Fallout New Vegas: Ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ogólne

Tryb "Jestem Hardkorem!"

Powyższy tryb może zostać aktywowany tylko i wyłącznie w przypadku, jeśli wychodząc z domu Doktora Mitchella postanowisz, by grać na takim poziomie. Później możesz dowolnie wyłączać/włączać ten tryb w opcjach dostępnych z menu gry. Główną i zasadniczo jedyną, nagrodą jest odpowiednie osiągnięcie, które zostaje odblokowane po ukończeniu całej gry z aktywnym tym trybem. Poza tym jest kilka różnic między podstawowym trybem rozgrywki:

  • stimpaki potrzebują czasu, by działać;
  • anty-rad również potrzebuje czasu, by zadziałać;
  • okaleczenia wymagają Torby lekarskiej, by zostały wyleczone;
  • amunicja posiada wagę;
  • towarzysze umierają;
  • występują również: odwodnienie, głód i zmęczenie.

Każdy z tych aspektów odgrywa zasadniczą rolę i znacząco utrudnia rozgrywkę. Torby do leczenia okaleczeń są znacznie rzadziej spotykane niż zwykłe stimpaki, dlatego należy ostrożnie podchodzić do wszelkiego typu starć. Waga każdej amunicji dodatkowo determinuję, by skupiać się na konkretnym typie broni. W trybie zwykłym towarzysze tylko tracą przytomność, odzyskując ją po zakończeniu walki.

Ogromne znaczenia mają również współczynniki odwodnienia, głodu czy potrzeby snu. Koniec z nieskończonymi wędrówkami dzień i noc (w tym przypadku wybierać noc na spanie, a bezpieczniejszy dzień zostawiać na eksplorację), lecz na szczęście zmęczenie na aktywację potrzebuje znacznie więcej czasu. W przypadku zaś odwodnienia i głodu - tutaj nie ma przebacz. Staraj się zawsze posiadać jakąś żywność i coś do picia. Wiele miejsc na Mojave oferuje miejsce do spania, jedzenie oraz spory zapas wody.

Karma i reputacja

Podczas swojej rozgrywki niejednokrotnie wykonasz akcje, które wpłyną na Twoją karmę - pozytywnie bądź negatywnie. Karmę możesz przykładowo stracić poprzez zabijanie pozytywnych bohaterów czy też kradzież, natomiast zyskać poprzez zabijanie tych "złych". Karma wpływa na reputację względem ugrupowania/frakcji.

Prócz karmy, również uczynki wykonywane na terenie przynależnym do konkretnego ugrupowania/frakcji maja znaczenie. W poniższej tabeli możesz zobaczyć jak przedstawiają się poszczególne tytuły, które jesteś w stanie zyskać. Zwróć uwagę na fakt, że reputacja może być mieszana.

Neg/Poz

0-15%

>15-50%

>50-100%

>100%

0-15%

Neutralność

Nasz człowiek

Lubiany człowiek

Bożyszcze tłumów

>15-50%

Wyrzutek

Mieszane

Uśmiechnięty łobuziak

Szelma o złotym sercu

>50-100%

Znienawidzony

Pogardzony śmieć

Nieprzewidywalny

Mroczny bohater

>100%

Wróg publiczny

Miłosierny bandzior

Szatan serduszko

Paliwoda

Skradanie się

Skradanie się najlepiej sprawuje się z wykorzystaniem Stealth Boy-a - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Skradanie się najlepiej sprawuje się z wykorzystaniem Stealth Boy-a. Twój poziom skradania wzrasta o +100, natomiast pole maskujące o +75. Dodatkowo należy pamiętać, by przybrać pozycję klęczącą, co dodatkowo redukuje głośność Twoich kroków. W zależności od tych wszystkich parametrów i przeciwnika możesz zostać zauważony bądź też nie. Skradanie się ułatwia kradzież oraz ułatwia atakowanie przeciwników - szansa trafienia krytycznego wzrasta. Pamiętaj również, by wyłączyć światło Pip-Boya (przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za jego wyświetlanie), by dodatkowo zwiększyć poziom swojego ukrycia.

Kradzież

Kradzieży możesz dokonać tylko i wyłącznie z pozycji klęczącej - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Kradzieży możesz dokonać tylko i wyłącznie z pozycji klęczącej. Kiedy tylko podejdziesz do konkretnej osoby / sejfu / rzeczy wyświetli się na górze ekranu informacja o tym, czy jesteś przez kogoś widziany (zauważono) czy też nie (ukrycie). W pierwszym przypadku naturalnie lepiej nie kraść, gdyż zostanie zwrócona Ci uwaga (bądź np. odebrany przedmiot czy też zostaniesz zaatakowany). Jeśli nikogo nie ma w pobliży i nikt Cię nie widzi - kradnij do woli. Pamiętaj jednak, że kradnąc zdobywasz negatywną karmę. Pamiętaj również, by wyłączyć światło Pip-Boya (przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za jego wyświetlanie), by nie zostać zbyt szybko zauważonym.

Pułapki

W grze natkniesz się na przeróżne pułapki zastawione na pustkowiu jak i w przeróżnych pomieszczeniach czy kryptach. Możesz natknąć się na miny, shotguny (zazwyczaj aktywowane linką), potrzaski, spreparowane terminale i skrzynki. Większość z nich jesteś w stanie rozbroić, o ile oczywiście zdecydowanie wcześniej je dostrzeżesz.

Rzemiosło

Ogniska - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Ogniska

Służą główne do pieczenia potraw oraz wytwarzania lekarstw/narkotyków. Należy posiadać odpowiednie składniki jak i również odpowiednio rozwiniętą umiejętność [Przetrwanie]. Bezproblemowo zajdziesz je w każdym obozowisku.

Warsztaty - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Warsztaty

Umożliwiają wytwarzanie sporej ilości rzeczy - od amunicji, poprzez broń, medykamenty, na pomniejszych produktach skończywszy. Stanowiska znajdują się w każdej większej lokacji.

Warsztaty amunicyjne - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Warsztaty amunicyjne

Pozawalają na wytwarzanie amunicji jak i również jej rozbrajanie na części pierwsze. Dobrze jest rozkładać niepotrzebną amunicje, by móc wytwarzać taką, której aktualnie używasz. Do korzystania z warsztatu musisz posiadać odpowiednio rozwiniętą umiejętność [Naprawa] Stanowiska znajdują się w każdej większej lokacji.

Hakowanie

Bardzo prosta mini-gierka, która polega na wprowadzeniu odpowiedniego hasła spośród wszystkich możliwych, mając tylko cztery próby - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Bardzo prosta mini-gierka, która polega na wprowadzeniu odpowiedniego hasła spośród wszystkich możliwych, mając tylko cztery próby. Po wybraniu jednego z dostępnych słów pojawi się informacja o trafionych literach. Przede wszystkim, by móc przystąpić do hakowania należy posiadać odpowiednio rozwiniętą umiejętność [Nauki ścisłe]. Każdy poziom różni się również ilością dostępnych wyrazów oraz ich długością. Wszystkie te informacje zostały przedstawione w tabeli poniżej.

W przypadku hakowania najtrudniejszych terminali należy zwrócić uwagę na przeważające występowanie słów z końcówkami -ing oraz -tion. Staraj się rozpocząć zgadywanie od nich, wzajemnie któreś wykluczając przy drugim trafieniu. Następnie staraj się dobrać takie słowo, które posiada wszystkie trafienia ze strzału pierwszego i drugiego.

Poziom

Typ zamka

Poziom umiej.

Liczba liter

Liczba słów

1

Łatwy

25

7

5

2

Przeciętny

50

9

5

3

Trudny

75

11

5

4

Bardzo trudny

100

12

13

Otwieranie drzwi

Aby móc otworzyć drzwi musisz przede wszystkim posiadać Spinkę - Ogólne | Podstawy Fallout New Vegas - Fallout: New Vegas - poradnik do gry

Aby móc otworzyć drzwi musisz przede wszystkim posiadać Spinkę. Możesz je znaleźć rozsiane po całym świecie gry bądź zakupić u handlarzy. Podczas włamywania się, na ekranie, wyświetlanych jest kilka informacji:

  • poziom umiejętności Otwieranie zamków;
  • pozostała liczba spinek do włosów;
  • poziom zamka;
  • prawdopodobieństwo wyłamania zamka.

UWAGA: W ostatnim przypadku, jeśli postanowisz spróbować wyłamać zamek i próba się nie powiedzie, nie będziesz w stanie otworzyć tych drzwi przy pomocy spinki.

Samo zadanie polega na znalezienie odpowiedniego miejsca dla spinki, której nacisk pozwoli na przekręcenie komory zamka. Spinką poruszasz myszką, natomiast lewym przyciskiem myszy używasz śrubokrętu do otwierania zamka. Im trudniejszy zamek, tym mniejsza rozpiętość punktu, które pozwoli otworzyć zamek.

Drugim ważnym czynnikiem jest umiejętność [Otwieranie zamków]. W zależności od poziomu trudności zamka, potrzebujesz odpowiedniego poziomu tej umiejętności. W poniższej tabeli znajdziesz pełną rozpiskę. Niektórych drzwi nie da się otworzyć przy pomocy spinki, należy posiadać klucz.

Poziom

Typ zamka

Wymagany poziom umiejętności

1

Łatwy

25

2

Przeciętny

50

3

Trudny

75

4

Bardzo trudny

100

5

Wymagany jest klucz

0 (potrzebujesz klucza)

Fallout: New Vegas

19 października 2010

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2019-07-05
12:20

JCKP Legionista

JCKP

Chcę dojśc do Obozu Legata a tam zamknięta brama z tamą? Co teraz?

Komentarz: JCKP
2019-06-16
18:59

zanonimizowany1291628 Junior

coś mi nie działa. jak podchodzę do rnk przy stacji to do mnie strzelają
Ktoś wie co zrobić

Komentarz: zanonimizowany1291628
2014-10-12
14:47

zanonimizowany950807 Junior

Robię misję "Poleć ze mną" i już ją skończyłem, mam pójść na platformę obserwacyjną i skończyć zadanie, ale nic się nie dzieje. Pomocy!

Komentarz: zanonimizowany950807
2013-03-29
20:10

zanonimizowany909289 Junior

czy moglibyscie powiedziec skad wziasc klucz do drzwi nadzorcy krypty 34??

Komentarz: zanonimizowany909289
2012-02-07
18:22

HumanGhost Generał

HumanGhost

Czy jeśli odda się holotaśmy Ramosowi to nie da się zrekrutować Bractwa Stali do walki o zaporę? Bo kurde, coś jest nie tak.

Komentarz: HumanGhost
2011-06-28
16:42

zanonimizowany729461 Pretorianin

"czeba" więcej chodzić do szkoły a nie siedzieć przy komputerze

Komentarz: zanonimizowany729461
2011-01-14
22:59

zanonimizowany774094 Legionista

gra jest super wiecej stworów niż w trujce ale czeba miec dużo doświadczenia
polecam bloga http://grynew.blogspot.com/

Komentarz: zanonimizowany774094
2011-01-07
14:02

Arxel Legend

Arxel
😉

Bardzo niebawem myślę.. ;)

Komentarz: Arxel
2011-01-07
13:50

Mercc Konsul

Po raz trzeci się zapytam- kiedy będzie atlas świata? Chociaż przybliżony termin, czekam już miesiąc ;)

Komentarz: Mercc
2010-12-30
23:07

Arxel Legend

Arxel
😊

Simba14 ---> Planowałem początkowo rozbić zadania poboczne na poszczególne lokacje, myslałem również czy by nie podzielić ich ze względu na frakcje dla których wykonywane zadanie ma znaczenie..
W pierwszym przypadku nie było w ogóle ładu i składu, w drugim natomiast zaczynałem się trochę gubić.. ;)

stalker_PL ---> cieszę się bardzo, motywuje to do dalszej pracy, by w przyszłości tworzyć poradniki jeszcze szybciej i jeszcze bardziej rozbudowane.. :)

Komentarz: Arxel
2010-12-30
22:59

zanonimizowany698383 Centurion

😊

Jak już zakupię tą grę z pewnością, kupie za SMS ten poradnik

Komentarz: zanonimizowany698383
2010-12-30
10:34

Simba14 Generał

Simba14
👍

Poradnik świetny:)Tylko troszeczkę głupio że zadania poboczne są alfabetycznie a nie podpisane do lokacji łatwiej by je było znaleźć:) Ale jak na jednego człowieka zrobienie takiego poradnika???Szacuneczek Arxel świetna robota:p

Komentarz: Simba14
2010-12-29
22:54

Arxel Legend

Arxel
😊

Niemal wszystkie zagraniczne poradniki (nie wiem czy w Polsce ktoś bawi się w takie coś) powstają przy udziale kilkunastu czy kilkudziesięciu osób.. Porównajmy sobie pracę jednego człowieka z całą "armią", hm..? ;)

Zresztą, mówimy tutaj o poradniku do olbrzymiej gry RPG.. Prócz ukończenia gry należy również to wszystko spisać, dorzućmy zabawę ze screenami, mapkami itd.. Takie gry trafiają się bardzo rzadko, staramy się wykonać poradnik jak najszybciej, lecz nie zapominajmy, że również trzeba spać czy pójść raz czy dwa na uczelnię.. ;)

Komentarz: Arxel
2010-12-29
22:37

A.l.e.X Legend

A.l.e.X

Zanim dodaliście ten poradnik to zdążyłem już sam grę przerobić na części pierwsze od A do Z, na końcu jeszcze porównałem z poradnikiem zagranicznym, więc tym razem to tak trochę za późno z nim wyszliście do graczy, ale lepiej później niż wcale :]

Komentarz: A.l.e.X
2010-12-29
17:52

Mercc Konsul

Arxel

Tylko kiedy będzie ten cały atlas świata, bo coś go nie widać ;)

Komentarz: Mercc
2010-12-29
14:44

zanonimizowany56091 Generał

Jeżeli chodzi o całą serie Falloutów, to jednak lepsze poradniki piszą chłopaki ze schronu 13. Bardziej szczegółowe i kompletne.

Komentarz: zanonimizowany56091
2010-12-29
13:14

Arxel Legend

Arxel

-=.szaman=- ---> Nazwa tego poradnika to "Zadania główne i poboczne", a nie "Atlas świata", w którym to zawarte będą wszelkie informacje, które tutaj się nie znalazły, czyli najprawdopodobniej o unikalnych typach broni itd.
Dlatego informacja o Archimedesie nie została uwzględniona w głównym poradniku.

Komentarz: Arxel
2010-12-29
11:15

-=.szaman=- Pretorianin

Uważam że opis rozwiązania misji pobocznej "uśmiechnięty staruch" jest niepełny.

Kiedy będziesz gotów, skonfiguruj sieć energetyczną (w zależności, którą opcję wybierzesz otrzymasz pozytywną reputację u jednej z frakcji):
* 1. McCarran i Strip Las Vegas [reputacja RNK];
* 2. Fremont i Westside [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 3. Cały region [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 4. ARCHIMEDES II [reputacja Uczniowie Apokalipsy];
* 5. Cały region (Awaryjny tryb wejścia) [reputacja Uczniowie Apokalipsy].
Kiedy już wybierzesz jedną opcję, wyjdź na zewnątrz na wieżę, gdzie aktywujesz panel sterowania lustrem #2 . Powróć porozmawiać z Fantastycznym (M29A:1).

Biednie to trochę opisane, ponieważ...

" * McCarran i Strip Las Vegas - zyskasz reputację u RNK, doświadczenie, a Fantastyczny przypisze sobie zasługi
* Fermont i Westside - zyskasz tyle samo doświadczenia, stimpaki i torby lekarskie a do tego trochę reputacji u Uczniów Apokalipsy
* Cały region - tyle samo expa, dużo reputacji u Uczniów, Księgę wiedzy i trochę medykamentów
* Archimedes II - uruchamiając uzbrojenie stracisz reputację u RNK, ale będziesz mógł używać Archimedesa jako broń
* ostatnia opcja wydaje się być taka sama, jak Cały region z tą różnicą, że wiele energii się zmarnuje. Zyskasz trochę reputacji u Uczniów, ale stracisz u RNK. "

Informacje te przepisałem ze strony fallout.emiasto.com.pl

Nie ma także informacji co zrobić żeby móc chodzić z Archimedesem i strzelić sobie raz na dobę z niego.

"Najpierw trzeba zdobyć system naprowadzania: Euclid's C-Finder. Wygląda jak pistolet na wodę i nosi go jeden dzieciak we Freeside. Potem trzeba załadować Archimedesa (ważna jest kolejność, jeśli naładujesz Archimedesa przed zdobyciem Euclid'a, nie będzie działać. Co więcej trzeba go naładować w trakcie questa That Lucky Old Sun inaczej też nie będzie chciał działać.
Jeśli wszystko zadziała (powodzenia, przyda się) będziesz mógł wezwać ostrzał Archimedesa (12000 DMG) raz na 24 godziny."

Te informacje też przepisałem za użytkownikiem kireta(bez jego zgody ale nie ukradłem treści podpisując się swoja ksywką) z forum cd-action.

Piszę to wszystko wyłącznie w celu informacji i wzbogacenia poradnika. Na pewno będą gracze którzy chcieliby postrzelać z archimedesa :D:D

Komentarz: -=.szaman=-
2010-12-29
11:09

zanonimizowany30977 Legionista

Po co poradnik, jeśli jest fallout.wikia.com? :)

Komentarz: zanonimizowany30977
2010-12-29
10:58

zanonimizowany698383 Centurion

😃

Dobra robota z tym poradnikiem!
PS.
Co do tego że to najlepsza gra w tym roku na PC to się nie zgodzę
bo według mnie Gta 4 jest najlepszą

Komentarz: zanonimizowany698383

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl