Główne lokacje L, M | Świat gry Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Latarenka
CIEKAWOSTKi
- Pełniący funkcję stróża prawa Puk Puk z chęcią opowie Ci jakiś dowcip. Możesz się zrewanżować i opowiedzieć mu historię. Początkowo może to być jedynie streszczenie Twojego wyjścia z Krypty 101 oraz poszukiwań ojca . Nowe możliwości pojawią się jednak po ukończeniu głównych questów Idąc jego śladami oraz Amerykański sen.
- Przy wejściu do głównej części Latarenki możesz spotkać Lepkiego , który poprosi Cię o odbycie wspólnej podróży do Dużego Miasta . Możesz przystać na jego prośbę, lecz nic konkretnego na tym nie zyskasz (poza kapeluszem urodzinowym ;-)).
- Ekspres podróżujący po różnych pomieszczeniach Latarenki z chęcią dokona wymiany. Jeżeli dysponujesz butelką Nuka-Coli , możesz dostać od niego coś w zamian, między innymi amunicję czy stimpaka .
- Biwwy chce Ci sprzedać kałabin łasełowy . Możesz mu zapłacić 500 kapsli lub wykazać się perswazją (np. w oparciu o talent dusza dziecka ) i zdobyć tę broń za darmo. Giweła jest napławdę dobła. ;-)
- Księżniczka , którą możesz spotkać niedaleko bramy do Morderczej przełęczy , jest początkowo wobec Ciebie bardzo nieuprzejma. Po uratowaniu dzieci , które były przetrzymywane w Paradise Falls , porozmawiaj z Sammym . Jeśli będziesz wystarczająco przekonujący, dowiesz się kilku interesujących faktów na temat dziewczynki . Możesz teraz powrócić do Księżniczki i wykorzystać tę wiedzę przeciwko niej, np. informując ją o tym, że burmistrz podkochuje się w Lucy .
ZAKUPY
- Pierdółka (Latarenka - sklep z pamiątkami ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów
- Ekler (Latarenka - jaskinie ) - pożywienie
INNE USŁUGI
- Lucy (Latarenka - jaskinie ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Joseph (Latarenka - jaskinie ) - zmiana fryzury
Megatona
CIEKAWOSTKI
- Przy wejściu do Megatony spotkasz Michaela Mastersa . Możesz mu podarować oczyszczoną wodę , a nagrodzony zostaniesz punktami karmy.
- Spowiednika Cromwella odnajdziesz w pobliżu bomby lub w Megatona - Kościół Dzieci Atomu . Oprócz zapoznania się z jego ugrupowaniem religijnym możesz także przekazać datek w wysokości do 100 kapsli. Pozwoli Ci to poprawić karmę o dokładnie taką liczbę punktów, ile kapsli zdecydowałeś się przeznaczyć na szczytny cel.
- Walter przebywający w Megatona - Oczyszczalnia wody ma problemami z kilkoma wyciekami. Możesz mu zaoferować pomoc. Lokalizacje wszystkich wycieków pokazane są na poniższej mapce (screen). Musisz dysponować umiejętnością naprawy na poziomie co najmniej 30 punktów żeby zająć się tym problemem. Za każdym razem musisz zbliżać się do wycieku i wciskać klawisz akcji. Po wykonanej robocie powróć do Waltera , a otrzymasz 200 kapsli. Dowiesz się, że będzie mógł Cię wynagradzać za wynajdywanie dla niego potrzebnych części.
- Doktor Church przebywający w Megatona - Klinika wspomni o osobie z uzależnieniem (musisz użyć np. retoryki czy wiedzy medycznej żeby wydobyć tę wiadomość). Zgodnie z uzyskanymi informacjami, udaj się po zmroku do Megatona - Oczyszczalnia wody . Przejdź do niewielkiego pomieszczenia i porozmawiaj z Leo Stahlem . Mężczyznę możesz zaszantażować, żądając opłaty za utrzymanie tajemnicy, bądź też spróbować udzielić mu wsparcia. Jeśli zdołasz przekonać Leo do rzucenia nałogu, otrzymasz całą zawartość jego skrytki z narkotykami (biurko). Przedmioty te warto pozbierać, gdyż są bardzo wartościowe i nic nie ważą.
- Po dotarciu do Megatona - Saloon Moriarty'ego możesz udać się na zaplecze i skorzystać z terminalu. Hasło to lotsacaps, które może wyjawić Ci Nova . Z komputera dowiesz się wielu interesujących informacji na temat mieszkańców Megatony oraz osób, które odwiedziły to miasteczko w ostatnim czasie. W Twoim Pip-Boyu pojawi się też ciekawy wpis na temat Jamesa - Informacje Moriarty'ego o tacie .
- W Megatona - Mosiężna Latarenka odnajdziesz terminal komputerowy. Ustalenie hasła umożliwi Ci wybranie opcji otwarcia sejfu. Wewnątrz odnajdziesz 300 kapsli. Naturalnie obniży to Twoją karmę, a na dodatek nie możesz zostać przez nikogo zauważony.
- Uzyskanie dostępu do Megatona - Zbrojownia wymaga wykazania się nieprzeciętnymi umiejętnościami w zakresie otwierania zamków. W środku czeka na Ciebie wyjątkowo potężny Zastępca Stal . Możesz go pokonać z użyciem konwencjonalnych metod działania, bądź też jak najszybciej włamać się do terminalu bezpieczeństwa i go wyłączyć. Wewnątrz zbrojowni odnajdziesz naturalnie mnóstwo giwer i amunicji, także w ukrytym sejfie.
