Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

branża gier - newsy i ciekawostki

„Mamy olbrzymią nadprodukcję gier wideo”, twierdzi szef zespołu deweloperskiego pierwszego Wiedźmina
„Mamy olbrzymią nadprodukcję gier wideo”, twierdzi szef zespołu deweloperskiego pierwszego Wiedźmina

Jakub Błażewicz, 19 listopada 2024, 15:22

Maciej Miąsik wskazuje, że zwolnienia w branży gier to nie efekt „złego humoru” szefów studiów, a pokłosie obecnej sytuacji ekonomicznej w branży gier po boomie w czasach pandemii.

„Myślę, że ta branża jest skończona”. Twórcy Disco Elysium twierdzą, że nadszedł czas, aby deweloperzy gier stanęli w obronie swoich praw przed systemową chciwością
„Myślę, że ta branża jest skończona”. Twórcy Disco Elysium twierdzą, że nadszedł czas, aby deweloperzy gier stanęli w obronie swoich praw przed systemową chciwością

Jakub Błażewicz, 29 października 2024, 11:23

Byli pracownicy studia ZA/UM liczą na stworzenie czegoś „znajomego, ale nowego”, lecz także na zmiany w branży gier, choćby i wskutek kryzysu.

Zamknięcie studia, które pomogło przy wybitnym Bloodborne, było niczym „przycinanie drzewka bonsai”. Brak wielkich gier to problem japońskich twórców sięgający ery PS3
Zamknięcie studia, które pomogło przy wybitnym Bloodborne, było niczym „przycinanie drzewka bonsai”. Brak wielkich gier to problem japońskich twórców sięgający ery PS3

Marcin Bukowski, 24 października 2024, 19:45

Zdaniem byłego szefa PlayStation zamknięcie Japan Studio nie powinno być zaskoczeniem. Zespół miał zapomnieć, jak tworzy się hity. Na ten sam problem cierpieć ma wiele japońskich studiów.

Nie chłodne wyliczenia w Excelu, a „skupianie się na opinii użytkowników jest obecnie najpewniejszą metodą” na wydawanie dobrych gier
Nie chłodne wyliczenia w Excelu, a „skupianie się na opinii użytkowników jest obecnie najpewniejszą metodą” na wydawanie dobrych gier

Michał Harat, 11 października 2024, 17:17

Szef studia Nexon Games, odpowiedzialnego za darmowy looter shooter The First Descendant, zdradził w wywiadzie, jakie metody jego firma wykorzystuje do oszacowania potencjału nowych gier.

Szef Epic Games zdiagnozował współczesny rynek gier. „Wiele gier ma wysokie budżety i nie sprzedaje się”
Szef Epic Games zdiagnozował współczesny rynek gier. „Wiele gier ma wysokie budżety i nie sprzedaje się”

Marcin Bukowski, 2 października 2024, 09:15

Tim Sweeney uważa, że branża gier przechodzi właśnie „generacyjną zmianę”. Jej przejawem mają być słaba sprzedaż dużych produkcji oraz świetna kondycja Fortnite’a.

Twórcy gier po wielkich zwolnieniach. „Serce mi pęka, gdy widzę, jak to medium jest rozkradane przez ludzi, którzy widzą tylko symbol dolara”
Twórcy gier po wielkich zwolnieniach. „Serce mi pęka, gdy widzę, jak to medium jest rozkradane przez ludzi, którzy widzą tylko symbol dolara”

Jakub Błażewicz, 13 września 2024, 14:15

Nie wszyscy zwolnieni deweloperzy szukają pracy w branży. Część osób dotkniętych „restrukturyzacją” nie chce wracać do tworzenia gier i „niewyobrażalnie toksycznej kultury pracy”.

Unity przyznaje się do błędu i wycofuje z kontrowersyjnego modelu opłat dla twórców gier. Niemalże wracają „stare, dobre czasy”
Unity przyznaje się do błędu i wycofuje z kontrowersyjnego modelu opłat dla twórców gier. Niemalże wracają „stare, dobre czasy”

Michał Harat, 12 września 2024, 19:37

Unity rezygnuje z kontrowersyjnej opłaty dla deweloperów. Nowy CEO firmy chce odzyskać zaufanie twórców gier, wprowadzając bardziej przejrzyste i korzystniejsze warunki współpracy.

