Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 kwietnia 2025, 11:39

Podklasy i Photo mode uradowały graczy Baldur's Gate 3, ale to inny element Patcha 8 jest „ważniejszy niż kiedykolwiek”

Dyrektor wydawniczy Larian Studios podziękował członkom zespołu, dzięki którym Patch 8 do Baldur's Gate 3 wprowadził crossplay.

Źródło fot. Larian Studios.
i

Twórcy Baldur’s Gate 3 dodali we wtorek wiele nowości do gry, ale to crossplay był elementem, za który szczególnie podziękował zespołowi Larian Studios wydawca gry.

Najnowsza aktualizacja „trzeciego” Baldur’s Gate stanowi zwieńczenie rozwoju gry – od wczesnego dostępu w 2020 roku przez premierę na PC i debiut na konsolach. Przez ten czas twórcy wypuścili siedem głównych patchów, z których praktycznie każdy porażał rozmiarem. Oczywiście część zmian była „tylko” łataniem BG 3 (co raczej nie dziwi, biorąc pod uwagę rozmach i swobodę oferowane przez grę… oraz pewne braki na początku), ale nie brakowało też rozmaitych nowości.

Crossplay ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej

Niemniej można by argumentować, że Patch 8 jest największym ze wszystkich dotychczasowych uaktualnień. Samo dodanie 12 podklas to spory powiew świeżości dla graczy, z których część spędziła już setki (czy nawet tysiące) godzin w produkcji studia Larian. Sporo emocji wzbudził też tryb fotograficzny – wystarczy rzut oka na profile społecznościowe twórców, którzy podają dalej liczne „zdjęcia” fanów, by przekonać się, ile zabawy mają gracze z tym dodatkiem.

W tym kontekście łatwo zapomnieć o innej nowości, na którą zwrócił uwagę Michael Douse (via serwis X). Nawet ciepło przyjęty zwiastun ósmej łatki zostawia go na sam koniec.

Dyrektor wydawniczy studia Larian uznał za stosowne opublikować „specjalne podziękowania” dla inżynierów i specjalistów od tzw. back-endu, dzięki którym crossplay wreszcie trafił do Baldur’s Gate 3. Twórca podkreślił, że nie było to łatwe zadanie, ale ten tryb „w tym coraz bardziej napędzanym przez ekosystem świecie jest ważniejszy niż kiedykolwiek”.

Nadmieńmy, że to oczywiście nie koniec „łatania” Baldur’s Gate 3. Gra będzie otrzymywać jeszcze poprawki błędów, tyle że już bez nowej zawartości. Chyba że Larian Studios znów się zapędzi i przygotuje jakieś niespodzianki dla fanów.

  1. „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
  2. Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
  3. Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej