Główne lokacje R (cz.1) | Świat gry Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Raven Rock
CIEKAWOSTKI
- Po wyjściu z siedziby Enklawy spotkasz Fawkesa , ale tylko jeśli pozwoliłeś mu ujść z życiem podczas eksploracji Krypty 87 . Bestia pomoże Ci w wyeliminowaniu przeciwników , jak również z chęcią do Ciebie dołączy. Musisz jednak dysponować wysoką karmą żeby taka operacja mogła dojść do skutku.
DRUŻYNA
- Fawkes - Jeśli pozwoliłeś odejść Fawkesowi podczas przemierzania pomieszczeń Krypty 87 , to po wyjściu z Raven Rock będzie mógł do Ciebie dołączyć. Wymagane jest jednak to żeby grać dobrą postacią. Fawkes to bez dwóch zdań najlepszy pomocnik, choćby z uwagi na to, że już na starcie dysponuje potężnym laserem Gatlinga .
Republika Dave'a
CIEKAWOSTKI
- Przy pierwszej wizycie w Republice Dave'a powita Cię Rachael . Przekonanie jej do tego żeby wpuściła Cię do środka nie powinno Ci przysporzyć większych kłopotów. Możesz poprosić ją o doprowadzenie do prezydenta Dave'a , bądź też znaleźć go osobiście, udając się do Kapitolu Republiki Dave'a .
- Prezydenta Dave'a możesz poprosić o azyl, uiszczając opłatę w wysokości 250 kapsli, bądź też przynosząc mu karabin myśliwski . Zdecydowanie polecam ten drugi wariant, szczególnie że pożądana przez niego giwera znajduje się na wyposażeniu wielu bandytów i supermutantów . Opcjonalnie możesz przekonać go do tego, że jesteś ambasadorem Pustkowii . Wtedy nie musisz płacić za pobyt, ani nie zmuszony zostaniesz do opuszczenia Republiki .
- Z postacią Dave'a bezpośrednio powiązany jest miniquest. Dotyczy on wyborów nowego przywódcy. Tradycyjnie już zadanie to można rozwiązać na kilka różnych sposobów. Najbardziej oczywisty wariant zakłada umożliwienie Dave'owi zdobycia reelekcji. W tym celu musisz porozmawiać z czterema postaciami - Bobem , Shawną , Jessicą oraz Rosie . W każdym przypadku należy wybrać opcję dialogową Musisz oddać głos (screen). Cierpliwie zaczekaj teraz aż każda osoba odda głos, po czym powróć do Dave'a . Po przeliczeniu głosów i uzyskaniu satysfakcjonującego go wyniku zdobędziesz 25 kapsli.
Opcjonalnie możesz przekonać Boba lub Rosie do tego żeby sami wzięli udział w wyborach jako kandydaci na fotel prezydenta . Musisz jednak wykazać się nieprzeciętną retoryką żeby każda taka akcja zakończyła się sukcesem. Po wybraniu kontrkandydata w analogiczny sposób poleć wszystkim czterem postaciom oddanie głosów. Powróć do Kapitolu i przekaż Dave'owi wieści o ponagleniu obywateli . Ustaw się teraz szybko przy pokazanej na screenie urnie. Zaczekaj aż Dave ją otworzy i szybko wciśnij klawisz akcji. Z urny możesz wyjąć wszystkie kartki poza głosem na wybranego przez siebie kandydata . Dave będzie oburzony rezultatem i opuści swoją Republikę , wyruszając do Old Olney . Porozmawiaj z nowym przywódcą , a uzyskasz hasło do sejfu Dave'a . W środku znajdziesz potężny karabin usypiacz , ale jego kradzież zaowocuje obniżeniem karmy.
- Od Dave'a dowiesz się, że klucze, które są potrzebne Crowley'owi (poboczny quest Trzeba im strzelać w głowę) do uzyskania dostępu do Fortu Constantine .
- Jeszcze przed rozwiązaniem miniquestu dotyczącego wyboru nowego lidera możesz udać się w godzinach popołudniowych do Muzeum Dave'a , a będziesz świadkiem wykładu na temat ukochanego przez wszystkich przywódcy .
Rockbreaker's Last Gas
CIEKAWOSTKI
- Wokół stacji benzynowej nie odnajdziesz żadnych cennych przedmiotów. Warto udać się natomiast na zachód. W pokazanym na screenie miejscu znajduje się chatka. Dokładnie jest to szczyt większego wzgórza. Wejdź do Opuszczonego szałasu . Włamanie się do jednej z szafek wymaga maksymalnego rozwinięcia umiejętności otwierania zamków. Jeśli zdołasz ją otworzyć, wejdziesz w posiadanie bardzo cennej snajperki - karabinu Victory . Uważaj przy wyjściu z szałasu, gdyż możesz zostać napadnięty przez najemników kompanii Szpona .