Rozwój postaci - talenty (cz.3) | Porady Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
ROZMIAR SIĘ LICZY - lvl8; wymagania: Wytrzymałość 5; rangi: 3 Działanie: każdy poziom rozwija Broń ciężką o 15 punktów Uwagi: Z jednej strony oferowane przez grę profity są całkiem spore. Z drugiej jednak modyfikowany jest tylko jeden parametr. Porównywalne efekty można osiągnąć chociażby poprzez zwiększenie liczby przyznawanych co poziom punktów umiejętności lub odnajdując książki opisujące ten problem. Decyzja należy do Ciebie. Ja radziłbym przeznaczyć na ten cel maksymalnie jeden punkt z trzech możliwych. | |
TOWAR Z ODZYSKU - lvl8; wymagania: Szczęście 5; rangi: 1 Działanie: odnajdywanie dodatkowej liczby amunicji (ok. 2x więcej) w skrzyniach, szafkach itp. Uwagi: Tu również powstaje dylemat. Pozyskanie amunicji jest bardzo kłopotliwe, toteż każde znalezisko jest bardzo cenne. Możesz rozważyć wykupienie tego profitu, ale tylko jeśli masz w planach używanie broni, do których odnajdywanie dużych zapasów amunicji bywa kłopotliwe. | |
DZIECKO NOCY - lvl10; rangi: 1 Działanie: premia do inteligencji i percepcji (po 2 punkty, ale nie więcej niż 10) po zachodzie Słońca Uwagi: Ciekawy profit, ale tylko jeśli nie masz nic przeciwko nocnym wyprawom po Stołecznych Pustkowiach. Lepiej jest jednak eksplorować okolicę za dnia, gdyż w przeciwnym wypadku można przeoczyć wiele ciekawych lokacji czy znalezisk. | |
FINEZJA - lvl10; rangi: 1 Działanie: zwiększona szansa zadania obrażeń krytycznych, odpowiadająca dodaniu pięciu punktów Szczęścia Uwagi: Ciekawy talent, który niewątpliwie umili Ci staczanie walk z przeciwnikami. Dla lepszego efektu warto we własnym zakresie zadbać o zwiększenie Szczęścia, co spotęguje końcowy efekt. | |
PIASKOWY DZIADEK - lvl10; wymagania: Skradanie się 60; rangi: 1 Działanie: możliwość zabicia człowieka lub ghula we śnie bez wszczynania alarmu Uwagi: Profit, który cechuje się interesującym działaniem, ale jest stosunkowo mało praktyczny. Rozważ jego zakup jeśli grasz złą postacią. Musisz być jednak cierpliwy i likwidować swoje ofiary dopiero po tym jak ułożą się do snu. Często wiąże się to też koniecznością włamania do ich domostw. | |
PRZYJACIEL ZWIERZĄT - lvl10; wymagania: Charyzma 6; rangi: 2 Działanie: neutralność ze strony dzikich zwierząt (poziom 1) lub możliwość sprzymierzenia się z nimi w walce z innymi przeciwnikami (nie zwierzętami) Uwagi: Stosunkowo ciekawy profit, lecz niestety nie obejmuje on tak potężnych istot jak błotniaki czy radskorpiony. Mimo wszystko rozważ przeznaczenie co najmniej jednego punktu na jego rozwój, zwłaszcza jeśli masz w planach odwiedzenie Tuneli yao guai czy innych tego typu lokacji. | |
SZAŁ KUJONA! - lvl10; wymagania: Nauki ścisłe 50, Inteligencja 5; rangi: 1 Działanie: zwiększenie siły do 10 punktów oraz odporności na obrażenia o 50% w momencie gdy liczba punktów zdrowia spadnie poniżej 20% Uwagi: Ciekawy talent, choć niekoniecznie przydatny na polu bitwy. W grze zdarzają się bitwy kiedy to balansowanie na skraju śmierci jest czymś naturalnym, ale przez większą część zabawy nie docenisz jego walorów. W obliczu zaledwie 20 poziomów doświadczenia lepiej więc przeznaczyć posiadane punkty profitów na coś innego. | |
TAJEMNICZY NIEZNAJOMY - lvl10; wymagania: Szczęście 6; rangi: 1 Działanie: pojawianie się Tajemniczego Nieznajomego w trakcie niektórych walk z użyciem systemu V.A.T.S. Uwagi: Kolejny z serii dziwacznych talentów, który nabywa się raczej z ciekawości, a nie z uwagi na jego końcową jakość. Paradoksalnie powinieneś rozważyć wybranie tego talentu w sytuacji gdy grasz postacią, która niechętnie przystępuje do walk. | |
TU I TERAZ - lvl10; rangi: 1 Działanie: automatyczny awans na wyższy poziom doświadczenia Uwagi: Nie polecam tego talentu, albowiem dwudziesty poziom doświadczenia można osiągnąć w tradycyjny sposób. Wybierając ten profit pozbawiasz się natomiast możliwości nabycia czegoś bardziej pożytecznego. Jeśli jednak zamierzasz się zdecydować, zaczekaj aż znajdziesz się na granicy poziomów (np. po walce, a nie po wykonaniu jakiegoś ważnego questu). | |
CICHOBIEG - lvl12; wymagania: Zręczność 6, Skradanie się 50; rangi: 1 Działanie: dodanie 10 punktów do Skradania się oraz możliwość biegania podczas pozostawania w ukryciu Uwagi; Mało przydatny talent, na który powinieneś zdecydować się tylko w sytuacji gdy Twoja postać często działa w ukryciu. W przeciwnym wypadku profit ten możesz zignorować. | |
EKSPERT Z ROBOTYKI - lvl12; wymagania: Nauki ścisłe 50; rangi: 1 Działanie: zwiększenie obrażeń zadawanych robotom o 25% oraz możliwość ich wyłączania Uwagi: Bardzo ciekawy talent, a to dlatego, że większość robotów napotykanych w grze jest trudnych do pokonania. Szkoda więcej przegapić okazję, ignorując ten profit. Również druga cecha jest ciekawa, choć w tym przypadku wymagane są spore umiejętności skradania się. W przeciwnym wypadku główny bohater zostanie rozerwany na sprzęty zanim zdoła się zbliżyć do celu. | |
KANIBAL - lvl12; rangi: 1 Działanie: możliwość zjadania ciał poległych w trybie skradania się Uwagi: Talent przeznaczony tylko dla postaci dążących do osiągania negatywnej karmy. Nie radzę interesować się tym profitem, choćby z uwagi na to, że za zjedzenie ludzkiego ciała zdobywa się jedynie punkty zdrowia. Bez żadnych negatywnych konsekwencji można natomiast pozyskać talent pozwalający na uzyskanie profitów z tytułu picia ludzkiej krwi. |