- Jeśli nie masz nic przeciwko skorzystaniu z cheatów, możesz użyć funkcji noclip i podlecieć do snajpera o pseudonimie Sztokholm , który stacjonuje nad wejściem do Megatony . Chłopak będzie zdziwiony tym, że udało Ci się do niego dotrzeć. :-)
DRUŻYNA
- Jericho - Spotkasz go na ulicach Megatony lub w jego domu. Jeśli grasz postacią z negatywną karmą, może się do Ciebie przyłączyć. Musisz jednak zapłacić za jego usługi uiszczając opłatę w wysokości tysiąca kapsli. Warto się na to zdecydować, gdyż jest uzbrojony po zęby i może stanowić doskonałego pomocnika we wczesnym stadium rozgrywki.
ZAKUPY
- Jenny Stahl (Megatona ) - pożywienie
- Gob (Megatona - Saloon Moriarty'ego ) - pożywienie; warto być wobec niego uprzejmym, dzięki czemu zyskasz karmę oraz rabat na sprzedawane towary
- Moira Brown (Megatona - Skład przy kraterze ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów, wyposażenie domu
INNE USŁUGI
- Doktor Church (Megatona - Klinika ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Nova (Megatona - Saloon Moriarty'ego ) - łóżko
Meresti - bocznica
CIEKAWOSTKI
- Podczas eksploracji Stacji metra Meresti możesz nabyć dwie unikalne bronie, aczkolwiek wiąże się to z utratą karmy. Pierwsza broń znajduje się w szafce w kwaterze Vance'a . Musisz dysponować odpowiednim kluczem lub umiejętnością otwierania zamków rozwiniętą co najmniej do poziomu 75 punktów. W taki sposób pozyskasz wampirze ostrze . Drugą broń można zabrać bezpośrednio Vance'owi . Jest to sziszkebab , a więc oręż, który równie dobrze możesz sam przygotować, wykorzystując do tego celu odnalezione schematy .
ZAKUPY
Karl (Stacja metra Meresti ) - wszechstronne zaopatrzenie, naprawa przedmiotów
Muzeum historyczne
CIEKAWOSTKI
- Przy pierwszej wizycie w strefie Muzeum historyczne - Hol w podziemiach zostaniesz powitany przez Winthropa . W trakcie rozmowy okaże się, że miejsce to jest skupiskiem ghuli . Od Winthropa dowiesz się, że chętnie wymieni medykamenty za potrzebny mu złom (5 skrawków metalu za antyrad , Rad-X lub stimpaka ).
- Podczas wizyty w Mordowni zbadaj ciało Reilly , która leży na jednym z łóżek. Wysłuchaj komentarza doktora Barrowsa i wymuś na nim żeby obudził kobietę . W nagrodę będziesz mógł wykonać dla niej ciekawy quest - Strażnicy Reilly. Nie jest to jednak jedyny sposób na rozpoczęcie tego zadania.
- W trakcie rozmowy z Carol , znajdującą się w Mieszkaniu Carol , możesz nawiązać do Gob'a , którego spotkałeś w Megatonie.
- Azhurkal z przyjemnością odkupi od Ciebie Soil Stradivariusa , czyli skrzypce , które znajdziesz przy okazji wykonywania pobocznego questu Pieśń Agathy. Standardowo zaoferuje Ci za nie 200 kapsli, ale możesz się potargować. Sprzedaż skrzypiec warto połączyć z wynajęciem usług Charona , a to dlatego, że po przejęciu jego kontraktu zabije swojego dawnego właściciela , co pozwoli Ci na odzyskanie skrzypiec . Soil Stradivariusa możesz także wykraść Azhurkalowi po dobiciu targu i otrzymaniu od niego umówionej liczby kapsli, ale wtedy utracisz trochę punktów karmy.
DRUŻYNA
- Charon - Azhurkal przebywający w Dziewiątym kręgu zaproponuje Ci układ. Otrzymasz mianowicie możliwość wejścia w posiadanie kontraktu Charona , który jest służącym. Może to przebiec na dwa sposoby. Prościej będzie zapłacić Azhurkalowi (2000 kapsli lub mniej jeśli potrafisz się targować). Możesz też jednak przystać na zabicie Grety . Ważne jest jednak to żeby czyn ten dokonano bez obecności świadków (np. gdy uda się do głównej części muzeum). Po uzyskaniu kontraktu Charona podejdź do ghula i przekaż mu tę wiadomość. Nie zdziw się, że służący dokona egzekucji na swoim dawnym pracodawcy . Możesz natomiast liczyć na to, że będzie Ci od tego momentu towarzyszył jako członek drużyny .
ZAKUPY
- Winthrop (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - medykamenty (wymiana za złom), naprawa przedmiotów
- Azhurkal (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - napoje, narkotyki
- Tulip (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - wszechstronne zaopatrzenie
- Greta (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - pożywienie
INNE USŁUGI
- Doctor Barrows (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - leczenie, zmniejszanie napromieniowania, medykamenty
- Carol (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - łóżko
- Śnieżynka (Muzeum historyczne - Hol w podziemiach ) - zmiana fryzury