Dom Agathy - Pieśń Agathy | Questy poboczne Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Dom Agathy: Pieśń Agathy
Zleceniodawca: Agatha [Dom Agathy ]
Opis: Zadanie to uaktywni się naturalnie dopiero po dotarciu do Domu Agathy i odbyciu dłuższej rozmowy ze staruszką . Miejsce to znajdziesz na północny-wschód od Dużego miasta , a żeby tam dotrzeć musisz przejść po moście zwodzonym. Wysłuchaj opowieści Agathy , a dowiesz się, że do szczęścia brakuje jej skrzypiec . Jeżeli dysponujesz talentem kobieciarz lub odpowiednio rozwiniętą retoryką, możesz zasugerować kobiecie żeby zachęciła Cię jakąś nagrodą. Agatha przekaże Ci w takiej sytuacji klucz do skrzynki z amunicją , którą odnajdziesz w pokazanym na screenie miejscu. W środku jest MNÓSTWO zapasów, które Ci się na pewno przydadzą do pomyślnego rozwiązania tego zadania.
Ustalenie lokalizacji Krypty 92:
Quest ten można rozwiązać na dwa sposoby, wybierając dłuższą przeprawę, bądź też od razu udając się do strefy docelowej. Jeżeli znajdujesz się w zaawansowanym stadium rozgrywki to lokalizacja Krypty 92 , w której są skrzypce , jest Ci już zapewne znana (choćby z głównej misji powiązanej z Cytadelą ). W takiej sytuacji możesz od razu wyruszyć w jej stronę, nie tracąc czasu na wykonywanie innych czynności. W przeciwnym wypadku musisz ustalić miejsce położenia Krypty . Najłatwiej można to wykonać udając się do Siedziby Vault-Tecu . Proponowana przeze mnie droga to: wyprawa do Chevy Chase - północ (miejsce to odblokowałeś już zapewne przy okazji wykonywania zadania powiązanego z Galaxy News Radio), udanie się na wschód celem dotarcia do Chevy Chase - wschód , zejście do tuneli metra (Stacja węzłowa metra ), udanie się do stacji Vernon Square - północ . Docelowo znajdziesz się przed budynkiem Vault-Tecu , który pokazany został na screenie. Po drodze musisz naturalnie uważać na przeciwników, ze szczególnym uwzględnieniem supermutantów i błotniaków .
Udaj się do frontowych drzwi i potwierdź chęć przeniesienia się do lokacji Vault-Tec - dział obsługi gości . Musisz się niestety liczyć z tym, że praktycznie cała siedziba tej firmy będzie broniona przez wrogo nastawione maszyny , występujące w przeróżnych odmianach. Przed wejściem na teren kwatery warto więc zaopatrzyć się w dużą ilość granatów i min EM . W szczególności uważaj na roboty strażnicze oraz panów wyrwiflaków (screen), gdyż to te maszyny są Ci w stanie zadać najpoważniejsze obrażenia. Nie zapomnij o możliwości badania mijanych skrytek, sejfów i pomieszczeń obsługi. Docelowo musisz dotrzeć do drzwi prowadzących do strefy Vault-Tec - administracja . Możesz się tam przedostać przechodząc przez Vault-Tec - biura firmy lub wskakując na wyższy balkonik z poziomu zniszczonych schodów.
W Vault Tec - administracja musisz zlokalizować trzy terminale. Ich dokładne lokalizacje przedstawiłem na poniższym screenie, ale uwzględnij to, że mogą się one znajdować na różnych piętrach. Po dotarciu do każdej stacji operacji systemowych uaktywnij komputer i z menu głównego wybierz opcję Udziel dostępu do Głównego Komputera. Ponadto na terenie tej strefy napotkasz najpotężniejszego robota - mistrzowski mózg . Po jego zniszczeniu zbliż się do maszyny , wciśnij klawisz akcji i wybierz polecenie Zniszcz łącze bezpieczeństwa. Doprowadzi to do wyłączenia pozostałych systemów obronnych, co znacznie ułatwi Ci dalszą przeprawę. Po skorzystaniu ze wszystkich trzech terminali udaj się do drzwi, nad którymi pali się zielona lampka (piętro). Otwórz je i zbliż się do głównego komputera. Z menu wybierz polecenie Pobierz informacje o położeniu Krypt i kody dostępu. Możesz już wyjść z siedziby Vault-Tecu .
