Podczas gdy twórcy Baldur's Gate 3 chwalą się popularnością modów, serwis NexusMods aktualizuje politykę dotyczącą płatnych kreacji graczy
Oficjalne wsparcie dla modów do Baldur's Gate 3 okazało się strzałem w dziesiątkę. Natomiast serwis NexusMods postanowił rozwiać wątpliwości związane z płatnymi modyfikacjami.
W ubiegłym miesiącu Baldur’s Gate 3 wreszcie otrzymało oficjalne narzędzia moderskie dzięki Patchowi 7. Wcześniej fani tworzyli różne projekty, ale od tego momentu tempo ich produkcji mocno przyspieszyło. Teraz studio Larian pochwaliło się, że od premiery tej aktualizacji fani z oficjalnej strony oraz serwisu mod.io pobrali modyfikacje ponad 50 mln razy.
Najpopularniejszym modem jest ImpUI/ImprovedUI, który dostępny jest zarówno na pecetach, jak i konsolach. To nie dziwi, bo jest to fundament, na którym budowane są wszystkie projekty zmieniające interfejs oraz rozszerzające możliwości kreatora postaci.
50 mln pobrań jest imponującą liczbą, ale i tak nie oddaje w pełni popularności modów do tej gry, bo można je przecież pobierać także z wielu innych stron. W tym przede wszystkim z NexusMods, gdzie Baldur’s Gate 3 jest ósmą najpopularniejszą grą. Wgrano tam już ponad 10,8 tys. modyfikacji, których pliki zostały pobrane 227,5 mln razy.
NexusMods aktualizuje politykę płatnych modów
Pozostając w temacie NexusMods, warto dodać, że serwis zaktualizował swoją politykę dotyczącą płatnych modów. W skrócie – administratorzy strony nie chcą się w to bawić. Jeśli jakiś moder wgra darmową modyfikację na NexusMods i przy okazji zalinkuje do innego płatnego projektu, to takie coś jest dopuszczalne. Wymagane jest jednak, aby na stronie z płatnym modem znalazł się także link do Nexusa.
NexusMods nie pozwala za to na umieszczanie dem/uproszczonych wersji, których pełne edycje można odblokować, płacąc za nie pieniędzmi. Nie ma też zgody na publikowane kolekcji (łatwe do zainstalowania zestawy modyfikacji), które do działania wymagają płatnych modyfikacji.
Po pytaniach użytkowników administratorzy NexusMods doprecyzowali, że oficjalne płatne mody przygotowane przez studio Bethesda dla usługi Creations są traktowane jako DLC i tym samym powyższe ograniczenia ich nie dotyczą. To jednak jedyny wyjątek i nie są nim objęte płatne projekty przygotowane przez samych moderów, nawet jeśli zostały zaakceptowane przez Bethesdę do dystrybucji w Creations.
- Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
- Baldurs Gate 3 – poradnik do gry
- Oficjalna strona studia Larian