Finał - Sprzymierzenie się z Ashurem (cz.1) | The Pitt | Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Sprzymierzenie się z Ashurem
Opis: Ashur jest na całe szczęście bardziej "wyrozumiały" niż mógłbyś się spodziewać, tak więc nie musisz kłamać mu w żywe oczy, wybierając te odpowiedzi, które w największym stopniu trafiłyby w gusta łowców . Generalnie na samym początku rozmowy nie możesz jedynie wybrać ostatniej trzeciej kwestii dialogowej, bo zainicjowałoby to walkę. Wybieraj więc pomiędzy dwoma pierwszymi wariantami. W trakcie samej rozmowy dwukrotnie możesz popisać się wysoko rozwiniętą retoryką [#136]. Na szczęście nawet jeśli zawalisz próbę Speech, to i tak nie zezłościsz Ashura . Zgódź się na udzielenie mu wsparcia w powstrzymaniu zapędów Wernhera i innych zbuntowanych niewolników . Pod koniec rozmowy Ashur poleci Ci porozmawianie z jego żoną Sandrą , która wyjawi Ci więcej informacji na temat "lekarstwa". Ashur zmuszony zostanie do opuszczenia tej komnaty, wyruszając do walk z niewolnikami , którzy wdarli się na teren dzielnicy Uptown .
[#136]
Sandrę odnajdziesz w pomieszczeniu, do którego prowadzi korytarz zlokalizowany na prawo od głównej komnaty Ashura . Zanim porozmawiasz z kobietą , możesz dokładniej zbadać jeden z okolicznych komputerów. Dowiesz się między innymi na temat przeprowadzanych badań oraz że lekarstwem jest... jej własne dziecko . Zainicjuj rozmowę z Sandrą [#137]. Podobnie jak w przypadku Ashura , nie musisz być wobec niej przesadnie uprzejmy. Rozmowa ta zakończy się w pozytywny sposób przy założeniu, że nie odbierzesz kobiecie jej dziecka . Możesz natomiast w pewnym stopniu kwestionować jej decyzje. Po zakończeniu rozmowy z Sandrą powróć do Wejścia do schronienia , po czym wyjdź z budynku.
[#137]
Jak zapewne zauważyłeś, na zewnątrz toczą się zażarte boje między łowcami , a niewolnikami . Ci drudzy będą do Ciebie wrogo nastawieni, ALE nie atakuj ich ponieważ zablokowałbyś sobie w ten sposób opcje dialogowe z Mideą i Wernherem , do których dotrzesz już za niedługo. Zwróć uwagę natomiast na niektórych obecnych tu łowców , bo będą używali wyrzutni rakiet . Od jednego z poległych sojuszników warto zabrać taką broń, naturalnie przy założeniu, że giwery takiej jeszcze nie posiadasz. Musisz teraz udać się do dzielnicy Downtown , a to oznacza konieczność powrotu na badane już wcześniej balkoniki. Uważaj w szczególności podczas pokonywania wąskich sekcji ponieważ ominięcie niektórych zbuntowanych niewolników nie będzie łatwą sprawą. Wybierz pokazane na poniższym screenie [#138] drzwi i potwierdź chęć podróży do dzielnicy Downtown .
[#138]
Zauważ, że eksplorację dzielnicy Downtown rozpoczynasz na wyżej położonych balkonikach. Nie śpiesz się z zejściem na dół jeśli nie chcesz atakować niewolników . Możesz też oczywiście zbadać balkoniki, rozmawiając z takimi osobistościami jak Harris (sprzedaje żywność i narkotyki) czy Friday (sprzedaje i naprawia zbroje oraz bronie). Rozglądaj się też za sejfami i skrytkami, ale nie tykaj przedmiotów, które należą do łowców . Zejdź w końcu na dół i wejdź do Kwatery Midei . Zainicjuj rozmowę. Lokalizację Wernhera możesz od niej wydobyć na co najmniej cztery różne sposoby:
1) Wygrywając próbę Speech, do czego wymagana jest wysoko rozwinięta retoryka [#139].
2) W przypadku przegrania próby Speech zastraszając ją groźbą wymordowania wszystkich niewolników (druga opcja dialogowa).
3) Wykradając dokument z lokalizacją kryjówki Wernhera z jej kieszeni.
4) Zabijając ją i zabierając dokument z jej ciała.
W miarę możliwości nie zabijaj Midei , dzięki czemu nie zablokujesz sobie możliwości odbycia rozmowy z Wernherem .
[#139]