Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 stycznia 2025, 21:59

Ambitny mod do GTA 5 „ubity” po rozmowach z Rockstar Games. Przenosił Liberty City z GTA 4 do „piątki”

Rockstar Games „ubiło” kolejny ambitny mod do GTA. Tym razem padło na Liberty City Preservation Project, który przenosił mapę z GTA 4 do GTA 5.

Źródło fot. Rockstar Games.
i

Jeśli zaciekawił Was mod Liberty City Preservation Project, który przenosi mapę z GTA IV do GTA V, lecz zwlekaliście z jego sprawdzeniem, to już tego nie zrobicie. Odpowiedzialna za ową ambitną modyfikację grupa World Travel poinformowała dziś bowiem na swoim discordowym serwerze o usunięciu jej z sieci.

Ze względu na nieoczekiwaną uwagę, jaką przyciągnął nasz projekt, po rozmowie z Rockstar Games postanowiliśmy zamknąć Liberty City Preservation Project. Doceniamy wsparcie, jakie on otrzymał, i nie możemy się doczekać, aby kontynuować naszą pasję, jaką jest modyfikowania serii Grand Theft Auto.

Źródło: Discord / World Travel.
Źródło: Discord / World Travel.

Trudno mówić o zaskoczeniu – w końcu to nie pierwszy cieszący się popularnością mod do GTA, który został „ubity” przez studio Rockstar Games. Ba, od razu po premierze gracze spekulowali, iż Liberty City Preservation Project może spotkać taki los. Zwłaszcza że w branżowych kuluarach od dawna mówi się, jakoby na tapecie „gwiazd rocka” znajdował się remaster GTA IV.

Komunikat twórców moda wydaje się dość dyplomatyczny, choć niewątpliwie są oni rozgoryczeni – wykonali w końcu niesamowitą pracę, przenosząc do GTA V NPC-ów, pojazdy, efekty dźwiękowe, a nawet w pełni funkcjonalny system metra z GTA IV. Możemy tylko domyślać się, co kryje się za słowami „po rozmowie z Rockstar Games”, choć wiemy, że w wielu podobnych przypadkach studio po prostu groziło moderom sądem, jeśli nie usuną swojego dzieła z sieci.

Poniżej możecie obejrzeć film Szymona „Rusnara” Rusnarczyka z tvgry, któremu udało się zagrać w Liberty City Preservation Project.

  1. Discordowy serwer grupy World Travel

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej