Canterbury Commons - Nadludzki gambit | Questy poboczne Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Canterbury Commons: Nadludzki gambit
Zleceniodawca: Wujek Roe [Canterburry Commons ]
Opis: Tuż po zakończeniu walk pomiędzy Entomologią a Mechanikiem na ulicach Canterburry Commons zaczepi Cię Wujek Roe . Zadanie to uaktywnione zostanie w trakcie rozmowy z nim. W pierwszej kolejności musisz zająć się odnalezieniem kryjówek obu walczących ze sobą postaci. Możesz oczywiście skorzystać z poniższego opisu, lecz dla porządku warto odszukać Dereka Paciona i zapytać go o potencjalne kryjówki obu superbohaterów (screen). Korzystając z okazji powinieneś także przepytać innych mieszkańców wioski , między innymi Joe Portera . Więcej na temat walczących ze sobą postaci (włącznie z ich personaliami) możesz ponadto dowiedzieć się jeśli zdecydujesz się na wizytę w siedzibie Hubris Comics . Od Dereka dowiesz się, że Entomologia ma kryjówkę na północ od Canterburry Commons . Siedziba Mechanika jest zaś zlokalizowana na szczycie pobliskiego wzgórza.
Entomologia:
Zadanie to można rozwiązać na wiele różnych sposobów. Dokonajmy jednak podziału ze względu na poszczególne postaci. Wejście do kryjówki Entomologii znajduje się w zaznaczonym na Twojej podręcznej mapie miejscu, lecz nie radziłbym z niego korzystać, gdyż musiałbyś przebić się przez stada mrówek . Ponadto ścieżka ta usiana jest licznymi pułapkami. Zamiast tego zlokalizuj alternatywne wejście, posługując się namiarami z poniższego screena. Otwórz Kratę w kanałach do Kryjówki Entomologii , a po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym przebywa poszukiwana przez Ciebie osoba . Zbliż się do tronu, na którym siedzi, a automatycznie zainicjowana zostanie rozmowa.
Entomologię możesz oczywiście zabić, co wydaje się być najbardziej oczywistym rozwiązaniem (utrata karmy). Byłoby to bardzo proste, choć po wykonanej egzekucji musiałbyś szybko ulotnić się na powierzchnię. W tym momencie mógłbyś też zakończyć już quest, gdyż zażegnałoby to problem walk zachodzących w regionie. Kobietę-mrówkę możesz także przekonać do przystąpienia do wspólnego ataku na Mechanika . W takiej sytuacji musisz jej towarzyszyć w wyprawie do Centrum naprawy robotów . Najciekawsze rozwiązanie tej sprawy to przekonanie Entomologii do tego, że nie postępuje słusznie (screen). Nie jest to jednak proste. Musisz dysponować talentem kobieciarz , bądź też znać jej prawdziwe imię i nazwisko (od Joe Portera lub z Hubris Comics ). Niezależnie od obranej metody działania, z kryjówki warto wyjść tą samą drogą.
Mechanik:
W przypadku Mechanika sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Kryjówka tego superbohatera to Centrum naprawy robotów . Musisz skorzystać z głównego wejścia do budynku. Także i w tym przypadku do celu prowadzą dwie różne drogi. Zdecydowanie łatwiej możesz dotrzeć do Kuźni Mechanika korzystając z pokazanej na screenie windy. Niestety, czynność ta wymaga wykazania się zaawansowanymi umiejętnościami łamania zamków. W rezultacie dojdzie więc zapewne do tego, że będziesz musiał przebić się przez całą fabrykę. Zwyciężyć jest tu niezwykle trudno, a to dlatego, że na terenie fabryki znajdują się potężne maszyny . W szczególności uważaj na roboty strażnicze oraz wieżyczki obronne . Do eliminacji napotykanych robotów używaj granatów i min EM , a bardziej oddalone cele niszcz z użyciem wyrzutni rakiet czy innej broni tego typu. Zdecydowanie nie polecam sprintu przez fabrykę, gdyż akcja taka zakończy się zapewne niepowodzeniem.
Jeśli nie chcesz tracić czasu na użerania się z wieżyczkami , możesz rozejrzeć się za dwoma terminalami bezpieczeństwa, które pozwolą Ci je wyłączyć. Docelowo musisz przedostać się na górne balkoniki. Zbadaj wszystkie biura, kolekcjonując cenny ekwipunek. Znajdziesz też drzwi prowadzące do Kuźni Mechanika . Po dotarciu na miejsce znajdziesz się w niewielkim pomieszczeniu. Nie musisz tu na szczęście spędzić dużo czasu. Podejdź do pokazanego na screenie automatu na kawę i wciśnij klawisz akcji. W efektowny sposób otworzą się kolejne przegrody, a Ty będziesz mógł przedostać się do kryjówki Mechanika .
Sprawa jest bardzo zbliżona do Entomologii . Możesz na miejscu dokonać na Mechaniku egzekucji, bądź też nakłonić go do wspólnego ataku na kobietę-mrówkę . Sprawę będziesz tu miał o tyle ułatwioną, że Entomologia zjawi się w międzyczasie w fabryce. Najlepszym możliwym rozwiązaniem jest jednak przekonanie Mechanika , że jego czyny zagrażają bezpieczeństwu mieszkańców Canterburry Commons (screen).
Dodatkowe informacje / zakończenie:
W zależności od podjętych decyzji możesz wejść w posiadanie kostiumu Entomologii , hełmu Entomologii , kostiumu Mechanika i hełmu Mechanika . O ile zbroje są bardzo przeciętne, o tyle hełmami warto się zainteresować, gdyż zapewniają solidną ochronę przed obrażeniami głowy. Ponadto możesz otrzymać specjalne nagrody od uczestników konfliktu za zabicie konkurenta. Nie zapomnij powrócić do Wujka Roe po odbiór nagrody. Oprócz umówionej stawki możesz otrzymać premię za pozostawienie obu superbohaterów przy życiu.