Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 stycznia 2025, 14:35

autor: Adrian Werner

Fallout: Nuevo Mexico, mod do New Vegas wielkości DLC, został skasowany z powodu obaw o zdrowie psychiczne

Fallout: Nuevo Mexico, czyli obiecujący mod do New Vegas, został skasowany. Projekt miał zaoferować nową kampanię o rozmiarach odpowiadających oficjalnym DLC.

Źródło fot. Fallout: Nuevo Mexico Team
i

Wielkie mody do serii Fallout nie mają ostatnio dobrej passy. Kilka miesięcy temu zawieszono prace nad Vault 13 oraz Project Mojave do FO4, a teraz musimy Wam przekazać smutną nowinę o skasowaniu modyfikacji Fallout: Nuevo Mexico.

  1. Fallout: Nuevo Mexico było modem do New Vegas, który miał zaoferować nową kampanię osadzoną w postapokaliptycznym Meksyku, odpowiadającą rozmiarom tym z DLC.
  2. Szef projektu, czyli moder o ksywce Zapshock, ogłosił na oficjalnym Discordzie decyzję zespołu o skasowaniu prac nad Fallout: Nuevo Mexico. Już w ubiegłym roku pojawiły się doniesienia o zawieszeniu prac, ale wtedy była jeszcze nadzieja, że produkcja zostanie wznowiona. Teraz wiemy już, że tak się nie stanie.

Jako powód podano obawy o zdrowie psychiczne i fizyczne autorów. Jak tłumaczy Zapshock, nad modem pracował raptem czteroosobowy zespół. On sam włożył w ten projekt tysiące godzin, ale analiza tego, co jeszcze trzeba byłoby zrobić, dała twórcom do zrozumienia, że nie będą w stanie dociągnąć prac do końca bez poświęceń, na które po prostu nie są gotowi.

Fallout: Nuevo Mexico dołącza więc do długiej listy ambitnych modów, które zostały skasowane. Pozostaje mieć nadzieję, że autorzy chociaż udostępnią to, co opracowali do tej pory, aby mogło to posłużyć innym moderom do tworzenia własnych projektów.

Takie rzeczy są niestety dosyć częste. Tym bardziej warto więc docenić grupy, którym udaje się dociągnąć do końca własne projekty, np. autorów zeszłorocznego Fallout: London.

  1. Najlepsze mody do gry Fallout: New Vegas, czyli jak upiększyć pustkowia?

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej