Prolog - Quest 1 (cz.2) | The Pitt | Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Po wygraniu walk i ewentualnym pozbieraniu dodatkowego ekwipunku skieruj się za Wernherem , który uda się w stronę pobliskiej bramy. Zbliż się do bramy, a zainicjuje się krótka scenka z rozmowy. Twój sojusznik poinformuję Cię, że począwszy od tego miejsca jesteś już zdany tylko na siebie. Zdecydowanie polecam natomiast wybrać pierwszą opcję dialogową [#110], co umożliwi Ci wystosowanie prośby o przeszmuglowanie pojedynczej sztuki broni. Wernher zaoferuje Ci wybór pomiędzy nożem , a pistoletem .32mm . Radzę wziąć pistolet , zwłaszcza że będzie możliwe szybkie pozyskanie broni białej. Nie martw się tym, że broń ta chwilowo nie jest widoczna w Twoim inwentarzu, bo odblokujesz ją dopiero po utracie całego ekwipunku.
[#110]
Ruszaj prosto. Nie musisz się jakoś specjalnie śpieszyć ani kryć, aczkolwiek możesz rozejrzeć się trochę po okolicy. Odnajdziesz między innymi stimpaki (wywrócony wagon) oraz AntyRad (południowa ściana). Możesz zbadać także wnętrze pokazanego na screenie [#111] budynku, ale wpadłbyś tam jedynie na trzech wrogo nastawionych dzikusów . Osoby te znajdują się na wyższych piętrach zniszczonego budynku, tak więc aby do nich dotrzeć musiałbyś skorzystać ze schodów. Wewnątrz budynku odnajdziesz także łóżko, które możesz wykorzystać do regeneracji poniesionych obrażeń.
[#111]
Ruszaj teraz w stronę mostu. Na drugą stronę teoretycznie mógłbyś przedostać się wpław, ale woda jest na tyle skażona przez promieniowanie, że poniósłbyś zapewne błyskawiczną śmierć. W rezultacie musisz przejść po moście. Nie jest to niestety takie proste, jak mogłoby się wydawać. Cały most jest mianowicie obłożony minami odłamkowymi [#112], które musisz w miarę możliwości rozbrajać. Przemieszczaj się drobnymi kroczkami i w szczególności uważaj na miny znajdujące się na dwóch bocznych balkonikach, bo możesz je przez przypadek ominąć. Wszystkie te obiekty możesz kolekcjonować, ale nie jest to wymagane, bo i tak do niczego Ci się nie przydadzą. Uważaj na dwa psy obronne , które mogą Cię w pewnym momencie zaatakować.
[#112]
W końcowej fazie przeprawy przez most zauważysz zapewne snajpera , który będzie patrolował górny balkonik. Masz tu dwa wyjścia - możesz załatwić go z odległości, korzystając z posiadanej broni snajperskiej, bądź też zmniejszyć do niego dystans. W tym celu musisz przeskoczyć na prawy balkonik i skorzystać z pokazanego na screenie [#113] przejścia. Na górze odnajdziesz trochę drobnostek, ale generalnie nie warto zawracać sobie głowy. Idź dalej, a po chwili zauważysz biegnących w Twoją stronę niewolników . Zatrzymaj się i zaczekaj aż wpadną na miny. Jeśli wcześniej nie zdobyłeś stroju niewolnika , możesz zabrać go jednemu ze zmarłych. Strój ten warto też od razu założyć, choć nie jest to absolutnie wymagane.
[#11 3 ]
Upewnij się, że oddaliłeś się od pola minowego i skręć w prawo. Ruszaj w stronę widocznego w oddali oświetlonego posterunku. Otwórz bramę i zadecyduj w jaki sposób chcesz przedostać się do dzielnicy Downtown . Problem ten można rozwiązać na trzy zasadnicze sposoby:
1) Od razu po otwarciu bramy możesz podjąć próbę wyeliminowania znajdujących się tu wartowników [#114]. Osoby te są jednak świetnie wyposażone i uzbrojone, tak wiec sam musisz niestety dysponować odpowiednio dobrym wyposażeniem. Po zakończeniu walk skorzystaj z bramy prowadzącej do dzielnicy Downtown . Niestety, po dotarciu na miejsce otoczony zostaniesz przez ludzi Reddupa i obezwładniony. Przytomność odzyskasz w innym miejscu. Gra automatycznie zainicjuje scenkę z rozmowy z Mideą , która uzna Twoje działania za nierozsądne i poprosi Cię o spotkanie w jej chatce.
2) Możesz zainicjować rozmowę z Mexem i powiedzieć, że przyszedłeś przyłączyć się do łowców niewolników . Jedyną zaletą tego rozwiązania jest to, że do drzwi prowadzących do dzielnicy Downtown dostaniesz się bez żadnych problemów. Po dotarciu na miejsce w analogiczny sposób do sytuacji 1 obezwładniony zostaniesz jednak przez ludzi Reddupa .
[#114]
3) Najlepszym wariantem w mojej ocenie jest skłamanie Mexowi , że jesteś jednym ze zbiegłych niewolników . Łowca uwierzy w Twoją historyjkę (nie jest tu wymagana mocno rozwinięta retoryka) [#115]. W analogiczny sposób do sytuacji 2 udaj się do bramy prowadzącej do dzielnicy Downtown . Tym razem już po dotarciu na miejsce nie zostaniesz zaatakowany, ale z drugiej strony nie poznasz też od razu Midei . Poświęć natomiast chwilkę na obejrzenie egzekucji na kilku nieposłusznych niewolnikach .
Niezależnie od obranego wariantu działania gra zakończy ten quest w momencie dotarcia do dzielnicy Downtown . W Twoim inwentarzu pojawi się ponadto wybrany wcześniej oręż, o ile oczywiście poprosiłeś Wernhera o przeszmuglowanie dla Ciebie jakiejś broni.
[#115]