Tenpenny Tower - Tenpenny Tower | Questy poboczne Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Tenpenny Tower: Tenpenny Tower
Zleceniodawca: Szef Gustavo [Tenpenny Tower ]
Opis: Okazja do zaliczenia tego zadania pojawi się już na samym początku Twojej przygody z grą, niemniej z wykonaniem questu warto się trochę wstrzymać. Jest to uwarunkowane nie tyle wyposażeniem, co niektórymi umiejętnościami postaci (kradzież, otwieranie zamków, retoryka itp.), które wypadałoby w pierwszej kolejności rozwinąć. Do questu oficjalnie przystąpisz dopiero po przekroczeniu głównej bramy Tenpenny Tower , ale warto wysłuchać rozmowy pomiędzy ghulem , a wartownikiem , której będziesz świadkiem po znalezieniu się w okolicach wieżowca (screen). Po przedostaniu się do środka porozmawiaj z szefem ochrony Gustavo . Znajdziesz go przed budynkiem lub w głównym holu. Wysłuchaj problemu z ghulami i zaoferuj swą pomoc. Bez obaw - nawet jeśli teraz zgodzisz się na wyeliminowanie stworów , to i tak będziesz mógł bez żadnych konsekwencji tę decyzję zmienić. Warto też się potargować o ewentualne wynagrodzenie. Jeśli będziesz wystarczająco przekonujący, Gustavo nie tylko podwyższy stawkę, ale już teraz podaruje Ci jakąś broń (najprawdopodobniej karabin szturmowy ).
Dotrzyj do Bocznicy kolejowej Warrington , o której wspomniał Gustavo (musisz się zapytać go o dokładną lokalizację). Nie idź bezpośrednio na Stację Warrington , gdyż znajdująca się tam brama jest zamknięta od środka. Po znalezieniu się w środku musisz przebić się przez tunele okupowane przez kilkanaście zdziczałych ghuli . Do eliminacji tych stworów warto używać shotguna , który jest zabójczo skuteczny na krótkich dystansach. Nie daj się jednak żadnemu z potworów zaskoczyć. Uważaj także na promieniowanie, trzymając się z dala od charakterystycznych beczek. Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym przywitany zostaniesz przez Michaela Mastersa . Zgodnie z jego poleceniem schowaj broń i przystąp do krótkiej pogawędki. Powróć na dół i skieruj się do otwartej bramki. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do kryjówki ghuli (screen). To właśnie tu musisz podjąć decyzję odnośnie tego, jak chcesz postąpić.
Pozytywny / neutralny sposób ukończenia zadania:
W trakcie rozmowy z Roy'em dowiesz się, że jego dążeniem jest znalezienie lokum dla siebie i swoich przyjaciół wewnątrz Tenpenny Tower . Obiecaj udzielić mu w tej kwestii wsparcia i powróć do wieży. Wejdź do środka i skorzystaj z windy w celu przetransportowania się do apartamentów. Musisz przedostać się do apartamentu Tenpenny'ego , który pilnowany jest przez strażnika . Możesz skorzystać z perswazji, użyć wykradzionego od niego lub od szefa Gustavo klucza, bądź też włamać się do środka. Wybierz windę prowadzącą na sam szczyt wieży. Porozmawiaj z Allistairem i porusz problem ghulów (screen). Dowiesz się, że Tenpenny zgodzi się na przyjęcie nowych lokatorów , o ile zaaprobują to wybrani mieszkańcy Tenpenny Tower .
Na liście znajduje się pięć nazwisk. Są to Anthony Ling , Lydia Montenegro , Susan Lancaster , Edgar Wellington II oraz Micky Wellington . Najbardziej oczywiste rozwiązanie zakłada przekonanie do Twych racji każdej z pięciu osób . Za każdym razem rozmowa będzie miała praktycznie identyczny przebieg. Wykorzystując zdolności perswazji musisz przekonywać lokatorów do wyrażenia zgody na przybycie Roy'a i jego kumpli (screen). Spowoduje to też, że nagrodzony zostaniesz pozytywną karmą. Negatywne rozwiązanie problemu zakłada, że dokonasz egzekucji na wszystkich pięciu postaciach , ale muszą to być ciche zabójstwa (np. we śnie), dzięki czemu nie wzbudzisz podejrzeń innych mieszkańców Tenpenny Tower . Możesz także wykazać się odrobiną sprytu, w inny sposób pozbywając się ważnych osobistości . Otwórz sejfy w sklepach prowadzonych przez Anthony'ego Linga i Lydię Montenegro , a doprowadzisz do tego, że zostaną posądzeni o kradzież. Udaj się następnie do apartamentu Susan Lancaster i odszukaj list miłosny , który otrzymała od Edgara Wellingtona II . Przeczytaj list i udaj się do Micky Wellington . Pokaż kobiecie znalezisko, a będziesz miał problem z głowy.
Po wykonaniu ustalonych zadań powróć do Tenpenny'ego . Wyrazi on zgodę na przybycie ghuli , a także obdaruje Cię 500 kapslami. Nie pozostało Ci już nic innego, jak tylko udać się do kryjówki ghuli i przekazać im dobre wieści. Roy podaruje Ci maskę ghula , dzięki której będziesz mógł przyśpieszyć eksplorację terenów okupowanych przez zdziczałe ghule .
Negatywne sposoby ukończenia zadania:
Najbardziej oczywiste rozwiązanie tego problemu to całkowita eliminacja ghuli (screen), spełniając tym samym życzenie szefa Gustavo . Nie jest to szczególnie trudne, a to dlatego, że masz do zabicia tylko kilka stworów . Ghule , o których jest mowa w założeniach tej misji, są ponadto kiepsko wyposażone i noszą słabe zbroje, tak więc nie musisz się obawiać, że będą stawiać duży opór. Po wykonanej akcji musisz powrócić do Tenpenny Tower i porozmawiać z Gustavo celem odebrania ustalonej wcześniej ilości kapsli.
Alternatywne rozwiązanie problemu zakłada sprzymierzenie się z ghulami celem udzielenia im wsparcia przy przejęciu kontroli nad Tenpenny Tower . Możesz własnoręcznie pozbyć się wszystkich mieszkańców wieży, ale nie jest to prosta sprawa. Lepiej będzie wysłuchać planu opracowanego przez ghule . Od Roy'a Phillipsa dowiesz się, że będziesz musiał otworzyć tajne przejście, łączące podziemia wieży z tunelami metra. Umożliwi to Roy'owi przeszmuglowanie na teren wieży kilkunastu zdziczałych ghuli , które dopełnią dzieła zniszczenia. Wracaj do Tenpenny Tower .
W pierwszej kolejności musisz zdobyć klucz , dzięki któremu uzyskasz dostęp do piwnicy. Możesz spróbować poprosić o klucz Gustavo , ale pomysł ten spali raczej na panewce. Warto więc zaczekać aż mężczyzna ułoży się do snu i go okraść (screen). Musisz zabrać tylko jedną rzecz, a mianowicie klucz do pomieszczenia z generatorem Tenpenny'ego . Do wykonania tej czynności nie potrzeba uzyskać ściśle wymaganej ilości punktów, choć oczywiście słaby rozwój umiejętności skradania się zaowocuje zwiększeniem ryzyka złapania. Jeśli nie chcesz czekać aż Gustavo ułoży się do snu, zlokalizuj Herberta Dashwooda . Możesz przekonać go do przekazania Ci klucza , bądź też go okraść.
Udaj się teraz do pokazanej na screenie lokacji, a mianowicie Wejścia do metra i generatora . Włam się do terminalu bezpieczeństwa. Nie musisz na szczęście dysponować szczególnymi umiejętnościami, gdyż wykorzystuje on jedne z najgorszych zabezpieczeń. Z menu głównego wybierz funkcję Otwórz właz bezpieczeństwa. Jeśli mimo wszystko nie możesz sobie poradzić, skorzystać z dowolnej broni w celu zniszczenia jednego z generatorów. Zbliż się do okiennicy i wysłuchaj podziękowania Roy'a . Zgodnie z jego prośbą, spotkaj się z nim przy wejściu do wieży. Wyjdź więc z piwnicy tą samą drogą i skieruj się do głównych drzwi prowadzących do Tenpenny Tower . Po drodze warto przygotować sobie jakąś dobrą giwerę. Strzelba bojowa w zupełności wystarczy, gdyż to ghule zajmą się całą "czarną robotą".
Roy przekaże Ci maskę ghula , którą zgodnie z jego sugestią warto teraz założyć. Umożliwi Ci ona mianowicie swobodne przemieszczanie się pomiędzy zdziczałymi ghulami , bez obawy o to, że zostaniesz przez jedną z bestii zaatakowany. Musisz teraz pomóc Roy'owi i innym ghulom w zabezpieczeniu całej wieży (screen). Oznacza to konieczność wyeliminowania wszystkich mieszkańców . Znajdują się oni na trzech poziomach. Zacznij od parteru, zaglądając do toalet i kliniki. Następnie skorzystaj ze schodów żeby przedostać się do górnych pomieszczeń (oznaczone jako Tenpenny Tower - korytarz ). Na koniec zostaw sobie luksusowe apartamenty, do których możesz się przedostać wyłącznie z wykorzystaniem windy. Wśród poległych znajdzie się też oczywiście Tenpenny . Po zakończonych walkach udaj się do Roy'a , który podziękuje Ci za udzieloną pomoc.