Główne questy - Quest 3 | Point Lookout | Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
QUEST 3: Hearing Voices
Zleceniodawca: Jimson [Point Lookout ]
[#318]
Opis: Przystąp do eksploracji terenów otaczających katedrę. Tak na dobrą sprawę możesz się tu zająć wykonaniem tylko jednej czynności, a mianowicie odbyciem rozmowy z Croatoa . Jeśli dysponujesz talentem Dusza dziecka pojawi się nowa opcja dialogowa [#318], a mężczyzna podaruje Ci łopatę . Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, skieruj się do głównej bramy i przenieś się do Wnętrza katedry Ark & Dove . Zignoruj innych tubylców , którzy zgromadzili się w centralnej części katedry. Zbadaj okolice ołtarza, podnosząc parę stimpaków . Korzystając z okazji możesz porozmawiać z Woodrose , czyli jedną z nielicznych "przytomnych" osób obecnych w katedrze.
[#319]
Osobą kluczową dla zapewnienia dalszego rozwoju tego zadania jest przebywająca wewnątrz katedry Nadine [#319], czyli córka Catherine . Dziewczynę zapytaj przede wszystkim o bliznę, która pojawiła się na Twoim ciele, a konkretnie o sposób pozbycia się jej. W rezultacie już po kilku chwilach będziesz miał problem z głowy. :-) Warto teraz poruszyć temat osoby odpowiedzialnej za wycięcie fragmentu mózgu oraz wspomnieć o tym, iż matka martwi się o jej los. Nadine zaproponuje Ci spotkanie w pobliżu mola. Zanim jednak zakończysz rozmowę, zapytaj ją też o miejsce pobytu Jacksona , czyli przywódcy plemienia . Od Nadine dowiesz się, iż znajduje się on w jaskiniach pod katedrą oraz że możesz tam dotrzeć jedynie poprzez sekretne przejście. Ponadto otrzymasz klucz do jaskini . Zakończ rozmowę, załóż z powrotem hełm i powróć do głównej strefy Point Lookout .
[#320]
Jeśli chcesz zapewnić ciągłość tego zadania, zgodnie z otrzymanymi wytycznymi dobrze byłoby powrócić teraz do Posiadłości Calvertów . Wejdź do środka i porozmawiaj z Desmondem , który naturalnie ponagli Cię w próbach odnalezienia Jacksona . Wyjdź z posiadłości i ponownie przenieś się do Katedry Ark & Dove . Jak zapewne zdążyłeś zauważyć, musisz teraz podążać na północny-wschód, a konkretnie w stronę Wraku łodzi . Radzę się jednak bardzo pilnować. W pobliżu katedry znajduje się mianowicie cmentarz, który jest okupowany przez najsilniejsze odmiany zdziczałych ghuli [#320]. W rezultacie najlepiej zachowywać bezpieczną odległość i nie wszczynać niepotrzebnej bójki.
[#321]
Po dotarciu do klifu skręć na północ i cały czas podążaj w tym kierunku. Wkrótce dotrzesz do miejsca, w którym OSTROŻNIE będziesz mógł zeskakiwać na niżej położone skały, co docelowo pozwoli Ci znaleźć się w pobliżu wody. Skręć tu na zachód, kierując się w stronę widocznego w oddali wraku łodzi [#321]. Wejdź na pokład i zbliż się do niewielkiego włazu. Wciśnij tu klawisz akcji, dzięki czemu przeniesiesz się do Podwodnych jaskiń . Przygotuj tu sobie dobrą broń i ruszaj prosto.
[#322]
W trakcie przemierzania jaskiń musisz uzbroić się w cierpliwość, bo będziesz nieustannie nękany przez różne odmiany błotniaków . Do walk z najsilniejszymi typami tych kreatur uważaj najlepszych giwer, tak by zminimalizować ryzyko odniesienia obrażeń. Po znalezieniu się w pierwszej jaskini zbadaj niewielką łódkę [#322], co pozwoli Ci wejść w posiadanie dwururki wraz z amunicją . Kieruj się górnymi półkami na zachód, a następnie skręć na północ. Na bieżąco obserwuj wskazania Pip-Boy'a, nie dając się nikomu zaskoczyć.
[#323]
Docelowo musisz dotrzeć do znacznie większej jaskini, w której zobaczysz Jacksona rozmawiającego z maszyną . Skieruj się w prawo, tak by zbliżyć się do miejsca rozmowy. Możesz teraz zabić przywódcę plemienia , bądź też zaczekać aż jego audiencja dobiegnie końca. W tym drugim przypadku zainicjujesz rozmowę. Nie licz tu jednak na rozbudowane drzewka dialogowe, gdyż Jackson nie będzie miał nic przeciwko odbyciu rozmowy z jego zwierzchnikiem . Zbliż się więc do maszyny i porozmawiaj z Mózgiem [#323]. W trakcie rozmowy dowiesz się, że naukowcowi zależy na zneutralizowaniu sygnału zakłócającego Desmonda . Zlecone Ci zostanie zadanie wyłączenia urządzenia, ale konkretne decyzje podejmiesz dopiero podczas rozgrywania kolejnego głównego questu.