Poboczne questy - Quest 3 (cz.1) | Broken Steel | Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
QUEST 3: Holy Water
Zleceniodawca: Skryba Bigsley [Muzeum Jeffersona - pamiątki ] lub automatycznie podczas przemierzania Stołecznych Pustkowi [Stołeczne Pustkowia ] lub bezimienni mieszkańcy Megatony [Megatona ]
Opis: W tym przypadku nie jest konieczne odwiedzanie skryby Bigsley'a , choć z drugiej strony radziłbym dodać to zadanie do swojej listy przy okazji podjęcia się wykonania dwóch pozostałych sub-questów. Krok ten możesz jednak całkowicie pominąć, udając się bezpośrednio do Megatony . Musisz teraz wykonać jedną z trzech nowych czynności. Przede wszystkim możesz obejrzeć scenkę, która rozegra się przed bramą do Megatony [#280]. Róża podaruje wodę jednemu z żebraków , który w wyniku jej wypicia umrze. Porozmawiaj z kobietą , a dowiesz się, że była to poświęcona woda , otrzymana od mnichów klasztoru w Springvale . Równolegle otrzymasz ulotkę reklamującą tę placówkę.
[#280]
Jeśli nie chcesz rozmawiać z Różą lub jeśli z różnych powodów nie możesz jej spotkać przy bramie, wejdź do Megatony . Możesz udać się do swojego domu, a ulotkę odnalazłbyś na drzwiach wejściowych [#281]. Opcjonalnie możesz także zaczekać aż podbiegnie do Ciebie jeden z anonimowych mieszkańców Megatony , przekazując Ci ulotkę . Odbyłoby się to na bardzo zbliżonych zasadach do nagród przekazywanych Ci co jakiś czas przez osadników .
[#281]
Możesz już wyjść z Megatony . Lokacja, do której musisz się udać, to Springvale . Mógłbyś tam przenieść się z wykorzystaniem opcji podróży, ale nie będzie to raczej konieczne, bo obie miejscowości nie są jakoś szczególnie od siebie oddalone. Po dotarciu na miejsce zbliż się do pokazanego na screenie [#282] budynku. Powitany zostaniesz przez brata Gerarda , od którego otrzymasz butelkę święconej wody . Musisz tu podjąć pierwszą decyzję odnośnie wyboru metody przedostania się do wnętrza klasztoru.
[#282]
METODY PRZEDOSTANIA SIĘ DO WNĘTRZA KLASZTORU:
Pierwsza grupa rozwiązań zakłada przedostanie się do wnętrza klasztoru z całkowitym pominięciem kolejnej rozmowy z bratem Gerardem . W takiej sytuacji mógłbyś go oczywiście zabić [#283]. Co ciekawe, jego śmierć "odnotowana" zostanie przez innych mnichów , lecz nie musisz się obawiać tego, że zostałbyś przez nich zaatakowany. Teoretycznie mógłbyś spróbować ukraść klucz z kieszeni Gerarda , ale szanse powodzenia są bardzo niewielkie. Ostatni wariant zakłada otwarcie klapy prowadzącej do Klasztoru Wiecznego Światła z użyciem spinki , aczkolwiek musiałbyś do maksymalnego poziomu rozwinąć umiejętność Otwierania zamków.
[#283]
Jeśli masz zamiar porozmawiać z bratem Gerardem , musisz w pierwszej kolejności wypić przekazaną przez niego wodę , narażając się tym samym na niewielką dawkę promieniowania. Możesz teraz zainicjować właściwą konwersację, wypytując go wielu szczegółów na temat prowadzonej tu działalności. Generalnie rozmowa sprowadzi się do tego, że aby uzyskać dostęp do klasztoru musisz stać się osobą "oświeconą" [#284]. Co to oznacza? Jeszcze większą dawkę promieniowania, a jakże. :-)
[ # 284]