Rozwój postaci - talenty (cz.5) | Porady Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
CHEMIOODPORNOŚĆ - lvl16; wymagania: Medycyna 60, rangi: 1 Działanie: zmniejszenie szansy uzależnienia się o 50% Uwagi: Praktycznie bezużyteczny talent. Wspominałem już wcześniej, że efekty uzależnienia się od narkotyków są dalekie od rezultatów znanych z poprzednich części serii. Ponadto w okolicach szesnastego poziomu doświadczenia powinieneś już dysponować silną postacią, która nie będzie musiała wzmacniać się żadnymi używkami. | |
CZŁOWIEK CZYNU - lvl16; wymagania: Zręczność 6; rangi: 1 Działanie: 25 dodatkowych punktów akcji w systemie V.A.T.S. Uwagi: Bez wątpienia jest to najbardziej użyteczny profit tego poziomu. 25 punktów akcji robi różnicę, zwłaszcza jeśli wykorzystujesz Broń lekką do pokonywania przeciwników. Talent ten warto zakupić jak najwcześniej, tj. w momencie awansu na 16 poziom doświadczenia. | |
CZŁOWIEK-DEMOLKA - lvl16; wymagania: Percepcja 6, Szczęście 6; rangi: 1 Działanie: 50% premii do obrażeń jeżeli przeciwnik został krytycznie trafiony Uwagi: Talent ten nie bez przypadku pojawia się w końcowej fazie rozwoju postaci, gdyż wcześniej strzał krytyczny był zazwyczaj równoznaczny ze śmiercią danej postaci. Mimo wszystko, zakup tego profitu warto dogłębnie przemyśleć, szczególnie jeśli preferujesz strzały w głowę gdzie nie zrobi to wielkiej różnicy. | |
INFLITRATOR - lvl18; wymagania: Otwieranie zamków 70, Percepcja 7; rangi: 1 Działanie: możliwość podjęcia powtórnej próby otwarcia zniszczonego zamka Uwagi: Praktycznie bezużyteczny talent, którym absolutnie nie radziłbym się interesować. Jedyny wyjątek to sytuacja gdy w przeszłości przez przypadek zablokowałeś sobie dostęp do jakiegoś pomieszczenia czy sejfu, a teraz chcesz koniecznie zdobyć drugą szansę. | |
KOMPUTEROWIEC - lvl18; wymagania: Nauki ścisłe 70, Inteligencja 7; rangi: 1 Działanie: możliwość powtórnego włamania się do zablokowanego wcześniej systemu komputerowego Uwagi: Odpowiednik talentu Inflitrator, tyle że pomyślany o łamaniu komputerowych systemów bezpieczeństwa. Również nie radziłbym marnować cennego punktu na ten profit. Lepiej jest wycofać się z każdej mini-gry przed podjęciem ostatniej próby, dzięki czemu nie zablokujesz sobie danego terminalu. | |
PARALIŻUJĄCA DŁOŃ - lvl18; wymagania: Walka wręcz 70; rangi: 1 Działanie: możliwość unieruchomienia wroga na 30 sekund z użyciem specjalnego ataku w walce wręcz Uwagi: Ciekawy talent, choć wymagający odpowiedniego przygotowania z Twojej strony. Uderzenie musi zostać wykonane w systemie V.A.T.S. i z wykorzystaniem umiejętności Walka wręcz. Nie może to więc być broń biała, a co najwyżej kastet lub jego odpowiednik. Jeśli te utrudnienia Ci nie przeszkadzają, zdecyduj się, a nie pożałujesz! | |
SKONCENTROWANY OSTRZAŁ - lvl18; wymagania: Broń energetyczna 60, Broń lekka 60; rangi: 1 Działanie: każde celne trafienie zwiększa szanse udanego kolejnego strzału w to samo miejsce o 5% Uwagi: Skomplikowany opis, a sam talent niezbyt interesujący. Paradoksalnie lepiej byłoby gdyby pojawił się na samym początku rozgrywki, gdyż najlepiej współgra z giwerami z kategorii Broni lekkiej. Na obecnym stadium rozwoju możesz go natomiast pominąć, gdyż profity wynikające z jego nabycia będą znikome. | |
NINJA - lvl20; wymagania: Broń biała 80, Skradanie się 80; rangi: 1 Działanie: zwiększenie szansy na obrażenie krytyczne o 15% w przypadku broni białej lub walki wręcz, wzmocnienie ataków krytycznych o 25% przy działaniu w ukryciu Uwagi: Ostateczny talent dla postaci nastawionej na działanie w ukryciu. I tylko dla takiej postaci, gdyż bohaterowi rozwijanemu na retorykę czy prowadzenie bezpośrednich starć w zupełności się nie przyda. | |
ODKRYWCA - lvl20; rangi: 1 Działanie: odkrycie wszystkich lokacji na mapie Uwagi: Proponuję nieco oszukać i po wybraniu tego profitu zapisać stan gry na oddzielnym slocie. Następnie ponownie dokonaj wyboru i zdecyduj się na coś innego. W rezultacie zawsze będziesz mógł skorzystać z mapy, a nie stracisz cennego punktu rozwoju. Niestety, do nowo odkrytych lokacji musisz dotrzeć na piechotę, zamiast wybierania opcji szybkiego transportu. | |
POŚPIECH KOSTUCHY - lvl20; rangi: 1 Działanie: zabicie wroga z użyciem V.A.T.S. powoduje, że po wyjściu z tego systemu punkty akcji błyskawicznie regenerują się Uwagi: To bez dwóch zdań najlepszy talent w całej grze. Jego zalety docenisz szczególnie w trakcie walk z grupami najsilniejszych potworów. Dokonanie egzekucji na jednej z bestii pozwoli Ci bowiem automatycznie przystąpić do ataku na kolejnych wrogów. Jedynym zmartwieniem jest konieczność przeładowywania broni. | |
ZASILANIE SŁONECZNE - lvl20; wymagania: Wytrzymałość 7; rangi: 1 Działanie: dodanie 2 punktów do Siły oraz powolna regeneracja punktów zdrowia podczas podróży za dnia Uwagi: Bardzo ciekawy talent, który przydaje się podczas eksploracji Stołecznych Pustkowii. Zdecydowanie warto rozważyć wybranie tego profitu, choć osobiście preferuję Pośpiech kostuchy. |