Podklasy i Photo mode uradowały graczy Baldur's Gate 3, ale to inny element Patcha 8 jest „ważniejszy niż kiedykolwiek”
Dyrektor wydawniczy Larian Studios podziękował członkom zespołu, dzięki którym Patch 8 do Baldur's Gate 3 wprowadził crossplay.

Twórcy Baldur’s Gate 3 dodali we wtorek wiele nowości do gry, ale to crossplay był elementem, za który szczególnie podziękował zespołowi Larian Studios wydawca gry.
Najnowsza aktualizacja „trzeciego” Baldur’s Gate stanowi zwieńczenie rozwoju gry – od wczesnego dostępu w 2020 roku przez premierę na PC i debiut na konsolach. Przez ten czas twórcy wypuścili siedem głównych patchów, z których praktycznie każdy porażał rozmiarem. Oczywiście część zmian była „tylko” łataniem BG 3 (co raczej nie dziwi, biorąc pod uwagę rozmach i swobodę oferowane przez grę… oraz pewne braki na początku), ale nie brakowało też rozmaitych nowości.
Crossplay ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej
Niemniej można by argumentować, że Patch 8 jest największym ze wszystkich dotychczasowych uaktualnień. Samo dodanie 12 podklas to spory powiew świeżości dla graczy, z których część spędziła już setki (czy nawet tysiące) godzin w produkcji studia Larian. Sporo emocji wzbudził też tryb fotograficzny – wystarczy rzut oka na profile społecznościowe twórców, którzy podają dalej liczne „zdjęcia” fanów, by przekonać się, ile zabawy mają gracze z tym dodatkiem.
W tym kontekście łatwo zapomnieć o innej nowości, na którą zwrócił uwagę Michael Douse (via serwis X). Nawet ciepło przyjęty zwiastun ósmej łatki zostawia go na sam koniec.
Dyrektor wydawniczy studia Larian uznał za stosowne opublikować „specjalne podziękowania” dla inżynierów i specjalistów od tzw. back-endu, dzięki którym crossplay wreszcie trafił do Baldur’s Gate 3. Twórca podkreślił, że nie było to łatwe zadanie, ale ten tryb „w tym coraz bardziej napędzanym przez ekosystem świecie jest ważniejszy niż kiedykolwiek”.
Nadmieńmy, że to oczywiście nie koniec „łatania” Baldur’s Gate 3. Gra będzie otrzymywać jeszcze poprawki błędów, tyle że już bez nowej zawartości. Chyba że Larian Studios znów się zapędzi i przygotuje jakieś niespodzianki dla fanów.
- „Zaczęliśmy od zera i do zera możemy wrócić”. Rozmawiamy z twórcami Baldur’s Gate 3 – Swenem Vincke i Adamem Smithem
- Recenzja Baldur’s Gate 3 – RPG na dychę i na lata
- Baldur’s Gate 3 – poradnik do gry