Legendarny deweloper twierdzi, że „AI zmieni reguły gry”. Peter Molyneux widzi przyszłość, w której gracze sami zapewnią sobie rozrywkę
Legendarny deweloper twierdzi, że „AI zmieni reguły gry”. Peter Molyneux widzi przyszłość, w której gracze sami zapewnią sobie rozrywkę

Marcin Bukowski, 6 września 2024, 18:25

Peter Molyneux podzielił się swoją wizją dotyczącą przyszłości branży gier. Jego zdaniem ogromną rolę będzie w niej odgrywać sztuczna inteligencja.

90% twórców gier twierdzi, że produkcje AAA nie potrzebują mikrotransakcji
90% twórców gier twierdzi, że produkcje AAA nie potrzebują mikrotransakcji

Zuzanna Domeradzka, 19 sierpnia 2024, 21:08

Tegoroczny Devcom dostarcza wyników ciekawych ankiet. Prawie 90% deweloperów uważa, że płatnym grom nie są potrzebne mikrotransakcje.

Tworzenie gier wideo jest „praktycznie nieprzewidywalne”, dlatego pogoń dużych korporacji za kwartalnymi zyskami nie ma sensu, twierdzi wydawca Manor Lords
Tworzenie gier wideo jest „praktycznie nieprzewidywalne”, dlatego pogoń dużych korporacji za kwartalnymi zyskami nie ma sensu, twierdzi wydawca Manor Lords

Zuzanna Domeradzka, 19 sierpnia 2024, 19:48

Wydawca Manor Lords, odnosząc się do masowych zwolnień w branży gier, obarczył winą za nie strategię dużych korporacji.

Oto 20 gier, które „wygrały” pierwszą połowę 2024 roku na Steamie. Zwycięzca mógł być tylko jeden, ale Baldur’s Gate 3 i polskie Manor Lords odniosły wielki sukces
Oto 20 gier, które „wygrały” pierwszą połowę 2024 roku na Steamie. Zwycięzca mógł być tylko jeden, ale Baldur’s Gate 3 i polskie Manor Lords odniosły wielki sukces

Marcin Przała, 14 sierpnia 2024, 21:36

Najnowszy raport firmy analitycznej The GameDisoverCo przynosi ciekawe informacje o największych „graczach” Steama w pierwszej połowy tego roku, jak i garść danych na temat ogólnej kondycji owej platformy.

Polscy gracze się zjednoczyli, w efekcie Polska jest trzecim krajem, który sprostał założeniom inicjatywy „Stop niszczeniu gier wideo”
Polscy gracze się zjednoczyli, w efekcie Polska jest trzecim krajem, który sprostał założeniom inicjatywy „Stop niszczeniu gier wideo”

Maciej Gaffke, 13 sierpnia 2024, 19:17

Polska to trzeci kraj, który osiągnął wymagany próg podpisów pod inicjatywą obywatelską „Stop niszczeniu gier wideo”. Do tej pory udało się zebrać ponad ćwierć miliona deklaracji poparcia.

Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku
Zwolnienia w branży gier. Aktualizowana lista studiów dotkniętych redukcjami w 2024 roku

Adrian Werner, 10 sierpnia 2024, 00:00

Skala zwolnień w branży gier poraża. Ten regularnie aktualizowany artykuł pozwoli Wam się połapać w tym, jakie studia dotknęły redukcje w tym roku.

Po 33 latach Game Informer kończy działalność. Właściciel magazynu sabotuje działania członków byłej redakcji
Po 33 latach Game Informer kończy działalność. Właściciel magazynu sabotuje działania członków byłej redakcji

Marcin Przała, 6 sierpnia 2024, 11:01

Legendarny magazyn poświęcony grom wideo – Game Informer – po 33 latach kończy swoją działalność. Otoczka tego wydarzenia nie spodobała się byłej już redakcji, co spotkało się z drastyczną reakcją właściciela GI, firmy GameStop.

Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje
Zdecydowana większość graczy ze Stanów Zjednoczonych daje się skusić na mikrotransakcje

Maciej Gaffke, 18 lipca 2024, 21:16

Amerykanie chętnie bawią się w grach wideo, a jeszcze chętniej kupują przedmioty w grach-usługach. Poznaliśmy szczegóły raportu Comscore's 2024 State of Gaming.

250 tysięcy dolarów za minutowy zwiastun. Co najmniej tyle płacą twórcy i wydawcy gier za występ na Summer Game Fest
250 tysięcy dolarów za minutowy zwiastun. Co najmniej tyle płacą twórcy i wydawcy gier za występ na Summer Game Fest

Jakub Błażewicz, 7 czerwca 2024, 10:15

Ceremonia otwarcia Summer Game Fest to spory wydatek dla deweloperów i wydawców, którzy chcą pokazać swoje gry w trakcie wydarzenia organizowanego przez Geoffa Keighleya.

Kultura wycieków na YouTube to zmora wydawców. Znany insider opisuje problem
Kultura wycieków na YouTube to zmora wydawców. Znany insider opisuje problem

Jakub Błażewicz, 4 czerwca 2024, 12:22

Po wycieku listy gier z pokazu State of Play Tom Henderson wskazuje, jak wielkim problemem dla wydawców gier jest niedyskrecja pracowników serwisu YouTube.

Gry wideo jako forma autokreacji. Coraz więcej graczy chciałoby bardziej przypominać swoje awatary
Gry wideo jako forma autokreacji. Coraz więcej graczy chciałoby bardziej przypominać swoje awatary

Jakub Błażewicz, 22 maja 2024, 10:00

Gry wideo to wciąż głównie forma relaksu, ale coraz częściej gracze chcą też wyrażać siebie w trakcie zabawy.

Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”
Wydawca Manor Lords skrytykował praktyki wydawnicze uderzające w deweloperów. „To głupi sposób na prowadzenie biznesu”

Jakub Błażewicz, 15 maja 2024, 10:05

Tim Bender z firmy Hooded Horse skrytykował „zakorzeniony” w branży zwyczaj uwzględniania przez wydawców klauzul dotyczących przepływu gotówki. Jego zdaniem jest to niekorzystne tak dla twórców, jak i graczy.

„Kogo obchodzi Metal Gear bez Kojimy?”. Kultowe marki są skazane na porażkę bez swoich ojców, twierdzi twórca RPG akcji No Rest for the Wicked
„Kogo obchodzi Metal Gear bez Kojimy?”. Kultowe marki są skazane na porażkę bez swoich ojców, twierdzi twórca RPG akcji No Rest for the Wicked

Marcin Bukowski, 12 maja 2024, 12:15

Zdaniem Thomasa Mahlera – twórcy No Rest for the Wicked – kultowe marki nie mają szans odnieść sukcesu bez swoich ojców. Jako przykład podaje on serię Metal Gear czy Gwiezdne wojny.

Gdy rynek działa w „trybie paniki”, ostoją dla gamingu jest Steam. Deweloperzy chwalą serwis, nazywając go „demokratyczną platformą” i „bastionem”
Gdy rynek działa w „trybie paniki”, ostoją dla gamingu jest Steam. Deweloperzy chwalą serwis, nazywając go „demokratyczną platformą” i „bastionem”

Maciej Gaffke, 27 kwietnia 2024, 10:01

Firma Valve przyczyniła się do wzmocnienia PC jako platformy do grania. Wszystko dzięki Steamowi, którego deweloperzy zachwalają w podcaście serwisu PC Gamer.

„Podjęcie ryzyka jest najmniej ryzykowną rzeczą, jaką możecie zrobić”. Twórca znakomitego Slay the Spire apeluje do wydawców i producentów gier AAA
„Podjęcie ryzyka jest najmniej ryzykowną rzeczą, jaką możecie zrobić”. Twórca znakomitego Slay the Spire apeluje do wydawców i producentów gier AAA

Jakub Błażewicz, 26 kwietnia 2024, 14:16

Casey Yano ze studia Mega Crit uważa, że tworzenie „hiperangażujących” gier nie jest wcale tak ryzykowne, jak podążanie za trendami.

