Grayditch - One! | Questy poboczne Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Grayditch: One!
Zleceniodawca: Bryan Wilks [Grayditch / Stołeczne Pustkowia ] lub Doktor Lesko [Stacja Marigold ]
Opis: Zadanie to może zostać aktywowane na dwa sposoby. Mniej oczywisty scenariusz zakłada, że w pierwszej kolejności uda Ci się dotrzeć do kryjówki doktora Lesko . Wątpię żebyś we własnym zakresie chciał eksplorować tunele metra. Jeśli jednak do tego dojdzie, zostaniesz od razu wysłany do Grayditch z zadaniem odnalezienia Bryana Wilksa .
Bardziej prawdopodobny scenariusz zakłada z kolei, że to Ty znajdziesz Wilksa . Bryan mieszka w Grayditch , choć może też do Ciebie podbiec gdy znajdziesz się w pobliżu tego miasta, na przykład przy głównym wejściu do Super Dupermarketu . Niezależnie od miejsca i okoliczności spotkania, Bryan Wilks opowie Ci o swoim problemie. Bryanowi możesz mianowicie udzielić pomocy w odnalezieniu jego ojca , który zaginął na terenie opanowanego przez zmutowane mrówki Grayditch . Jeśli odpowiednio poprowadzisz rozmowę (retoryka, dusza dziecka itp.; screen), otrzymasz kluczyk do śmieciarki , który odblokuje Ci dostęp do składziku amunicji. Bryanowi najlepiej powiedzieć żeby udał się do kryjówki. Ruszaj w stronę centrum Grayditch .
Po dotarciu do miasta musisz być przygotowany na uczestniczenie w licznych walkach z ognistymi mrówkami . Są one trudne do pokonania. Możesz skorzystać z dobrych karabinów, lecz najlepiej będzie używać granatów i min odłamkowych , absolutnie nic w ten sposób nie ryzykując. Warto także celować w czułki mrówek , ale tylko wtedy gdy walczysz z kilkoma potworami naraz. Udaj się do Grayditch - Dom Wilksa w celu zbadania domu Bryana . W środku natrafisz na ciało Freda Wilksa . Zbadaj je, a także wnętrze domu. Odnajdziesz między innymi chiński karabin szturmowy . Chłopca odnajdziesz wewnątrz pokazanego na screenie schronu, znajdującego się w pobliżu jadłodajni. Porozmawiaj z Bryanem , a na Twojej liście pojawi się zadanie zlokalizowania i zniszczenia źródła powstawania ognistych mrówek .
Zbadaj kontener na śmieci, znajdujący się na tyłach jadłodajni. Potrzebny klucz zdobyłeś od Bryana , choć można go też odnaleźć przy ciele jego ojca . W środku znajdziesz mnóstwo granatów odłamkowych , które oczywiście bardzo Ci się przydadzą. Korzystając z okazji możesz zbadać lokację Grayditch - Nowo zbudowana chata . Stanowi ona schronienie doktora Lesko . Włam się do pokazanego na screenie terminalu (lub skorzystaj z hologramu z zapisem hasła - leży na stole), a dowiesz się na temat przeprowadzanych przez niego eksperymentów. Wracaj do Grayfield i udaj się na południe. Zlokalizuj Stację Marigold i skorzystaj ze schodów prowadzących do metra.
W tunelach metra czyhają na Ciebie kolejne zagrożenia w postaci ognistych mrówek . Możesz z nimi walczyć, bądź też skupić się wyłącznie na przebijaniu do południowej części planszy. Musisz dotrzeć do zaznaczonego na screenie pomieszczenia. Spróbuj otworzyć drzwi, a spotkasz doktora Lesko (zakładając, że wcześniej go nie znałeś). Porozmawiaj z naukowcem i wysłuchaj jego pomysłów. Jeśli dysponujesz rozwiniętą inteligencją, możesz się wykazać znajomością fachowego słownictwa. Lesko poprosi Cię o utorowanie drogi do terminalu dostępu, który znajduje się nieopodal królowej mrówek . Nie musisz mu już teraz odmawiać, gdyż ostateczną decyzję możesz podjąć w okolicach celu. Natomiast jeżeli zabijesz naukowca , możesz skorzystać z nowego terminalu i otworzyć sobie przejście do wylęgarni. Nie polecam jednak takiego działania. Skieruj się do południowych drzwi i odszukaj przejście prowadzące do strefy Stacja Marigold - Wylęgarnia królowej mrówek .
Do lęgowiska królowej mrówek prowadzi tylko jedna ścieżka. Naturalnie po drodze będziesz sobie musiał radzić z dość wytrzymałymi okazami. W rezultacie zabijesz co najmniej dwóch strażników spośród pięciu oznaczonych przez Lesko . Po dotarciu do komnaty królowej (screen) będziesz mógł podjąć ostateczną decyzję odnośnie dalszego rozwoju wydarzeń. Możesz zabić królową z wykorzystaniem dostępnego uzbrojenia. Nie jest to łatwe zadanie - musisz unikać promieniowania i pozostawać w ciągłym ruchu. Możesz też skorzystać z terminalu komputerowego, znajdującego się na prawo od królowej . W tym przypadku możesz wysłuchać prośby Lesko lub zniszczyć mutagen, co pokrzyżuje jego plany. Jeśli chcesz wykonać wszystkie czynności zgodnie z planem, musisz całkowicie zignorować królową i zająć się jedynie likwidacją pozostałych trzech strażników .
Po wykonaniu zamierzonych czynności powróć na Stację Marigold i poinformuj doktora Lesko o swoich poczynaniach. Na szczęście nawet jeśli zabiłeś królową czy zniszczyłeś mutagen, to i tak niekoniecznie zawalisz sprawę, gdyż będziesz mógł przekonać naukowca, że była to słuszna decyzja. Lesko podaruje Ci fartuch laboratoryjny , a także da Ci możliwość nabycia jednej z dwóch unikatowych umiejętności (screen). Wybierając Mrówczą Siłę zwiększysz współczynnik siły o 1 punkt, a wybierając Mrówczy Wzrok zwiększysz współczynnik percepcji o 1 punkt. Ponadto poprawiona zostanie Twoja odporność na ogień.
Możesz już powrócić do Grayditch . Ponownie zlokalizuj Bryana Wilksa i porozmawiaj z nim. Możesz przekonać go do pozostania w tym miejscu lub zająć się znalezieniem dla niego nowego domu. Bryan wspomni kuzynce Verze zamieszkującej Rivet City . Nie jest to jednak jedyne rozwiązanie. Jeśli zamierzasz skontaktować się z Verą musisz udać się do lokacji Rivet City - Górny pokład . Wejdź do hotelu Weatherly. Verę odnajdziesz w głównym pomieszczeniu lub w bocznym pokoiku. W trakcie rozmowy poinformuj ją o sytuacji Bryana (screen). Vera z przyjemnością zgodzi się na przygarnięcie chłopaka. Możesz już wracać do Grayditch celem przekazania dobrych wieści.
Opcjonalnie możesz udać się do Latarenki i rozmówić się w tej sprawie z tamtejszym burmistrzem . MacCready nie będzie skory do przyjęcia nowego gościa, ale możesz go do podjęcia takiej decyzji przekonać, wykorzystując mocno rozwiniętą retorykę lub duszę dziecka . Jeśli dążysz do negatywnych rozwiązań, chłopca możesz sprzedać łowcom niewolników . W tym celu udaj się do Eulogy w Paradise Falls . W nagrodę za dostarczenie Bryana łowcom możesz otrzymać 100 lub 300 kapsli.