Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lipca 2017, 16:14

Capcom przedstawia wyniki sprzedaży swoich gier. Street Fighter V i Dead Rising 4 zawodzą

Firma Capcom ujawniła, jak sprzedawały się jej niedawno wydane produkcje. O ile Resident Evil VII: Biohazard cieszy się dużą popularnością, tak Street Fighter V i Dead Rising 4 nie okazały się komercyjnymi hitami.

Nowe odsłony dwóch flagowych serii firmy Capcom zawiodły oczekiwania wydawcy. Jak wynika z udostępnionych przez Japończyków danych, Street Fighter V i Dead Rising 4 nie okazały się komercyjnymi hitami. Pierwsza z tych pozycji może się pochwalić 1,7 miliona sprzedanych egzemplarzy (wzrost o 100 tysięcy w porównaniu do wyników z maja), co oczywiście nie jest rezultatem słabym (szczególnie biorąc pod uwagę problemy, z jakimi gra borykała się w momencie premiery), ale w porównaniu do poprzednich odsłon cyklu nie powala. Dla porównania: Street Fighter IV (zadebiutował w 2009 roku) sprzedał się dwa razy lepiej, natomiast „dwójkę” (z 1992 roku), najpopularniejszą część serii, kupiono 6,3 miliona razy. Z kolei wydany w grudniu ubiegłego roku Dead Rising 4 do tej pory nie zdołał pokonać bariery miliona egzemplarzy. Co prawda gra nadal czeka na swoją premierę na konsoli PlayStation 4, trudno jednak spodziewać się, żeby osiągnęła wynik dwóch milionów, na który liczył Capcom.

Street Fighter V nie zebrał wyróżniających się ocen i najwidoczniej odbiło się to na wynikach finansowych. - Capcom przedstawia wyniki sprzedaży swoich gier. Street Fighter V i Dead Rising 4 zawodzą - wiadomość - 2017-07-28
Street Fighter V nie zebrał wyróżniających się ocen i najwidoczniej odbiło się to na wynikach finansowych.

Zdecydowanie lepiej radzi sobie na rynku Resident Evil VII: Biohazard, które od stycznia sprzedało się w 3,7 miliona kopii na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC. Ale nawet finansowe wyniki tego świetnie ocenianego horroru bledną w zestawieniu z wcześniejszymi odsłonami serii: część piąta (z 2009 roku) została kupiona 7,2 miliona razy, natomiast „szóstka” (z 2012 roku) pomimo przeciętnych recenzji osiągnęła rezultat 6,8 miliona. Cóż, może z czasem przerażająca historia rodziny Bakerów osiągnie rezultaty poprzedniczek.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Capcom

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej