Fallout: New Vegas
Fallout: NV | FNV
Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier RPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2).
producent: Obsidian Entertainment wydawca: Bethesda Softworks wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
„To była długa droga, ale myślę, że to może być jej koniec”. Ambitny projekt, który miał przenieść część Fallout: New Vegas do Fallouta 4, wywołał spore zamieszanie
Fallout: Nuevo México, kolejny po Fallout: London postapokaliptyczny mod, nadal powstaje. Twórcy powrócili do pracy i pokazali nowy trailer
„To demoralizuje deweloperów”. Projektant Fallout New Vegas krytykuje ustalanie nierealistycznych dat premier
Fallout: New Vegas to trzeci, po Fallout Tactics: Brotherhood of Steel i Fallout: Brotherhood of Steel, spin-off kultowego cyklu postapokaliptycznych gier RPG. Produkcja została opracowana przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków zespołu Black Isle Studios, czyli producenta dwóch pierwszych części serii.
Fabuła
Fallout: New Vegas skupia się na ukazaniu konfliktu Republiki Nowej Kalifornii (New California Republic), Legionu Cezara (Caesar’s Legion) oraz mieszkańców New Vegas. W trakcie zabawy wcielamy się w postać kuriera-podróżnika, który zostaje dotkliwie pobity, a przed śmiercią ratuje go zaprzyjaźniony robot. Próbując odkryć, kto niemal zaprowadził nas na tamten świat, wplątujemy się w intrygę znacznie większego kalibru, zdolną wstrząsnąć całą pustynią Mojave.
Gameplay
Rozgrywka w Fallout: New Vegas opiera się na filarach wzniesionych przez Fallouta 3. Oglądając akcję z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej (TPP) osoby, przemierzamy otwarty świat i realizujemy zadania popychające fabułę do przodu oraz podejmujemy się misji i aktywności pobocznych. Oprócz tytułowego New Vegas, które jest prawdziwą latarnią pustkowi, na odwiedzenie czekają tu inne miasta i osady, zamieszkiwane przez ludzi próbujących podnieść cywilizację ze zgliszczy.
Powraca tu oczywiście Pip-Boy, czyli podręczny komputer noszony przez naszą postać niczym zegarek, który służy nam do monitorowania jej stanu i przeglądania ekwipunku, a także do słuchania funkcjonujących w świecie gry rozgłośni radiowych. Po drodze często przychodzi nam sięgać po broń palną (wśród nowości znalazł się na przykład karabin przypominający M4 czy choćby minigun) oraz białą i eliminować przeciwników w czasie rzeczywistym, niczym w strzelankach, bądź z wykorzystaniem systemu V.A.T.S., pozwalającego na spowalnianie czasu i namierzanie konkretnych części ciał wrogów.
W miarę postępów rozwijamy postać, ulepszając jej statystyki (po raz kolejny mamy do czynienia z systemem S.P.E.C.I.A.L.) i odblokowując nowe profity (perki). Twórcy z Obsidian Entertainment zdecydowali się przy tym na powiązanie systemu dialogów z umiejętnościami. W rozmowach opartych na pobocznych zdolnościach otrzymujemy dla przykładu dwa teksty: dla postaci z wysokim poziomem umiejętności (sukces) i niskim poziomem umiejętności (porażka). Umieszczenie obu opcji pozwala pokazać graczom, że mogli zdziałać coś w danej materii.
Inne nowości zaimplementowane w grze obejmują system tworzenia i modyfikowania przedmiotów (w specjalnych miejscach gracze mogą więc produkować naboje, gotować posiłki i tworzyć mikstury chemiczne), a także opcjonalny tryb „hardcore”, który zmusza nas do dbania o nasycenie i nawodnienie postaci oraz do zapewniania jej możliwości odpoczynku.
Karma i frakcje
Nasze działania, na czele z dokonywanymi przez nas wyborami, wpływają na charakter naszej postaci, który ma bezpośrednie przełożenie na to, jak postrzegają ją inni mieszkańcy pustkowi. Poza tym znajdują one odzwierciedlenie w tym, jak podchodzą do niej frakcje trzęsące pustynią Mojave.
Oprócz trzech głównych grup, czyli Republiki Nowej Kalifornii, Legionu Cezara i frakcji dowodzonej przez Pana House’a (założyciela tytułowego miasta), w grze pojawiają się również inne ugrupowania, na czele z Bractwem Stali, do których można się przyłączyć. Warto odnotować, że z uwagi na fakt, iż przyświecają im odmienne cele, nie jest możliwe wejście w szeregi ich wszystkich jednocześnie.
Towarzysze
Podobnie jak miało to miejsce w przypadku Fallouta 3, Fallout: New Vegas pozwala nam przemierzać pustkowia z towarzyszami. Nie tylko stanowią oni wsparcie w walce i oferują dodatkowe miejsce w ekwipunku, lecz również zapewniają nam rozmaite bonusy, a także oferują unikalne zadania. Twórcy pochylili się przy tym nad systemem wydawania rozkazów kompanom, które wybieramy ze specjalnego, kołowego menu.
Grafika
Fallout: New Vegas działa w oparciu o zmodyfikowany silnik Gamebryo, znany z The Elder Scrolls IV: Oblivion i wykorzystany również w grze w Fallout 3.
Ostatnia modyfikacja 30 maja 2024
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,9 / 10 na podstawie 5974 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,8 / 10 na podstawie 693 głosów czytelników.
Fallout: New Vegas cena w dniu premiery: 149,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Core 2 Duo 2 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 256 MB (GeForce GF 6600 lub lepsza)
- 10 GB HDD
- Windows XP/Vista/7
Xbox 360
- Wykorzystuje:
- Xbox Live