Zbadanie Krypty 92:
Krypta 92 znajduje się przy północnej krawędzi planszy i żeby tam dotrzeć będziesz zapewne musiał przebyć długą drogę. Do celu najlepiej podejść od południa, choć i wtedy musisz liczyć się z możliwością spotkania wielu szponów śmierci . Są one bardzo trudne do pokonania i zadają poważne obrażenia, tak więc nie możesz ich pod żadnym pozorem lekceważyć. Wejście do Krypty 92 znajduje się wśród skał. Zbliż się do drzwi i wybierz podróż do Krypty 92 . Nie pomiń apteczek zlokalizowanych przy otwartym włazie. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanego na screenie przejścia, prowadzącej do centralnej części Krypty . Po drodze uważaj na pułapki w postaci min odłamkowych , a także na potwory - błotniaki (wszystkie odmiany) i muchy mięsne . Jeśli chcesz, możesz spędzić trochę czasu na eksploracji stref Krypta 92 - kwatery mieszkalne oraz Krypta 92 - biuro Nadzorcy . Pozwoliłoby Ci to też wejść w posiadanie cennych przedmiotów. W przeciwnym wypadku skieruj się od razu do lokacji Krypta 92 - test dźwięku .
W nowym miejscu musisz się przede wszystkim liczyć z obecnością zapewne niespotkanego jeszcze przeciwnika, a mianowicie króla błotniaków . Oprócz tego będziesz też musiał stawić czoła bardzo wytrzymałym błotniakom - łowcom . Warto mieć tu jakiegoś sojusznika do pomocy, jak również najpotężniejsze giwery na wyposażeniu. Pomieszczenie, do którego musisz dotrzeć pokazane zostało na screenie. Żeby się tam dostać musisz skorzystać z komputera w studio i z menu głównego wybrać polecenie Otwórz studio nagraniowe. Skorzystanie z terminalu nie wymaga na szczęście wykazania się jakimiś szczególnymi umiejętnościami hakerskimi. Wejdź do środka i zabierz Soil Stradivariusa .
Zakończenie:
Możesz już opuścić Kryptę 92 , wybierając naturalnie tę samą drogę, z której korzystałeś kilka minut wcześniej. Po przedostaniu się na powierzchnię wybierz opcję szybkiej podróży do Domu Agathy . Wejdź do środka i przekaż staruszce pozyskane niedawno skrzypce . Nagroda będzie bardzo nietypowa. Agatha poinformuje Cię mianowicie o możliwości słuchania jej audycji z wykorzystaniem podręcznego radia zamontowanego w Pip-Boy'u. W takiej sytuacji musiałbyś wybrać z listy nowo dodaną Stację Agathy (screen).
Z kobietą możesz też ponownie porozmawiać, już po zakończeniu questu. Jeśli będziesz wystarczająco dociekliwy, dowiesz się, że będziesz się mógł dla niej rozejrzeć za papierem nutowym . Agatha poleci Ci odwiedzenie Biblioteki w Arlington (dział literatury dziecięcej, a nie badane wcześniej archiwa medialne), ale papier nutowy odnajdziesz również w takich miejscach jak Akademia Roosevelta , Archiwa Narodowe , Hotel Statesman , Krypta 92 (czyli w tej samej lokacji, gdzie znajdowały się skrzypce ) czy Szkoła w Springvale . Powróć do staruszki z papierem nutowym , a nagrodzony zostaniesz unikatową odmianą pistoletu Magnum .44 o nazwie Blackhawk . Musisz jednak zgodzić się na przyjęcie tej nagrody, gdyż w przeciwnym wypadku otrzymasz jedynie jej podziękowania za udzieloną pomoc.