Gracze spędzają więcej czasu na oglądaniu gier na YouTube i Twitchu, niż na faktycznym graniu
Według raportu Midia Research gracze spędzają więcej czasu na oglądaniu treści wideo o grach, niż na faktycznym graniu. Artykuł podkreśla, że wydawcy mają jeszcze duże pole do powiększenia przychodów.
Internetowe treści skupiające się na tematyce gier stale zyskują na popularności. Platformy takie jak Twitch czy YouTube są chętnie odwiedzane przez bardzo dużą część graczy, którzy spędzają na nich wiele godzin. Czasami nawet więcej niż na faktycznym graniu.
Jak podaje serwis GamesIndustry.biz, nowy raport Midia Research wskazał, że fani wirtualnej rozgrywki, jaką są gry, spędzają więcej czasu na oglądaniu ich, niż na faktycznym graniu. Przeciętny gracz przeznacza na gry 7,4 godziny tygodniowo i 8,5 godziny na oglądanie filmów z nimi związanych.
Ponadto raport wykazał, że 24% graczy konsolowych/PC i 48% „kupujących treści w grach” ogląda materiały związane z grami przynajmniej raz w miesiącu.
Badanie Midia Reseach ma na celu „podkreślić niewykorzystany potencjał wydawców gier do wprowadzania treści wideo do własnych ekosystemów”. Według raportu na stole wciąż leży bardzo dużo pieniędzy do zgarnięcia, a firmy zajmujące się tworzeniem i wydawaniem gier oddają „znaczne możliwości generowania przychodu zewnętrznym platformom wideo”.
Nadszedł czas, aby wydawcy gier zaczęli postrzegać materiały wideo w grach jako coś więcej niż tylko marketing. Odzyskując zaangażowanie w treści wideo, wydawcy zyskują potencjał do odblokowania nowych źródeł dochodu, takich jak reklamy, i napędzania wzrostu.
Jako przykład stale rosnącej popularności treści wideo skupiających się na grach można podać turniej Worlds 2024, który zakończył się w zeszłym miesiącu. Było to najchętniej oglądane wydarzenie esportowe w historii, śledzone w szczytowym momencie przez 6,9 mln osób. Pobiło tym samym poprzedni rekord ustanowiony przez Worlds 2023 o ponad 500 tysięcy widzów.