Street Fighter V
Piąta pełnoprawna odsłona jednej z najdłuższych i najpopularniejszych serii bijatyk firmy Capcom, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku.
producent: Capcom wydawca: Capcom wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
Street Fighter V to wydana m.in. na komputery osobiste piąta główna odsłona kultowego japońskiego cyklu bijatyk, zapoczątkowanego w 1987 roku. Tak jak w całej dotychczasowej historii tej serii, mamy do czynienia z dziełem japońskiej firmy Capcom. Wersja pecetowa jest jedną z zaledwie dwóch, w których ukazała się piątka – stało się tak z powodu „strategicznego partnerstwa”, jakie deweloper zawarł z Sony Computer Entertainment. Mimo stosunkowo niewielkich różnic graficznych względem poprzedniej odsłony, Street Fighter V ma wyraźnie wyższe wymagania sprzętowe – nie na tyle jednak, by miała potrzebować peceta z górnej półki.
Mechanika
Mechanizmy rozgrywki w Street Fighter V na platformie PC i PS4 nie uległy większym zmianom względem poprzednich odsłon serii. Nadal mamy do czynienia z klasyczną bijatyką, w której dwie postacie stają naprzeciw siebie, by walczyć przy użyciu szerokiej gamy mniej lub bardziej efektownych ataków. W wersji podstawowej gry znalazło się 16 zawodników, z czego czworo pojawia się po raz pierwszy w historii cyklu.
Największą zmianą w mechanice walki w Street Fighter V jest V-Gauge – specjalny pasek, który napełnia się, gdy postać jest atakowana. Gracz może robić użytek z gromadzonej w nim energii na trzy sposoby. V-Skills to wyjątkowe ataki, inne dla każdego wojownika, V-Reversals umożliwiają wyprowadzanie kontruderzeń, natomiast V-Triggers pochłaniają cały V-Gauge, oferując w zamian czasową premię (np. zwiększenie zadawanych obrażeń). Oprócz tego dodano Stun Gauge, który w momencie napełnienia – po otrzymaniu określonej liczby ciosów – powoduje czasowe oszołomienie postaci (ma on na celu skłonienie graczy do bardziej ofensywnego stylu rozgrywki).
Mimo tych nowości nie zabrakło miejsca na rozwiązania wprowadzone w poprzednich Street Fighterach, na czele z EX Gauge – paskiem ładującym się przy wyprowadzaniu ataków i pozwalającym wykonywać specjalne ruchy lub przepotężne kombosy (Critical Arts).
Tryby gry
Street Fighter V na PC i PS4 oferuje klasyczne formy rozgrywki, zarówno dla jednego, jak i wielu graczy. Mamy tu tryb fabularny, pojedyncze walki i małe turnieje, multiplayer sieciowy i na wspólnym ekranie etc. Nie brakuje również opcji treningu do uczenia się ciosów i szlifowania swoich umiejętności.
Kwestie techniczne
Koncepcja artystyczna w Street Fighter V na platformie PC i PS4 nie uległa większym zmianom względem poprzednich gier z serii – nadal mamy do czynienia z pełnym trójwymiarem, ale podanym w nieco karykaturalnej, komiksowej formie. Z tego względu trudno mówić o graficznej rewolucji względem Street Fighter IV, mimo że zastosowano nowy silnik – Unreal Engine 4.
Warto też wspomnieć, że Street Fighter V oferuje możliwość wspólnego grania użytkownikom pecetów i PlayStation 4 (funkcja cross-platform).
Ostatnia modyfikacja 12 grudnia 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / wspólny ekran
Ocena użytkowników: 1,8 / 10 na podstawie 1184 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,2 / 10 na podstawie 55 głosów czytelników.
Street Fighter V cena w dniu premiery: 254,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Street Fighter V
Street Fighter V Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i3-4160 3.6 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 1.5 GB GeForce GTX 480 lub lepsza
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i5-4690K 3.5 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / Radeon R7 370 lub lepsza
- Windows 7/8/10 64-bit