„Gracze po prostu chcą, aby z nimi rozmawiano. Nie chcą być oszukiwani”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że tradycyjny marketing gier nie ma już racji bytu
„Gracze po prostu chcą, aby z nimi rozmawiano. Nie chcą być oszukiwani”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że tradycyjny marketing gier nie ma już racji bytu

Zuzanna Domeradzka, 25 kwietnia 2024, 21:01

Twórcy takich produkcji, jak Baldur’s Gate 3 czy EVE Online, wypowiedzieli się na temat marketingu w branży gier. Twierdzą, że gracze nie chcą być oszukiwani reklamami.

Gry-usługi w odwrocie? Większość deweloperów chce je mieć w swoim portfolio, ale aż 70% obawia się o ich trwałość
Gry-usługi w odwrocie? Większość deweloperów chce je mieć w swoim portfolio, ale aż 70% obawia się o ich trwałość

Zuzanna Domeradzka, 17 kwietnia 2024, 18:39

Mimo że spora część deweloperów chce tworzyć gry-usługi, to większość niepokoi się trwałością takiej strategii. Z nowego raportu dotyczącego branży gier wideo dowiadujemy się szczegółów na temat chęci monetyzowania produkcji.

„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą
„Gry zawsze będą niedokończone”. Weteran branży o szukaniu granicy miedzy „wystarczająco dobrą a jeszcze złą” grą

Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2024, 12:24

Gracze narzekają na niekompletne gry, ale jeden z twórców Falcona 4.0 i GeForce Now zwraca uwagę, że nie da się w praktyce ukończyć prac nad grą „w 100%”.

Czy sequel powinien być lepszy od poprzednika? Twórca RPG akcji No Rest For The Wicked i cyklu Ori twierdzi, że to nie takie proste
Czy sequel powinien być lepszy od poprzednika? Twórca RPG akcji No Rest For The Wicked i cyklu Ori twierdzi, że to nie takie proste

Jakub Błażewicz, 12 kwietnia 2024, 08:58

Gracze mają prawo oczekiwać, że sequele gier będą lepsze od poprzedników. Jednakże Thomas Mahler z Moon Studios (No Rest for the Wicked) zwraca uwagę, że stworzenie takiej kontynuacji to trudna sztuka.

Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier
Reżyser Fallout: New Vegas twierdzi, że wypalenie zawodowe „zastąpiło crunch jako główne zagrożenie dla branży gier"

Kamil Kleszyk, 11 kwietnia 2024, 15:53

Josh Sawyer jest zdania, że wypalenie zawodowe, a nie crunch, jest aktualnie największym zagrożeniem w branży gier. Twórca m.in. Fallouta: New Vegas twierdzi, że potrzebne są zmiany, a doprowadzić do nich mogą tylko deweloperzy, wywierając presję na przełożonych.

„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia
„Pomyłki, których można uniknąć”. Twórca Baldur’s Gate 3 twierdzi, że w branży nie ma miejsca na masowe zwolnienia

Kamil Kleszyk, 6 kwietnia 2024, 12:41

Reżyser wydawniczy Larian Studios, Michael Douse, odniósł się do trapiącej branżę gier fali zwolnień, nazywając ją „chorą”. Deweloper uważa, iż nieprawdą jest, że zwolnień nie można uniknąć.

Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane

Adam Zechenter, 31 marca 2024, 17:00

Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.

„Gorączka złota się skończyła”. Epic Games i Microsoft miały mocno przykręcić kurek z pieniędzmi dla twórców gier niezależnych
„Gorączka złota się skończyła”. Epic Games i Microsoft miały mocno przykręcić kurek z pieniędzmi dla twórców gier niezależnych

Michał Harat, 29 marca 2024, 20:47

Epic Games i Microsoft zakręcają kurek niezależnym deweloperom, przez co wkrótce mogą oni znaleźć się w finansowych tarapatach. Twórcy stojący za takimi hitami, jak Slay the Spire i Darkest Dungeon donoszą, że „gorączka złota” dla studiów indie minęła.

Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia
Tworzenie gier to za duże ryzyko. Deweloperzy komentują masowe zwolnienia

Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44

Masowe zwolnienia w branży to tylko po części efekt przesadnego rozrostu rynku w czasach pandemii. Zdaniem deweloperów tworzenie gier stało się kosztowne i ryzykowne.

Gier-usług ma być tylko więcej. Tworzy lub zamierza je stworzyć 95% deweloperów
Gier-usług ma być tylko więcej. Tworzy lub zamierza je stworzyć 95% deweloperów

Marcin Przała, 2 lutego 2024, 22:39

Najnowszy raport dotyczący branży gier wideo dostarcza nam szeregu ciekawych informacji na temat kondycji zespołów deweloperskich. Główny wniosek? Gry-usługi dalej rządzą, choć ich tworzenie obarczone jest coraz większymi kosztami, a także ryzykiem.

Zwolnienia w Microsofcie okiem branży. 2024 rok może być rekordowo zły dla twórców
Zwolnienia w Microsofcie okiem branży. 2024 rok może być rekordowo zły dla twórców

Jakub Błażewicz, 26 stycznia 2024, 12:25

„Dzięki” firmie Microsoft tylko w styczniu zwolniono tylu twórców, ilu przez połowę 2023 roku. Straty ponieśli m.in. twórcy Call of Duty oraz działy wydań pudełkowych i obsługi klienta Activision Blizzard.

„Dwa lata bólu” - eksperci o przyszłości branży i zwolnieniach
„Dwa lata bólu” - eksperci o przyszłości branży i zwolnieniach

Adrian Werner, 23 stycznia 2024, 13:00

Według ludzi z branży gier ciężkie czasy jeszcze nie dobiegły końca. Powinniśmy spodziewać się nie tylko kolejnych zwolnień, ale również wielu bankructw i zamkniętych studiów.

W 2023 roku przychody z gier mobilnych znów spadły. Wciąż przyprawiają jednak o zawrót głowy
W 2023 roku przychody z gier mobilnych znów spadły. Wciąż przyprawiają jednak o zawrót głowy

Marcin Przała, 10 stycznia 2024, 19:16

W 2023 roku segment gier mobilnych zaliczył spadek przychodów. Nadal jest to jednak absolutny lider rynku gier wideo, a sumy, które generuje, przyprawiają o przysłowiowy zawrót głowy.

Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok
Gry-usługi stracą, Switch 2 skradnie show. Oto prognozy na 2024 rok

Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 13:47

Gry-usługi pozostaną na szczycie, ale mocno stracą w oczach twórców gier w 2024 roku. To jedna z prognoz analityków, którzy oczekują też m.in. debiutu Switcha 2.

Sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier, twierdzą analitycy branży gamingowej
Sztuczna inteligencja przyspieszy tworzenie gier, twierdzą analitycy branży gamingowej

Jakub Błażewicz, 4 stycznia 2024, 11:54

Analitycy wierzą, że w 2024 roku twórcy będą częściej wykorzystywać sztuczną inteligencję przy produkcji gier, ale też pozwoli ona na ich tworzenie większej liczbie osób.

2023 rok rekordowy pod względem liczby znakomitych premier gier, łyżką dziegciu masowe zwolnienia
2023 rok rekordowy pod względem liczby znakomitych premier gier, łyżką dziegciu masowe zwolnienia

Marcin Przała, 31 października 2023, 14:13

2023 rok obfituje w premiery znakomitych gier – oceny krytyków sugerują, że ostatnie miesiące w gamingu to być może najlepszy okres w historii elektronicznej rozrywki. Jednocześnie branża zmaga się z falą masowych zwolnień.

Peter Molyneux uważa, że współczesne gry i ich twórcy stronią od ryzyka: „kiedyś wstyd było robić sequele”
Peter Molyneux uważa, że współczesne gry i ich twórcy stronią od ryzyka: „kiedyś wstyd było robić sequele”

Kamil Kleszyk, 3 października 2023, 13:25

Według twórcy Fable, Petera Molyneuxa, obecne realia panujące w branży gamingu skutecznie blokują deweloperów przed tworzeniem zupełnie nowych, rewolucyjnych marek.

Strajk aktorów może przenieść się na gry, przyszłość branży zależy od trwających negocjacji [Aktualizacja]
Strajk aktorów może przenieść się na gry, przyszłość branży zależy od trwających negocjacji [Aktualizacja]

Maciej Gaffke, 29 września 2023, 09:06

Ważą się losy strajku w branży gier. Jednym z głównych postulatów SAG-AFTRA jest ochrona aktorów głosowych przed sztuczną inteligencją.

350 zł za grę to już za mało. Wydawcy monetyzują niecierpliwość
350 zł za grę to już za mało. Wydawcy monetyzują niecierpliwość

Tytus Stobiński, 15 lipca 2023, 17:07

Przedpremiera, wczesna premiera i premiera właściwa, czyli jak sprzedawać nam nasz wolny czas i brać za to niemałe pieniądze.

Mamy problem z klasycznymi grami - aż 87% z nich nie da się już „normalnie” zdobyć
Mamy problem z klasycznymi grami - aż 87% z nich nie da się już „normalnie” zdobyć

Adam Celarek, 10 lipca 2023, 21:02

Od wielu lat branża growa mierzy się z problemem utrwalania własnego dziedzictwa. Przykre wnioski dotyczące aktualnego stanu rzeczy przedstawione zostały w raporcie Video Game History Foundation.

Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku
Gry dla „hardkorowych graczy” to coraz mniejsza część rynku

Adam Celarek, 20 czerwca 2023, 13:05

Raport ukazujący kształt amerykańskiego rynku growego prowadzić może do zaskakujących wniosków. Szczególnie interesująca wydaje się zaś postępująca dysproporcja wśród najważniejszych gałęzi branży.

GRYOnline.pl patronem medialnym Games Invest Forum
GRYOnline.pl patronem medialnym Games Invest Forum

Hubert Śledziewski, 1 marca 2023, 20:05

W przyszłym tygodniu odbędzie się wydarzenie Games Invest Forum 2023, podczas którego przedstawiciele firm związanych z gamingiem będą dyskutowali o prawdziwych wartościach w branży gier.

„Współcześni gracze są traktowani jak idioci”, twierdzi twórca Democracy 4
„Współcześni gracze są traktowani jak idioci”, twierdzi twórca Democracy 4

Hubert Śledziewski, 24 lutego 2023, 22:10

„Czasami gry wideo powinny być przytłaczające, trudne czy przerażające” – twierdzi Cliff Harris, twórca serii Democracy. Uważa jednak, że jest ich coraz mniej, gdyż „współcześni gracze są traktowani jak idioci” przez deweloperów.

Założyciel Techlandu wysoko na liście najbogatszych Polaków
Założyciel Techlandu wysoko na liście najbogatszych Polaków

Sonia Selerska, 23 lutego 2023, 14:27

Paweł Marchewka po raz kolejny znalazł się na liście 10 najbogatszych Polaków według magazynu Forbes. Jego pozycja w rankingu rośnie z roku na rok.

Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców
Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców

Wiktor Szczęsny, 30 listopada 2022, 12:43

Dzięki inwestycji Globant Group w Krakowie w ciągu 5 lat powstanie Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych. Kosztowne przedsięwzięcie ma pomóc polskiej branży gier wideo złapać wiatr w żagle.

Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem
Rynek gier traci mimo wzrostu liczby graczy; wiemy, co może być powodem

Wiktor Szczęsny, 22 listopada 2022, 10:00

Branża gamingowa w ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zwiększyła swoje zasięgi. W efekcie graczy z roku na rok jest coraz więcej. Jednocześnie wartość rynku w 2022 roku istotnie się skurczyła. Sytuacja zatem nie jest prosta.

Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy
Skąd przyszła plaga opóźnień gier? Szef Xbox Game Studios tłumaczy

Michał Ciężadlik, 5 września 2022, 18:32

Szef Xbox Game Studios, Matt Booty, podczas panelu na PAX West wyjaśnił przyczynę obecnej fali opóźnień w branży. Przy okazji deweloper wyraził życzenie, by zaprzęc sztuczną inteligencję do testowania gier.

Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów
Twórca Podróży przyznaje, że gry-usługi są najlepsze dla życia developerów

Hubert Śledziewski, 2 sierpnia 2022, 14:20

Współtwórca kultowej Podróży, Jenova Chen ze studia thatgamecompany, twierdzi, że praca nad grami-usługami jest znacznie mniej stresująca niż klasyczna produkcja. Pozwala również zachować zdrową równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.