serwisu Insider Gaming opublikował wieści zasięgnięte z „źródeł, które chcą pozostać anonimowe”, jakoby w szeregach studia Cloud Imperium Games doszło do gruntownych zmian, mających na celu pomóc deweloperom dotrzymać terminów. Część pracowników wysokiego szczebla ponoć zwolniono, a innym zmieniono stanowiska.

Informacje te niejako uwierzytelnia fakt, że odejście z zespołu potwierdził Roger Godfrey, jeden z głównych producentów Star Citizena. Twierdzi on, że dołączył do CIG, by „zbudować Core Tech Group i dostarczyć technologię Server Meshing”. Teraz zaś, gdy oba te cele zostały spełnione, przyszedł „czas na nową przygodę”. Najpierw jednak deweloper zamierza spędzić trochę czasu z rodziną. Warto zaznaczyć, że z jego słów nie wynika, aby rozstał się z CIG w złych stosunkach, gdyż podziękowania za wieloletnią współpracę otrzymał od niego zarówno Chris Roberts, jak i Benoit Beausejour.

Ten pierwszy miał ogłosić pracownikom CIG zmiany, o których donosi Henderson. Zaczęto je ponoć wdrażać na początku grudnia 2024 r., choć już w listopadzie doszło jakoby do zwolnień w dziale kontroli jakości. W sumie dziennikarz miał się dowiedzieć o odejściu tudzież zwolnieniu trzech pracowników najwyższego szczebla. W firmie mówi się zaś ponoć, że restrukturyzacja wcale nie ma na celu dotrzymania terminów, co po prostu cięcie kosztów.

Oryginalna wiadomość (20 grudnia, godz. 14:22)

Doczekaliśmy się premiery aktualizacji Alpha 4.0 do gry Star Citizenjednej z największych, jeśli nie największej w historii. Sam patch 4.0 nie jest jeszcze gotowy do udostępnienia szerokiej publiczności. Dlatego został on jedynie opublikowany opcjonalnie, jako tzw. Preview. Osoby, które chcą poczekać na bardziej dopracowaną wersję tej łatki, mogą nadal bawić się w Alpha 3.24.3. Warto jednak przesiąść się na Alpha 4.0, gdyż patch wprowadza zmiany, na które fani czekali od lat.

Najważniejszą nowością aktualizacji jest dodanie do wirtualnego świata drugiego układu gwiezdnego w postaci Pyro, oferującego sześć planet i sześć księżyców, jak również mnóstwo stacji kosmicznych i baz na asteroidach.

  1. Układ Pyro jest mocno chaotyczny – to miejsce rywalizacji wielu różnych frakcji. Każda stacja znajduje się pod kontrolą jednej z nich, która w większości miejsc utrzymuje porządek, ale można także udać się w lokalizacje pełne przemocy, gdzie będziemy mogli rywalizować o cenne łupy.
  2. Ponadto w układzie znajdują się również opuszczone bazy – pełne zagrożeń i cennych przedmiotów.

Fakt, że teraz w grze znajdziemy dwa systemy planetarne, pociągnął za sobą konieczność dodania metody podróżowania między nimi. Odbywa się to poprzez punkty skoku, pozwalające osiągać prędkości nadświetlne. Podróże tą metodą nie są jednak błyskawiczne i automatyczne – wymagają odpowiednich przygotowań oraz dostarczają graczom unikalnych wyzwań. W aktualizacji nie zabrakło również zestawu nowych statków kosmicznych.

Patch zaimplementował także technologię server meshing, która ma zapewnić lepszą stabilność i wydajność, zwłaszcza w ruchliwych lokalizacjach. Nie są to tylko puste przechwałki. Gracze, którzy już bawią się w wersji Alpha 4.0, donoszą, że różnica jest ogromna i teraz na jednym serwerze może bez problemów bawić się nawet 500 graczy, bez większych strat w płynności rozgrywki.

  1. Oficjalna strona Star Citizen

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej