QUEST 4 - Ucieczka! (cz.1) | Główne questy Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
GŁÓWNY QUEST 4: Ucieczka!
Zleceniodawca: Amata [Krypta 101 ]
Opis: Nareszcie przechodzimy do konkretów. Akcja rozpoczyna się 3 lata po zaliczeniu poprzedniego questu. Wysłuchaj Amaty , a dowiesz się na temat ucieczki swojego ojca (Jamesa ) i śmierci Jonasa . Wobec Amaty warto być uprzejmym, gdyż podaruje Ci 10 spinek służących do otwierania zamków. Wysłuchaj informacji na temat tunelu, który użyjesz do ucieczki. Ponadto od Amaty otrzymasz pistolet 10 mm oraz naboje 10 mm .
KRYPTA 101
Oznaczenia na mapie: 1 - miejsce startu; 2 - strażnik; 3 - Butch; 4 - matka Butcha; 5 - jadalnia; 6 - funkcjonariusz Gomez; 7 - klinika; 8 - biuro Jamesa; 9 - przejście do: Krypta 101 - przedsionek
Zaczynasz w niewielkim pomieszczeniu, które warto dokładnie zbadać (1 na mapie). Możesz ponownie podnieść wiatrówkę . Zabierz kij bejsbolowy . Zbadaj komodę oraz wiszący na ścianie zestaw pierwszej pomocy, podnosząc Med-X oraz 10 stimpaków . Na zewnątrz zauważysz strażnika atakowanego przez radrakany (2 na mapie). Nie marnuj amunicji, tylko rozpraw się z wrogami przy użyciu kija bejsbolowego (screen). Koniecznie zbadaj ciało funkcjonariusza Kendalla . Warto zabrać i założyć hełm ochrony Krypty 101 oraz kombinezon ochrony Krypty 101 .
W drodze do celu spotkasz Butcha (3 na mapie). Okaże się, że jego matka atakowana jest przez radrakany . Chłopaka możesz zbyć, bądź też udzielić mu pomocy. W tym drugim przypadku warto przekonać Butcha do tego, że sam jest w stanie rozprawić się z potworami . Możesz mu w takiej sytuacji podarować wiatrówkę (screen) lub kij bejsbolowy . Niezależnie od obranej metody działania, kobiecie warto udzielić wsparcia (4 na mapie), a to dlatego, że Butch w ramach podziękowania podaruje Ci kurtkę Węża Tunelowego .
Możesz podążać na północ, badając mijaną po drodze jadalnię (5 na mapie) i zabijając kolejne radrakany . Spotkasz funkcjonariusza Gomeza (6 na mapie). Nie musisz go zabijać, choć nie utracisz z tego tytułu punktów karmy. Wkrótce spotkasz Stanley'a . Możesz zbadać klinikę (7 na mapie) oraz biuro Jamesa (8 na mapie), co jest wskazane jeśli nie zabrałeś jeszcze figurki . Udaj się do wschodnich drzwi (9 na mapie), prowadzących do strefy Krypta 101 - Przedsionek .