Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 października 2024, 12:17

autor: Adrian Werner

Fallout: Vault 13 na zakręcie, projekt został zawieszony. „Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że to właściwy krok”

Mamy fatalne wieści związane z ambitnym modem Fallout: Vault 13, który miał stanowić remake pierwszej części cyklu. Prace nad nim zostały zawieszone.

Źródło fot. Microsoft
i

Problem z gigantycznymi modami jest taki, że często są one porzucane w trakcie produkcji. Trudno to rozpatrywać w charakterze zaskakującej informacji, bo ich produkcja trwa długie lata i tworzą je amatorzy, którzy pracują nad tymi projektami za darmo. Najnowszym tego przykładem stała się modyfikacja Fallout: Vault 13, której celem było odtworzenie na silniku Fallouta 4 zawartości pierwszej odsłony serii.

  1. Na Discordzie projektu autorzy poinformowali, że prace nad Fallout: Vault 13 zostały zawieszone. Twórcy przepraszają fanów, ale uważają, że podjęli właściwą decyzję:

Po wielu przemyśleniach i rozważaniach postanowiliśmy oficjalnie zawiesić prace nad Fallout: Vault 13. Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że jest to właściwy krok na tym etapie naszej podróży. Wiem, że może to być nieoczekiwana wiadomość i szczerze przepraszamy za wszelkie rozczarowania, które może spowodować.

  1. W ciągu kilku tygodni autorzy zamierzają opublikować wszystko, co do tej pory opracowali z myślą o tej modyfikacji. Teoretycznie ktoś może więc spróbować ją dokończyć, ale to byłoby niezwykle trudne zadanie. Wypuszczenie nieukończonego moda i tak będzie jednak bardzo korzystne, gdyż inni fani będą mogli z niego zaczerpnąć różne elementy do swoich projektów.

W tym wypadku decyzja o porzuceniu moda jest dosyć zaskakująca. Raptem dwa miesiące temu autorzy udostępnili bowiem obszerne demo Fallout: Vault 13 (możecie je pobrać z serwisów NexusMods i ModDB lub z oficjalnego Discorda projektu) i wydawało się, że prace idą w dobrym kierunku.

Warto wspomnieć, że równolegle inny zespół tworzy Fallout 4: Project Arroyo, czyli fanowski remake drugiej części serii. Ten projekt nadal znajduje się w produkcji, ale autorom będzie teraz ciężej. Współpracowali oni bowiem ściśle z twórcami Fallout: Vault 13, wspólnie opracowując elementy, które mogły być wykorzystane w obu projektach.

  1. Fallout: Vault 13 w serwisie NexusMods
  2. Fallout: Vault 13 w serwisie ModDB
  3. Oficjalnegy Discorda projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej