Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2025, 12:35

autor: Adrian Werner

Masowe zwolnienia w Hi-Rez Studios. Deweloper kończy rozwój trzech gier, by w pełni skupić się na jednej - Smite 2

Studio Hi-Rez przeprowadziło masowe zwolnienia. Ich skutkiem będzie zaprzestanie rozwoju trzech gier, w tym pierwszego Smite.

Źródło fot. Hi-Rez
i

Studio Hi-Rez jest kolejną firmą z branży gier, która przeprowadziła dużą redukcję zatrudnienia. Nie znamy dokładnej liczby zwolnionych pracowników, ale według osób związanych z zespołem pracę straciło 50-60 deweloperów. Wpływ tej decyzji na działanie firmy będzie duży i dlatego zdecydowała ona o zaprzestaniu wsparcia dla kilku projektów.

  1. Hi-Rez Studios rezygnuje z dalszego rozwoju gier Smite, Paladins oraz Rogue Company.
  2. Wszystkie trzy gry pozostaną aktywne, przynajmniej na razie, ale firma nie ma w planach żadnej nowej zawartości do nich.
  3. Studio skoncentruje się teraz na Smite 2, choć zespół odpowiedzialny za ten projekt również został dotknięty przez zwolnienia.

To kolejna redukcja zatrudnienia w Hi-Rez Studios w ostatnich miesiącach. Poprzednie zwolnienia – o znacznie mniejszej skali – przeprowadzono w październiku ubiegłego roku.

Przypomnijmy, że Smite 2 zadebiutowało we wczesnym dostępie w sierpniu ubiegłego roku. Gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.

  1. Smite 2 na Steamie

Ciężki tydzień dla branży

Hi-Rez to nie jedyny podmiot z branży gier, który ogłosił w tym tygodniu zwolnienia. Firma Bandai Namco Entertainment w Japonii wyrzuciła z pracy ponad sto osób, z kolei studio Iron Galaxy zredukowało załogę o 66 deweloperów. Sytuacja tego zespołu jest tak zła, że była to konieczność, aby w ogóle przetrwał.

Pojawiły się też doniesienia o zwolnienia w kalifornijskim oddziale Sony (najpewniej w San Mateo).

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej