Rozwój postaci - ukryte talenty | Porady Fallout 3 poradnik Fallout 3
Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019
Rozwój postaci - ukryte talenty (profity)
Oprócz talentów wybieranych z listy przy każdym awansie na wyższy poziom doświadczenia możliwe jest także zdobywanie ukrytych profitów, powiązanych z niektórymi z rozwiązywanych questów. Oto ich lista, wraz z zastosowaniem oraz krótkim opisem pozyskania.
NAZWA | DZIAŁANIE, UWAGI | SPOSÓB ZDOBYCIA |
Atomowa regeneracja | Osiągnięcie krytycznej wartości napromieniowania (co najmniej 400 radów) zaowocuje automatycznym zrośnięciem się złamanych kończyn. Fajne, lecz niebezpieczne. :-) | Wykonaj bonusowy cel przy okazji zaliczania pierwszego zadania pierwszego rozdziału książki dla Moiry (subquest Podręcznik przetrwania). Oznacza to konieczność wystawienia się na silniejsze promieniowanie (600 radów). |
Ekspert przetrwania | Pewniak to minimalnie zwiększona odporność na promieniowanie i trucizny (4%). Oprócz tego w zależności od udzielonej odpowiedzi możesz rozwinąć Retorykę, zwiększyć odporność na obrażenia, zwiększyć szanse zadania krytycznych obrażeń, wydłużyć pasek zdrowia lub rozwinąć Nauki ścisłe. | Podobnie jak wyżej, nagroda związana z subquestem Podręcznik przetrwania. Liczba wykonanych opcjonalnych poleceń musi oscylować w granicach 5-8. Nagroda przyznawana w momencie kończenia całego questu. |
Gruba skóra | Bardzo ciekawe profity - zwiększenie wytrzymałości o 1 punkt (nie warto więc wcześniej rozwijać tego współczynnika do maksimum), a także odporności na obrażenia o 10 punktów. | Umiejętność przyznawana jest przez Harolda, ale tylko jeśli skrócisz jego cierpienia poprzez zniszczenie serca wielkiego drzewa. Po więcej informacji zapraszam do opisu subquestu Oaza. |
Guru przetrwania | Pewniak to minimalnie zwiększona odporność na promieniowanie i trucizny (6%). Oprócz tego w zależności od udzielonej odpowiedzi możesz rozwinąć Retorykę, zwiększyć odporność na obrażenia, zwiększyć szanse zadania krytycznych obrażeń, wydłużyć pasek zdrowia lub rozwinąć Nauki ścisłe. | Podobnie jak wyżej, nagroda związana z subquestem Podręcznik przetrwania. Musisz wypełnić dziewięć poleceń opcjonalnych. Nagroda przyznawana w momencie kończenia całego questu. |
Krwiopicja | Wypicie krwi powoduje przywrócenie 20 punktów zdrowia. Bez rewelacji, choć natrafisz na sporo obiektów gotowych do użycia i mogą one być swego rodzaju zastępstwem za stimpaki. Warto dodać, że za wypicie krwi nie jesteś karany negatywną karmę, czego nie można powiedzieć o zachowaniach sugerujących kanibalizm. | Umiejętność przekazywana przez Vance'a w nagrodę za ukończenie pobocznego questu Więzy krwi. Musisz być dociekliwy żeby był skłonny do podzielenia się z Tobą wiedzą na temat życiodajnych właściwości ludzkiej krwi. |
Mrówcza siła | Na stałe dodany jeden punkt siły. Oczywistym jest więc to, że nie warto wcześniej rozwijać tej cechy do maksimum. Oprócz tego zwiększona odporność na ogień. | Nagroda za wykonanie głównej części pobocznego questu One!. Możesz wybrać tę nagrodę lub Mrówczy wzrok. |
Mrówczy wzrok | Na stałe dodany jeden punkt percepcji. Oczywistym jest więc to, że nie warto wcześniej rozwijać tej cechy do maksimum. Oprócz tego zwiększona odporność na ogień. | Nagroda za wykonanie głównej części pobocznego questu One!. Możesz wybrać tę nagrodę lub Mrówczą siłę. |
Niszczyciel marzeń | 30% zniżki na oferowane przez Moirę towary to bez dwóch zdań najfajniejsza nagroda. Oprócz tego możesz liczyć na zmniejszone szanse zadania obrażeń krytycznych przez Twoich przeciwników | Tuż po przystąpieniu do pobocznego questu Podręcznik przetrwania przekonaj Moirę Brown do tego żeby zarzuciła dalsze prace nad tym projektem. |
Początkujący odkrywca | Pewniak to minimalnie zwiększona odporność na promieniowanie i trucizny (2%). Oprócz tego w zależności od udzielonej odpowiedzi możesz rozwinąć Retorykę, zwiększyć odporność na obrażenia, zwiększyć szanse zadania krytycznych obrażeń, wydłużyć pasek zdrowia lub rozwinąć Nauki ścisłe. | Zlecane przez Moirę zadania (subquest Podręcznik przetrwania) posiadają opcjonalne wytyczne. Musisz wypełnić ich mniej niż pięć. Nagroda przyznawana w momencie kończenia całego questu. |
Szybszy refleks | Zwiększenie o 10% szansy na udane trafienie w trybie V.A.T.S. Marna nagroda, tak więc lepiej doprowadzić do pozytywnego zakończenia, nagradzanego wyśmienitym karabinem plazmowym. | Nagroda od doktora Zimmera za wykonanie subquestu Replikant. Jest to niestety negatywny sposób zakończenia tego zadania. |
Wiedza na temat obsługi pancerzy wspomaganych | Bardzo pożyteczny talent, a to dlatego, że zbroje wspomagane zaliczają się do najlepszych jakie odnajdziesz na Stołecznych Pustkowiach. Bractwo Stali posiada najmocniejsze pancerze, choć możesz też korzystać z różnych odmian zbroi Enklawy. | Musisz przedostać się na teren Cytadeli, co ma miejsce w momencie rozpoczęcia głównego questu Podjęcie śladu. Odszukaj Gunny'ego, a po uzyskaniu zgody od Lyonsa zakończ pomyślnie trening w zakresie obsługi pancerzy. |